• Majskorn

Januaribebis 2012

Amelie85 skrev 2011-05-31 14:58:08 följande:

Jag lämnar er nu.. Fick ett missfall kl 11, har varit på undersökning och allt är borta och allt ser bra ut.. Fysiskt mår jag bra och blöder inget alls. Om ni vill läsa mer om det som har hänt så finns det ett forum. "Missfall på G?!" som jag gjorde i går natt. och har uppdatetat hela tiden.

Vi ska nu ta nya tag och hoppas på en nya graviditet som håller hela vägen till ett friskt barn. Lycka till till er andra!

Beklagar gumman, hoppas det går fort och att ni får liten snart :) kramar
  • Majskorn
    zatori skrev 2011-06-01 10:15:03 följande:
    Hej. Vet hur du känner! Jag mår också skitbra och det enda symtomet jag har är lite ömma bröst. Inget mer. Gick in i v 6+2 idag, och är också såklart skitorolig. Men jag har ju inget att jämföra med sen tidigare då detta är min första graviditet. Men i början nu när jag fick reda på att jag VAR gravid hade jag jätetjätteömma bröst och massa molvärk. Nu har jag ingen molvärk alls. Klart man blir livrädd. :( Jag ska på VUL 13/6, känns jättelänge till dess. Men försöker tänka positivt och att så länge jag inte blöder så är jag fortfarande gravid, och så får man ta en dag i taget. Och är det mf/ma på g, så är det ingenting man kan styra över ändå. Då är det bara så.

Stor kram!
    här är en till som mår toppen, hade det inte varit för mina nya "fina" finnar och mina enorma och sjukt onda tuttar så hade jag nog undrat...molandet har försvunnit sen 2 veckor ungefär men såg ju ett hjärta slå i måndags så...det kommer och går, likaså det ömma i brösten går upp och ner. Jag har tom haft småblödningar men pyret verkade må bra så jag är rätt lugn :) oroa er inte för mkt...sa hon som borde satts på psyket
  • Majskorn

googla barnmorska i din trakt och ring...fråga allt du vill, dom har svar ;) så gjorde iaf jag...hamnar man fel så brukar man få numret dit man ska :)

Grattis till plusset och lycka till! 

• Majskorn
    roxylady skrev 2011-06-07 09:21:04 följande:
    Blir helt förvirrad nu.. men är det inte under v6 som hjärtat börjar slå eller är det under v7? Så att när man nått v6 så är det normalt att det slår? Läser någonstans att i v7 så börjar det slå. Trodde det hände förlänge sedan?
    Hrm...
    v 6+1 d så börjar hjärtat slå så precis i början av vecka 7 :)
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-06-07 15:59:14 följande:
    Oj det är så sent alltså.. då har alla mina iphoneapps sagt fel :( De säger någon gång mellan v5-6.. kanske de menade bokstavligen då :)
    jag va på vul i v 5+6 och då slog inget hjärta men det kanske är olika...min appar har sagt v6 men 6+1 är ju vecka 7....de är dock på engelska och de kanske räknar annorlunda vad vet jag nu slår iaf hjärtat och det är viktigast :)
  • Majskorn

jag har lite ont i brösten, annars ingenting :/ men det har varit så sen dag 1 och jag har ju sett hjärtat slå så...

• Majskorn
    TyckOmMig skrev 2011-06-08 13:20:03 följande:
    Liiv-det går säkert bra imorgon ska du se-jag har aldrig kräkts i mina gravidteter och bara haft mkt ömma bröst första gången jag varit gravid.Fast visst oroar man sig precis hela tiden denna första trimester!
    Hur länge hade du ömma bröst? känns osm mina inte vill geupp...värst på kvällen när BHn åker av...
  • Majskorn

tror inte smörj hjälper då det gör mer ont i tuttarna, dom har liksom svällt upp och är jätteömma innuti...inte så mkt på.

• Majskorn
    TyckOmMig skrev 2011-06-08 14:22:23 följande:
    Majskorn-okey men varför inte en vetekudde med värme kan kanske lindra din ömhet...frös ohyggligt mkt för ett tag sedan men då har jag oxså haft 2 rejäla förkylningar sedan starten i denna graviditet-skittråkigt/jobbigt men man får vända det till något positivt-ska tydligen vara till fördel för bebis då ens eget immunförsvar sänks av graviditeten.Men nu vill jag snart få se hur min graviditet mås/är- känns långt till måndag UL tiden och sen slippa fler förkylningar sommartid!!!
    ja vetekudde kanske funkar...är dock 30 grader varmt här så jag svettas ju 24/7...men kanske ska testa :) Blä vad jag gnäller hahaha ömma tuttar är väl inget jämfört med vad vissa får stå ut med :)
  • Majskorn
    Butikslager skrev 2011-06-13 08:29:47 följande:
    Jag får inte komma in till gyn, finns ingen läkare denna vecka och nästa vecka är det nästan fullbokat och mer "akuta fall" tar dom bara eftersom dom stänger över sommaren.

12mil om jag ska få veta hur det ligger till.
    Sambon åker bort imorgon och är borta till onsdagkväll.

Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig så arg och ledsen.

Fy jag fattar inte varför dom e så hårda med det där...fattar dom inte att man blev mamma så fort man fick ett plus och nu oroar sig för sitt barns liv....dom e jävla paragrafryttare och sakar helt empati för andras känslor...BYT JOBB!!! Dock kan jag förstå lite eftersom att hade det varit lättare så hade nog alla yrkat på oron bara för att det är kul att se sin lilla skrutt...

Finns det ingen privat klinik i närheten då? Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Januaribebis 2012