• Majskorn

Januaribebis 2012

usch är det bara jag som mår som en prinsessa? har inte mått ens lite illa på hela tiden :/ lite ont i ryggen och molande som kommer och går, extremt trött och ömma bröst men inget som egentligen stör mig...blir orolig att min lilla skrutt kanske inte mår bra :(

• Majskorn

grattis MissT!! =)

Jag kände att det liksom inte kändes som min mage idag när jag vaknade...typ som när man är så kissnödig så man spricker fast utan självka kissnödigkänslan...magen va bara spänd och kändes skum...gick och kissade iaf och gick och la mig igen...det blir som en boll nedanför naveln =D mela magen sjunger inåt utan just där...min lilla skrutt bor där :D

• Majskorn
    Butikslager skrev 2011-07-01 11:32:47 följande:
    Min sambo är från Grums :) Hans mamma, morfar och syster bor där. Haha :)

Inatt kom syndafloden. Så nu lämnar jag tråden. Tack alla för att ni varit ett bra stöd!
    Jag började blöda på jobbet igår när vi knatade runt på festivalområdet. Jag hade ingen extra binda med mig och allt kändes jobbigt.

När jag kom hem inatt vid två så kom det massa klumpar och sen har jag haft ont och varit upp på toa en gång i timmen hela natten.

Lycja tiill alla ni andra!
    Massa kramar på er!
    Jättebamse kram hoppas du mår bra trots omständigheterna och att ni tar hand om varandra nu! Tillåt dig att sörja för man behöver det! massor av kramar!
  • Majskorn
    Moniqe1979 skrev 2011-07-01 11:45:24 följande:
    här lysnar de inte efter hjärtljud förens besöket EFTER rutin ultraljudet dvs i vecka 22-25 någonstans
    samma här och det tycker jag är förjävligt! Hade jag inte gjort privata ultraljud så hade jag fått vnta till v19+0 innanjag fick se pyret och ännu längre tills att få höra hjärtljuden...kanske ska investera i en angelsound :D
  • Majskorn

Jag har och mår fortfarande oförskämt bra vilket gör mig orolig åt andra hållet ist...man hör om alla som mår räv och själv mår man typ bättre än innan plusset...Hade det inte varit för ömmande bröst och akneexplosion på hela kroppen så hade jag nog inte trott på plusset :/

V14+1 idag och känner inget annorlunda mot innan. Magen e lika stor som den varit sen vecka 8 men den är något hårdare nertill nu...tror kanske foglossningar e på g, det hugger till ibland i höftpartiet och om jag sitter eller står för länge så gör ryggen så ont att jag tror jag ska dö...

4 veckor kvar till RUL....suck

• Majskorn

Ja fy för ryggsmärtor, har iofs haft problem redan innan graviditeten så jag vet inte riktigt vad som är vad men den gör definitivt mer och oftare ont nu...tack min kära svägerska som gav mig en spikmatta i födelsedagspresent =)

• Majskorn

15+2...tycker tiden går sjukligt sakta och jag vill ha min mage nuuuuu!!! hur mår ni alla? jag har fortfarande inga symptom så lär ju inte få några heller...känner mig så sjukt ogravid och har gjort hela tiden, tänk om det inte är en liten skrutt därinne...men va e de då som sprattlar helt plötsligt sen typ en vecka tillbaka??? känslan säger att lillskrutt lever rövare därinne men rädslan från förra MA säger att det kommer hända igen...bläää skamligt att gå miste om lyckan av att vara gravid pga den jävla skräcken för att det ska gå åt skogen igen...hur gör man?

• Majskorn

Hej allihopa!

Äntligen hemma efter 5 veckor på underbara Åland och nu kommer jag börja vara aktiv igen =) Magen e inte så stor än men jag känner bebis dagligen både inne och utanpå men så fort min man ska känna så blir bebis lugn =) Dags för rul om nästan 2 veckor...nedräkningen har börjat och jag e sååå spänd! Har bestämt att börja handla efetr rul så det ligger lite spänning i det med =)

Hur mår ni andra, hur har sommaren varit?    

• Majskorn
    nya mamman skrev 2011-08-08 09:35:23 följande:
    Då kunde du ju ha kommit och hälsat på mig =) Jag bor här!

Haha vi har sommarhus där fast vi är där varje helg från mars till okt/nov så vi lär ju åka några helger i höst också =) Vart bor du nånstans?
  • Majskorn

På Bergö, ut mot Järsömasten =) Vi planerar att flytta dit inom ett par år, ska bara avsluta skola och grejjer så drar vi...vi e trötta på förorten och vi vill inte bo i stan...min man vill byta jobb, allra helst starta eget och jag ska bli förskolelärare så när jag e klar så drar vi nog =) vi är som sagt där så ofta vi kan ändå och det är som att ångesten och stressen bara rinner av en när man kör iland i Mariehamn på de röda vägarna som leder mot stugan...fantastisk känsla och utmärkt ställe för lillskrutt att växa upp på =) Jag har redan sett ut ett dagis hahahaha

Svar på tråden Januaribebis 2012