• Majskorn
    Cia80 skrev 2011-12-19 09:53:40 följande:
    Håller med! 12 dagar till sen blir det operation vräkning av bebis
    Har som grym mensvärk i magen och som går ut i ryggen.  

jag ska köra på samma...har hört att risinolja e bra för att driva ut bebisen också :)
  • Majskorn
    Cia80 skrev 2011-12-19 10:07:09 följande:

Idag står bm-besök på schemat, men skulle mycket hellre vilja sitta i soffan hela dagen Dock har jag en sprallig dotter att ta hand om, då hon har jullov från dagis.

Lyckliga du...själv har jag en tenta att försöka få klar (har till torsdag på mig men vill ha jullov nu) på onsdag e det bm iaf...längtar :)
  • Majskorn
    Tärning6 skrev 2011-12-19 10:15:18 följande:
    cia80: hoppas de går bra..

Majskorn lycka till med tentan

Tack <3
  • Majskorn
    Velociped skrev 2011-12-22 08:52:53 följande:
    Jämthund - min älskade sambo sover med ett tjockt duntäcke och 2-4 filtar för att fönstret ska kunna vara öppet. Är inte fönstret öppet, oavsett temperatur, så blir jag fullständigt överhettad och kan inte sova. Så har det varit länge nu. Jag blir lätt varm på dagarna också. Är innerligt trött på att svettas "utan anledning" nu... :(

Hade kunnat vara jag som skrev det där...min man går runt och fryser och mig droppar det svett om...så sjukligt trött på att alltid vara kladdig och känna mig ofräsch :(
  • Majskorn
    Velociped skrev 2011-12-22 09:27:50 följande:
    Precis! Det värsta tycker jag är på helgmorgnarna när vi vill ha lite mysfrukost - jag sitter i linne och tunna byxor, med fönstret lite på glänt - sambon har tjocksockar, tjocktröjja och en filt över benen... :(  Mest har jag funderat på hur det blir när bebisen kommit - för vi kan ju inte ha ett svinkallt sovrum då...?

Mmm eller när man sitter på café med en kompis och när man reser sig från stolen med skinnklädsel så är det en stor svettfläck formad som ett elefantarsel...
  • Majskorn

Gott nytt på er!!

Känner inget här heller, BF 16e jan...men vad som helst kan ju hända när som helst så jag tar det som det kommer!

Hoppas alla mår bra och grattis till alla små bebisar som kommit till världen!     

• Majskorn
    partouze skrev 2012-01-02 11:56:30 följande:
    Vi hade sex igår de va jätteroligt. Man är inte så smidig dessa dagar om man säger sä så se va mycket skratt haha! Inga känningar dock bm idag

Bläää vi hade sex på nyårsafton...jobbigt, bökigt och smärtsamt! Där ligger man kåt som få och är torrare än Sahara...hela kroppen värker vid minsta rörelse och det enda som funkar är doggy (aj i svanken) karln är relativt nöjd och jag med på den lilla punkt där det faktiskt känns bra (down there så att säga) resten av kroppen skriker "är du klar snart??" Hade hoppats på att nåt skulle hända dessutom men inte ett skit...

Karln njöt iaf så han e nöjd hahaha....så det var inte helt förgäves   
  • Majskorn
    curiosa skrev 2012-01-03 09:58:26 följande:
    Efter att ha haft massa "för"värkar igår och även vaknat av dem i natt så hade man ju lite förhoppningar på att det skulle vara på gång men nu är det enda jag känner av en molande mensvärk.

Ska till bm sen idag och hoppas verkligen att det är sista gången.

Kunde vart jag som skrev det där....
  • Majskorn

Nyss hemkommen från barnmorskan...allt verkade bra förutom att lilla bebis har flyttat upp sig ist för att borra ner sig :( huvudet ligger dock neråt fick jag bekräftat med UL vilket var roligt att se men det är så högt att bebis kan vända sig om han/hon vill...inte fixerat för 5 öre :( Fick en ny tid dagen efter mitt BF...hoppas verkligen inte att jag ska gå på den...vill ha ut bebbe nu!!!!

• Majskorn

kl 03.50 natten till torsdag gick slemproppen följt av vattnet och i bilen på väg in till förlossningen börjar värkarna komma regelbundet. Detta kommer gå fort tänker jag men tji fick jag

03.09 fredag den 13e januari föds en liten prinsessa på 3230g och 50 cm lång...hon är det vackraste mina ögon skådat och jag har aldrig känt mig så stolt!

Efter 23 timmar och 20 minuters konstant smärta tycker man att man borde få en paus och bara få snusa sin lilla nya men icke...moderkakan bestämmer sig för att stanna kvar där inne så jag blir skickad på operation och får sen spendera 2 timmar på uppvaket innan jag återförenas med min dotter. Igår fick vi komma hem efter 2 nätter på bb-hotellet på danderyd sjukhus. Vi är fortfarande lite trötta men mår annars bra! Ammningen går kanon och lilltjejen är hur snäll som helst! Stjärnskottet ska nog få heta Clara      

Svar på tråden Januaribebis 2012