• Majskorn

Januaribebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...
    USCH fy fan! Har varit där också, det är hårt och det suger men man tar sig igenom det på nåt sätt! Du är starkare än du tror! ta den tid du behöver, det är viktigt att få sörja! kram
  • Majskorn
    SmoochiePoo skrev 2011-05-13 09:14:23 följande:
    Jag fyller år idag så fredagen den 13:e är inte alltid en olycksdag. Glad Jag håller tummarna för dig att allt står rätt till och att hcg ökar som det ska.

Själv ska jag iväg imorgon och vänta på domen, blöder fortfarande lite till och från, lite små molvärk. Så antar kroppen jobbar med att få ut allt..
    usch fy fan stackare, jag vet hur det känns och det önskar jag inte ens min värsta fiende...hoppas att allt mot förmodan ser bra ut! Grattis på födelsedagen! Lycka till imorgon, jag ska tänka på dig! *kram*
  • Majskorn

Du kan få låna mina gamla BHar som jag växte ur för länge sen....har numera F...eller innan grav iaf vill inte att de växer nåt mer...har velat göra en reducering senjag hade C i typ 8an.....

• Majskorn

Jag e raka motsatsen...jag vill inte äta, allt smakar tråkigt typ...inte äckligt men tråkigt! Ska inte banta men försöka att inte gå upp mer än nödvändigt...har köpt äpplen som jag äter till lunch :) Mina tuttar har inte växt jag har en naturlig F-kupa (som jag inte vill ha) och de är typ svullna och ömma men upplever inte att BHn har blivit mindre tack gode gud! :) Det molar ibland och jag har lite huvudvärk men annars mår jag som en prinsessa!

Pratade med pappa igår och han sa att när min mamma väntade mig kände hon inte av graviditeten alls men med min bror mådde hon riktigt dåligt...klart de e olika varje gång men det känns ändå bra att veta att man kan må såhär bra utan att nåt är fel :) Ska på VUL om en vecka...hoppas hjärtat hunnit sätta igång då :)

• Majskorn
    ellabella04 skrev 2011-05-13 14:26:33 följande:
    Kul RaraS.

Själv var jag på vul idag. Läkaren kunde se en hinnsäck som såg ut som den skulle och livmodern var förstorad. Hinnsäcken var dock i storlek som en vecka yngre än vad jag räknar att vara i. Han tyckte dock att jag ska tänka optimistiskt då det ju kan diffa i dagar på när ägglosningen är och då jag ju haft oregelbunden mens. Ska på vul igen nästa torsdag för att kika om ngt hänt. Men nää pesimistisk är jag. Är rätt säker på när ägglossningen var så har inga som helst förhoppningar tyvärr.
    Vilken vecka ska du vara i då? Jag tror det ligger nåt litet och fördubllar sig där inne :) är så svårt att veta exakt i början :)
  • Majskorn

jag vet inte vilken vecka jag är i :( enligt CB digital är jag i v 6+0 som minst idag och enligt sista mens är jag i v 5+3 vet inte riktigt vad man ska tro på....ska på vul på torsdag och få en mer exakt tidsbestämning...hoppas så in i skogen att det slår ett litet hjärta...vill bara förbi dessa jobbiga veckorna i första trimestern...

• Majskorn

Åh Sindie då e vi två! Blir mitt första också, hade också MF i januari...eller ja MA...undrar hur man ska stå ut med detta 6 veckor till...går ju tyvärr inte hoppa över :( Hur mår ni då?

• Majskorn
    Västeråsmamman skrev 2011-05-16 11:50:54 följande:
    Tack för tummhållningar. Allt såg så bra det kan göra såhär tidigt. Läkaren sa att det finns ingen anledning till oro.
    Värken berodde förmodligen på en sprucken cysta. Skönt då kan man andas ut lite grann.
    Gud så skönt! Hoppas resten av graviditeten går bra också!

Jag ska på VUL på torsdag...undrar om man kan se nåt alls så tidigt....borde vara v 6+3 då
Svar på tråden Januaribebis 2012