• Majskorn

Januaribebis 2012

Empa86 skrev 2011-10-24 10:36:18 följande:
    Nu har jag äntligen fått jobb! Nu är bara frågan hur det kommer att gå att börja jobba heltid samtidigt som man går in i tredje trimesternFlört Är det någon mer som tänkt jobba fram till BF om kroppen och orken tillåter? 

Ja jag läser ju min första termin på universitetet...terminen slutar en endaste dag innan BF...spännande :)

Jag har packat BB-väskan till det som ska vara till bebis...men inte till mig själv än :) Mat och sånt får min man fixa på plats det har jag ingen lust att ta med mig och värma i nån micro hahaha! Tänker på solisdan när hon vill ha ballerinakex och får en gatorade ist hahahaha tanken var ju iaf god :)   
  • Majskorn

Ah, jo jag tänkte prata med min lärare också ang att göra klart examinationen och allt till jul...efter jul vill jag inte ha nåt kvar att göra och kan absolut ta och göra en extrauppgift eller två för att komplettera!  Sitter precis just nu med ansökan om studieuppehåll...det är mkt att tänka på :(

• Majskorn

Jag har också gått upp ca 11 kg...behöver inte gå upp så mycket mer nu faktiskt haha....men bebis ska väl lägga på sig lite också så vi får väl se vad vi slutar på :) v.30 idag (29+0) bara en vecka kvar till milstolpe 2...sen e det nog BF man får räkna ner till haha...

• Majskorn
    nya mamman skrev 2011-11-08 11:43:03 följande:
    Jag har tvättat första maskinen bebiskläder idag =) Blir väl ca 2 maskiner till ännu!
    Hur ha ni gjort, tvättar ni ytterkläder oxå? Overaller och så där? Jag har inte gjort det, ligger ju inte direkt mot huden. Men mössor tvättar jag...
    Sen tvättar jag inte innertäcket heller, bara påslakan o.d. 

Jag tvättade precis allt! utom fårskinnet till vagnen...har dock lite lakan å sånt kvar att tvätta :)
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-11-08 12:03:01 följande:
    Är det bra att tvätta täcke å kudde som bebis ska ha sedan när det är alldeles nytt? De ska ju inte vara något i dem när det är till dem små. Men kanske ta det säkra före det osäkra?

Jag tvättar sånt innan det ska användas annars ligger det bara och dammar och behöver tvättas en gång till...
  • Majskorn
    sandy87 skrev 2011-12-06 14:16:52 följande:
    Är det någon mer som känner av ökade fosterrörelser?
    Känns som att den lilla/lille inte är stilla en sekund v 33+2 i  dag & har varit tok aktiv dom senaste dagarna..

ja du här har du en till...fast jag tycker det kommer och går hela tiden! Ena dagen är det lugnt och nästa är det galet....idag är det galet! Men nåt måste man ju få roa sig med där inne...
  • Majskorn
    sandy87 skrev 2011-12-06 14:32:42 följande:
    Det är sjukt mkt, har inte ens kunnat sova för att det är så mkt, men mår lite bra så är jag nöjd :)
    Inatt var det så mkt så att J undrade vad som hände där inne... 

natten till igår var sån för mig, min J undrade också vad som pågick då det kändes som om liten typ knäppte där inne...alltså som att h*n knäppte med fingrarna fast isf fötterna eller nåt. sen åker fötterna fram och tillbaka överallt i hela magen känns det som....full galopp??
  • Majskorn

jag har oxå så att det typ hugger till och känns som nåt kläms, sen har liten en tendens att ligga innanför revbenen och pressa utåt AJ!

Det gick kanon hos BM, liten ligger neråt med huvudet men var inte fixerad så han kan ju ligga precis hur som helst nu haha alla mina värden var jättebra och hon misstänkte att jag drabbats av karpaltunnelsyndrom så hon skickade remiss till nåt rehabgrej så jag skulle få kontakt med dem och ev få handleds skenor att ha på natten så jag håller handlederna raka :)  

• Majskorn

smärta i blygdbenet har jag också...det strålar ibland och gör ganska ont annars har jag ont i rygg och höft/bäcken dygnet runt....kan tex inte vända mig i sängen eftersom så fort jag sätter ner fötterna i madrassen så hugger det till i ljumskarna :( allt är en plåga just nu....vill bara ha nyårsafton så bebis kan komma UUUUUUT!

Svar på tråden Januaribebis 2012