• Majskorn

Januaribebis 2012

Jag är också konstant mätt...skitjobbigt då jag måste tvinga i mig mat för att få i mig nåt men är proppmätt :(

• Majskorn

vi har ingen föräldragrupp här vilket jag tycker e synd eftersom jag hade velat gå...är relativt ny här och känner typ ingen och de få jag känner är inte riktigt på samma nivå som vi då jag lärt känna dem i skolan...de satsar på karriär ist och har ont om tid att ses osv...så jag vill gå i föräldragrupp!

• Majskorn

Enligt min BM är det ingen fara att ligga på mage alls...du kan ligga på mage hela graviditeten om du vill men oftast är det inte så skönt men det är inte farligt!

• Majskorn

jag slutade snusa mitt förra plus (slutade i MA) men eftersom vi satte igång verkstaden direkt efter så började jag ju givetvis inte igen (slutade även med onico denna gång) Det slog mig precis att jag kommer få vara nykter andra nyår i rad....GUD så skönt

• Majskorn
    curiosa skrev 2011-09-28 14:19:26 följande:
    De senaste dagarna har jag fått så ont inne i höger skinkan (lite ut mot höften) Det gör ont om jag vilar på vänsterbenet, vrider mig runt och just nu bara av att göra ingenting!
    Det gör inte ont att att gå, så länge jag går ordentligt. Att stå fullt ut på benet gör inte heller ont! Utan det är mest om jag vilar det benet.
    Pirrar i det lite konstigt hela tiden.

Ngn som känner igen sig, vad kan det vara???

Jag har exakt likadant...vissa dagar värre än andra och speciellt om jag rört på mig mkt under dagen. Jag tror det är foglossning men är inte säker...ont gör det iaf :(
  • Majskorn
    curiosa skrev 2011-09-28 15:48:44 följande:
    Kanske att det är det, jag tycker att jag googlat på både foglossning och ischias men tycker inte att det stämmer fullt ut.
    Ont gör det verkligen!
    ja det är ett visst läge när ja lyfter högra benet så känns det som nån hugger in en kniv i skinkan fast liksom i skelettet...som att det ska typ knaka till och kännas bra sen men det gör aldrig det....det har knakat några ggr och då blir det bättre men inte så att det blir helt bra :(
    roxylady skrev 2011-09-28 15:35:26 följande:
    Någon som varit och handlat på Big Baby i Sollentuna. Stockholm förut? Hur är butiken? Har de mkt?
    Jag har varit på Big Baby i Häggvik...älskar den affären! Har du inte hämtat ut en gravidbox så föreslår jag att du gör det...många trevliga saker i den :)

• Majskorn
    roxylady skrev 2011-09-28 18:09:10 följande:
    Härligt att höra!! Det är där vi har våran vagn som vi ska hämta sedan :D Men är det i flera våningar? Det är vad jag förstått?

Åh ja visst behöver man bara fylla i det där pappret (hittade å skrev ut förut) och lämna in det när man är där? Så får man det med en gång? :)

jag uppfattade det inte som flera våningar men att man åker upp en rulltrappa från entrén. Jag hade ingen lapp med mig utan fick en där...har beställt hem varenda gravidbox som finns och den på Big Baby var lätt den bästa!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-28 17:50:07 följande:
    Majskorn och Caradan:
    Låter som det jag har, som en punkt mitt i skinkan som gör ont. Trycker jag på exakt den punkten så känns det som att nån tagit en kniv och vridit runt den i skinkan. Enl. massören jag går hos så är det muskelfästet och kallas även typ falsk ichias eller nåt sånt. Googla det och se om det stämmer in på er. Massage hjälper mig så det unnar jag mig för tillfället.
    Ingenting hjälper mot det jag har eftersom det inte känns när jag trycker nånstans...det är när jag lyfter benet på ett speciellt sätt som det känns som leden ska typ knaka till så som man kan få i knä, axlar och nacken tex men detta knakar inte...jag har varit på massage en gång och jag har även bett min man massera lite då och då...det känns bra för stunden men e tillbaka på en halv sekund när han slutat. I förrgår dammsög jag....ångrar det bittert då jag haft så ont att jag knappt kunnat gå :( jag har haft ont sen jag plussade i princip men det blir bara värre...hoppas att det lugnar ner sig lite nu när magen växer på riktigt :/
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-09-29 13:03:36 följande:
    Nice! Då ska jag verkligen be om en sådan. Men du hade inte förbokat den då på något vis? Du bara bad om den när du var där?

Jag sa: Hej jag har hört på min mammagrupp att man får en jättefin gravidbox här! och såg glad ut....JA DÅ sa hon och såg lika glad ut så gick hon och hämtade en stor låda och jag fick fylla i ett formulär (antar att det är bevis på att man fått en så man inte hämtar 2)

Googla "Gratis gravidpaket" så finns det fler att hämta och en del kommer på posten! och på facebook kan man "gilla" en sida som heter MAM och få en napp och även "gilla" salus ansvar och fylla i adress så kommer det ett paket hemskickat med lite gratisprover....ha så kul :) 
  • Majskorn

min skrutt galopperar på sidan av mage ibalnd, precis under revbenen typ...känns ungefär som en galopp eller nåt...antar att det sparkas med båda fötter då :)

• Majskorn

Jag älskar att vara gravid, jag älskar uppmärksamheten och önskar att fler taffsade på magen! Jag älskar när folk kommenterar för det betyder ju att det syns....jag är jättestolt över min mage och de extra kilon som följer med! Förstår inte varför det är så jobbigt för vissa :/

Svar på tråden Januaribebis 2012