• roxylady

Januaribebis 2012

Västeråsmamman skrev 2011-06-16 12:12:07 följande:
    Jag är på akuten. Har fått en propp i benet som de tror beror på graviditeten.
    Stackare :( Hoppas det går bra nu när du får komma in!
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-06-16 12:16:40 följande:
    När jag vänta sonen mådde jag ju värre än värst går inte ens beskriva med ord så jag förstår att du mår dåligt. Och jag hade som dig veckorna innan jag insåg att det var faktiskt bara stoppa fingrarna i halsen för då mådde jag bättre efteråt och kunde äta och hålla illamåendet bort några timmar iaf. Jag höll illamåendet tillbaka genom att gå runt och hålla mig mådde som sagt bättre när jag väl fick spy.

Sen lärde jag mig också att ju tröttare jag var ju mer illa mådde jag så jag försökte sova och sova bort illamåndet. Och som sagt a-fil och mariekex på morgonen innan du stiger upp om nån kan ge dig detta. och vaknar du på natten och är kissnödig ta ett mariekex innan du kliver upp kissa spring tillbaka och lägg dig och käka mera mariekex och försök somna om hahaha :) Ja det var sånt som funka för mig
    Ja jag har övervägt om man nästan ska börja stoppa fingrarna i halsen alltså ;)
    Men försöker stoppa i mig nått fast jag inte vill.. i några minuter känns det värre men bättrar sig sedan eftersom i med att man fått i sig nått. Hört att man kan må mer illa om man äter tex som jag mamma vital eller apoteket kvinna i med att de innehåller mer vitaminer. Ska man dra ned på det då?

Ja jag sov bort det värsta idag i alla fall. Nu går det i en jojjo under dagen från bra till dåligt och tillbaka.
    Ja det där med fil har jag också fundrat på! Kanske med jordgubbar i? Det är bland det enda man är sugen på nu känner jag. Åh mariekex lät inte helt fel heller :) Ska be sambon köpa hem lite hihi! Tack för dina tips :)
  • roxylady
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-16 12:47:35 följande:
    Japp, jag också. Har i och för sig inte försökt heller. Känns inte som det kommer att bli bättre om man kräks, men det kanske det blir? Jag mår illa från att jag sätter mig i bilen på morgonen tills jag somnar. Konstant. Men imorgon är det inskrivning hos BM så då får vi se vad hon säger. Förstår inte hur jag ska hålla skenet uppe på jobbet, snart kommer ju nån att fatta att det är nåt med mig eftersom jag knappt får nåt gjort, är inte social för fem öre, kommer sent och går tidigt.. ja, listan kan göras lång. Glad Men imorgon ska jag jobba hemifrån, ska bli sååå skönt!
    Ursch det är så jobbigt att må illa på jobbet :( Idag var det värsta på länge så jag stannade faktiskt hemma.
    Är inte sugen på nått alls idag förutom mackaroner och ketchup liksom!! Bra energi haha! Men bättre än ingenting i alla fall :)

Känner samma sak.. sitter i kassa och möter folk hela dagarna.. det är inget vidare som illamående :(
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-16 12:51:37 följande:
    Jag slutade med Apoteket kvinna vitaminer för några dagar sen för att jag läste att det kan påverka illamåendet. Men man ska ju gärna äta folsyra fram till v12 iaf så nu blir jag lite orolig. Kommer nog ta en tablett ikväll iaf. Jag mår ju fortfarande illa så det verkar inte hjälpa.
    Okej.. kanske man ska ta det lugnt med vitaminerna då? Hrm.. funderar en stund till.. har inte tagit morgondosen ännu..
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-06-16 12:55:17 följande:
    Jag har ätit fil med jordgubbar i till frukost 2 dagar på raken nu, funkar perfekt mot morg illamåendet, och är otroligt smarrigt :)
    Precis vad jag har beställt av sambon idag! ;) Hoppas att det hjälper mig med.
  • roxylady
    erajka skrev 2011-06-16 13:16:53 följande:
    Läkaren som jag var hos igår tipsade om att äta kaloririkmat om man har svårt att äta. Men jag tycker det är så svårt att veta hur man ska hålla en jämn balans. Jag vill inte gå upp för mkt i vikt, har än så länge inte gått upp nått.
    Ja det är ju supersvårt.. :( Försöker få i mig mat precis just nu men det går trögt :(
    Vilken kaloririk mat bar bäst? Fick du några tips?
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-16 13:25:08 följande:
    Ja det är ju ett alternativ :) får nog köpa hem folsyra.
    Tror nog det.. ja men gör det! Man kan ju alltid prova i alla fall. Jag har sedan tidigare kvar i den burken så jag tänkte hålla upp idag och se om man mår bättre om ett dygn och bara äta en folsyretablett idag.
    Finns ju ren folsyra hos apoteket :) Är det den du ska köpa?
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-06-16 13:38:44 följande:
    Är det någon som har några cravings än? Eller är det bara illamående för hela bunten? ;)
    Jag är inga direkta cravings men ofta ploppar något bara upp i skallen, något speciellt godis, ölkorv, kexchoklad - allt möjligt - och då måste jag ha just det för att kunna sluta tänka på det.
    Tex för ett par veckor sedan vaknade jag upp på morgonen och var som besatt av ett visst plockgodis. Det är blåa geléhajar med en vit skumkant undertill. Jag har aldrig tyckt om dom innan men nu kunde jag inte sluta tänka på dom. Jag letade på våra två ICA-affärer och Konsumaffären, utan resultat. Jag övervägde t.o.m att åka in till grannstaden för att kolla där men så kom jag på att vi har en stor godisbuktik i utkanten av orten.
    Drog med sambon och där fanns dom! Just då va jag så klart inte sugen på dom men jag va ändå tvungen att köpa lite annars hade jag ångrat mig. Åt av dom senare när jag var sugen och oj så gott det var!! Jag fick det jag ville och sen dess har jag inte tänk på dom alls :)
    Inga direkta cravings så men jag kan också få sådär så att det ploppar upp i huvudet och jag bara måste ha det :)
    Igår drömde jag om mjuka, rosa mynt (godis) som är supersura. Har inte sett dem på jätte länge nåntans. Men igår på pressbyrån på T centralen så hittade jag dem. Gissa vem som har en hel påse hemma? hahahah
  • roxylady

Måste bara säga det att vad glad jag är att det är jordgubbssäsong nu när illamåendet hälsar på med jämna mellanrum om dagarna:)

Men en annan sak. Är det normalt att ömmandet i brösten kan bli mindre ibland? Känner inget nu på eftermiddagen längre:(

• roxylady
    erajka skrev 2011-06-16 20:48:54 följande:

VITAMINTABLETTER FÖR GRAVIDA

ser till att du får i dig de vitaminer du behöver, men kan ibland orsaka illamående. Det hjälper om du är mätt när du tar vitamintabletten. Om du har svårt att behålla den, kan du fråga din barnmorska om du kan byta märke, eftersom olika märken har lite olika sammansättning.

Så det är alltså bra att man tar dem oavsett då.. hrm.. får ta kvällskuren iaf :)
Svar på tråden Januaribebis 2012