• Majskorn

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-08-22 10:21:49 följande:
    Tack så mycket fina ni! <3

Förresten, en fråga, har ni hört någonting om att man gärna ska ha druckit mycket och ha urin i blåsan för att ultraljudsundersökningen ska bli så skarp och bra som möjligt? Jag har hört det på flera ställen, men på min kallelse står ingenting sådant?

Söterskan bad mig gå kissa för hon såg inte allt hon ville se när jag var kissnödig....jag föreslår att du kissar 1-2 timmar innan och inte är kissnödig på undersökningen men inte helt nykissad heller :)
  • Majskorn
    zatori skrev 2011-08-22 10:32:40 följande:
    Okej. Tack för informationen. Jag tinklade runt nio här och förhoppningsvis behöver jag inte gå igen innan det är dags för undersökningen. :)
    i värsta fall får du gå kissa där....det gjorde jag :) ingen fara
  • Majskorn
    elinson skrev 2011-08-23 09:14:56 följande:
    urk.. har börjat få lite sura uppstötningar speciellt efter frukosten. Det som är ännu lite mer nasty är att jag tar omega-3 kapslar till frukost. Så jag går och rapar fiskolja hela förmiddagen.¨

Försöker döva det lite med kaffe... men det blir bara kaffe med fisksmak.

Någon fler som som fått denna lilla trevliga biverkning ännu? Ska lägga till att jag blir mätt tidigare än förrut och att magen min sitter väldigt högt ;)

Jag känner med dig, äter dock ingen omega 3 så fiskoljesmaken slipper jag...men halsbränna from hell och sura uppstötningar har jag (har aldrig haft i hela mitt liv innan grav) dessutom smakar all mat illa och jag blir mätt för minsta lilla...
  • Majskorn
    MaHo89 skrev 2011-08-24 10:56:26 följande:
    Något var fel. Vad vet vi inte. Ska till smvc imorgon på nus men fy fan för detta.
    Hon sa att benen var för korta för v 19+1 och snarare var som de skulle vara v 15 men huvudmåttet stämde med 19+1. Jag fattar just nu ingenting då de för två veckor sen (v 17) mätte och då såg det bra ut både huvud och ben
    sådär sa dom till en vän till mig också...hennes son är idag 8 år gammal och har heeeeelt normala ben! Försök att inte oroa dig för mkt, den som utförde ULet kanske slarvade eller såg fel. Det går säkert kanon! :)
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-09-01 15:43:31 följande:
    Ska ställa en dum fråga.. hur mkt kläder behöver man inför första tex 3 månaderna?
    ja du, jag undrar det samma....
  • Majskorn

Min lilla skrutt har vari lugn nu i några dagar...jag känner fortfarande lite rörelser men inte lika intensivt och ofta....inte så värst orolig egentligen men man känner inte riktigt igen mönstret och det är väl förvirrande... Var på skansen igår och jävlar vad ont jag får av att gå för länge, som extrem mensvärk typ men när vi satt oss i bilen på väg hem så gick det över på bara nån minut... Jag har läst att de e bra att röra på sig osv för att motverka foglossning och sånt men min rygg går sönder och det svider i ljumskarna och benen...vad ska man göra??
    I helgen har min mans dotter varit här med sin lilla 4-månaders, trodde det skulle dämpa min längtan liute av att få snusa bebis men nu längtar jag bara mer....

• Majskorn
    Cvb skrev 2011-09-16 12:29:37 följande:
    Börjar era navlar också se galen ut ? ^^
    Min lilla navelgrop är mer som en krater grop nu mer :p 

haha ja min lilla söta navel e ett stort hål...hoppas verkligen den inte blir en plopp bara...hur gör man med piercingen?? den e fortfarande väldigt lång men den e ju böjd men det kanske inte spelar nån roll...
  • Majskorn
    curiosa skrev 2011-09-16 12:47:43 följande:
    Jag tog bort min piercing nästan direkt när jag blev gravid, har även gjort så de andra gångerna. Nu blir det nog ingen ny heller för nu börjar man bli lkite väl gammal för det känns det som :P

Jag har haft min sen jag var 12 och den känns som en del av mig på nåt sätt...visar aldrig magen längre så det är väl inte själva smycket i sig...mer att den ska vara där och dessutom e mitt hål så fult att det måste sitta nåt i det Jag har aldrig sett botten på min navel men nu så....så det är så den ser ut hahahahahaa
  • Majskorn

Jag har i min gamla läkstav nu och har fortfarande ca 1cm till godo...får se hur mkt mer den ska sträckas ut....får beställa en gravidstav i värsta fall :)

• Majskorn

jag fck ju ta ut den på RUL och kommer självklart ta ut den på förlossningen, det kommer dom ju ändå be mig göra men det hinner inte växa igen då

Svar på tråden Januaribebis 2012