• Majskorn

Januaribebis 2012

Jag gillar också växtvärken men den har hållt sig borta ett tag :( Är så orolig att det slutat växa....fy fan, jag går på tå....vill att vecka 12 ska passera så man kan slappna av lite :(

• Majskorn

Jag tog ett digitalt till idag...nu står det 3+ istället för 2-3 som det gjorde i tisdags :D

• Majskorn
    pernillis skrev 2011-05-10 10:35:38 följande:
    Hej! Jag har ännu inte fått missfall. Är så glad eftersom jag har varit orolig för det!!! Jag vet inte vilken vecka jag är så jag tänker skriva hur jag mår och hur allt känns och den som kan identifiera sig med mina symptom får gärna skriva hur långt ni är gångna 

Jag har haft ont i brösten i två veckor men nu börjar det lägga sig.
    Jag mår inte illa, har heller inte gjort det.
    Har molande värk från och till men väldigt ofta.
    Kissar minst varannan timme!

Någon som känner igen sig? 
    exakt som jag fast jag har mått lite småilla...jag är i v 6 enligt veckoindikatorn på CB digital men eligt SM e jag i v5...
  • Majskorn
    SmoochiePoo skrev 2011-05-10 15:43:50 följande:
    Alltså jag har sådan mensvärk nu så jag tror jag snart går under. Riktigt moler och drar i hela magen och bakåt ryggen. Känner mig rapig, uppblåst och som om att jag måste gå på toan. Är detta normalt??
    Då är vi två :) va och kollade på bebiskläder förut (kunde inte låta bli) men va tvungen att gå hem när jag inte kunde hålla inne pruttarna längre....hahaha i v6...hur ska det gå i v36?
  • Majskorn

Åh jag ska på tidigt ul 19e maj hoppas att hjärtat har börjat slå annars kommer man ju nojja över det...enligt sm är jag bara i v5+6 då men enligt veckoindikatorn på cb digital är jag i v 6 nu så borde vara i v7 isf...chansen finns ju men den e liten :(

• Majskorn

Jag har inte heller några direkta symptom...det molar ibland och brösten gör svinont men inget illamående :(

Ska på vul 19e undrar om de e för tidigt att se ett tickande hjärta....hoppas verkligen verkligen att det börjat slå och att det slår...

• Majskorn
    Glenn skrev 2011-05-12 09:39:02 följande:
    Hej alla!

Velade mellan december och januaritråden, men chansar på denna. Plussade 26 april. Bebis/bebisar borde komma någonstans 28/12-2/1. Har varit på första samtal. Inskrivning och ultraljud först 9 juni. Jätteroligt att läsa hur alla har det.

Mår toppen. Bara jätteömma bröst, kvällstrött och morgonpigg (tvärtemot mitt normala jag) och förra veckan grät jag så mycket till Grey's Anatomy (med både ljud och snor) så att jag fick hämta en ny bunt snorpapper varje paus. Inte heller riktigt jag.
    hahahahahaha då har vi samma symptom :) fast jag snorar och piplipar till one tree hill ist för greys :)
  • Majskorn
    curiosa skrev 2011-05-12 11:12:49 följande:
    Hej
    Jag väntar mitt tredje (pv första)
    Mina stora är 11 och snart 9 så jag undrar oxå vad det är jag ger mig in på med vaknätter, blöjbyten och allt där till. Och sen eftersom ålderskillnaden blir så stor så vet jag redan nu att jag vill ha två så att de får riktiga syskon (fast att de stora är riktiga så kommer de ju inte ha lika mkt gemensamt eftersom det skiljer så många år)
    Kommer ju inte ens ihåg hur det var att vara gravid eftersom det var så längesen men samtidgt så är det helt underbart.
    Ömma bröst är nog det enda jag har just nu, yrsel kommer och går samma som illamåendet.
    v6 (bf 6/1)
    haha vi har också ålderskillnad. Min man e 16 år äldre än mig och blir morfar vilken dag som helst (hans dotter har gått över BF en vecka idag) Hans dotter e 23 och hans son fyller 18 och bor med oss än sålänge....det blir riktigt stora halvsyskon...hoppas på en två efter denna lilla skrutt men min man har precis vant sig vid tanken på en bebis så det får vänta tills den kommit ut iaf
  • Majskorn
    curiosa skrev 2011-05-12 11:50:34 följande:
    Oj ja det var verkligen åldersskillnad n'r stora syster själv får barn .-)
    men härligt ändå.
    super härligt morbror/moster är yngre :) skönt när man bryter mot "regler" lite. Min man va ju väldigt ung när han blev pappa så han tycker det ska bli så kul att få uppleva det igen :) och om dottern skärper sig lite och hör av sig och hälsar på oftare kanske de små barnen kan växa upp tillsammans....de e ju de enda småbarnen i familjen än så länge :)
  • Majskorn
    ellabella04 skrev 2011-05-12 11:51:59 följande:
    Har fått tid till imorgon kl 9 men förhoppningarna är inte stora.
    hoppas det går bra!
Svar på tråden Januaribebis 2012