• Majskorn

Januaribebis 2012

nya mamman skrev 2011-08-08 09:52:48 följande:
    Va trevligt! Ja, Åland är ju idyliskt =) Perfekt för barn tycker jag. Vi kanske  får styra ihop en träff nångång när ni befinner er här Glad

Vore jätteroligt! Är ju alltid kul med nya vänner och sånna lär man ju behöva om man flyttar till ny ort dessutom =) Min man har lite släkt där så lite umgänge har man ju men the more the merrier ;)
  • Majskorn

Styrkekramar till dig Minneli! Hoppas de har roligare nyheter i Trondheim och att din lilla blomma får slå ut!

• Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-10 11:01:37 följande:
    Gammal, 31 är väl inte gammalt. läste igenom pres tråd jag med. Tänk att vi är nästan lika gamla och du har barn som är 10-12 år. Vilken skillnad det kan vara.
    Syrran min är född -78, hennes äldsta är 16år. helt otroligt hur olika det kan vara =)

Nu får du en liten sladdis att ta hand om och mysa med ;)

Min bebis har en storebror som är 18 och en storasyster som är 23 som dessutom blev mamma i maj så bebis kommer även vara en yngre morbror/moster än sitt systerbarn =) All cred till min man som vågar börja om när hans yngsta äntligen var på väg att flyga ur boet kanske smällar man får ta när man gifter sig med yngre tjejer med stark vilja och skinn på näsan hihihihi
  • Majskorn
    Frökenolson skrev 2011-08-10 11:19:22 följande:

he he, precis.

Mellan mej och min äldsta syster är det 19 år, hon har en son som är 6 månader äldre än mej, folk brukar ha svårt att förstå att jag är hans moster ;)

Jag tycker det är jättehäftigt! Min mans dotter blev mindre glad, är kanske inte så konstigt då jag bara är 4 år äldre än henne...men kärleken har ingen ålder som det så fint heter och jag tror hon kanske tar det bättre denna gång då min första grav skulle resultera i ett halvsyskon bara 3 månader efter hennes, nu har hon ju haft tid att smälta det och hon vet om att hon kommer bli storasyster oavsett vad hon säger, dessutom har hennes son fått all uppmärksamhet ett tag när min lilla knodd kommer så då kanske hon kan dela med sig :)
  • Majskorn

Nu har min man äntligen också fått känna..kommer aldrig glömma hans min hahahaha underbart! Han fick en rejäl spark minsann

• Majskorn
    minjalin skrev 2011-08-11 15:07:06 följande:
    Jag tror också jag får en pojke igen, även om jag inte mår likadant som med sonen. Men sambon vill inte fråga efter könet på rul och det vill ju inte jag igentligen heller samtidigt som jag är sååå nyfiken på om jag har rätt :p Med sonen hade jag ingen känsla så då var det lättare att hålla sig men nu är känslan att det är en pojke jättestark och då blir man så mycket mer nyfiken. Men sambon är stenhård så får nog vackert hålla mig på rul :p
    Kändes som att jag hade skrivit det där =)
  • Majskorn
    minjalin skrev 2011-08-11 15:10:08 följande:
    Hehe. Vad har du för känsla att du får? :p

Magen säger 100% pojke men egentligen har man ju ingen aning. Har dock inga barn sen innan så kan ju inte jämföra symptom och sånt även om det inte ska spela nån roll. Men vi kommer inte ta reda på könet för min man vill verkligen inte veta innan det är dags att komma ut och då är det inget roligt om jag vet heller så om det är så viktigt för honom så kan jag vänta även om jag ska göra allt för att försöka tyda på RUL om man ser nåt i de regionerna :) Kommer dock inte våga köpa en klänning även om jag tycker det skulle se ut som en flicka efter RUL, mest för att då skulle min man kanske hitta den och bli ledsen...
  • Majskorn
    shadowstorm skrev 2011-08-11 15:27:42 följande:
    Jag såg då verkligen inte att min son var en gosse under RUL det var BM tvungen visa oss hehe...:) Så det är kanske inte så stor chans ändå :)

Jag hade flickmage hela vägen....och min närmaste kompis har alltid pojkmagar och har en dotter och väntar en dotter hehe...så magens form har inget med könet att göra ;)

När jag vänta sonen trodde folk jag vänta en flicka typ alla utom jag och min sambo hehe...Nu tror alla jag väntar en gosse för jag har sagt att jag tror det, och sist hade jag ju rätt ;)
    menade inte magen som i form utan magkänsla ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012