• roxylady

Januaribebis 2012

annazelda skrev 2011-06-14 20:08:03 följande:
    Paet:
    Jag är supernöjd med mama Mia, både med min barnmorska å läkaren jag träffade idag, supergulliga! :)
    Var går du?
    Jag går här i Dalarna. Men fundrade på om vi skulle slå två flugor i en smäll med att åka till sthlm och hälsa på släkt och bokat in sig där för ett ultraljud i med att man inte får det här förrän v18. Känns lite långt dit bara.. Hittade då Mama Mia på en sida och att de inte tog så hemskt mkt betalt :)
  • roxylady
    annazelda skrev 2011-06-14 20:13:45 följande:
    Aha då förstår jag :)
    Har även hört mycket gott om ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen :)
    Ja men dem med :) Men nu har vi tur att vi hittat ett i samma kommun som vi bor i. I alla lfall är de privatgyn. Ska se om de kan utföra UL också.. För visst kan man göra UL nu när man ärv7+5? Eller är det fortfarande VUL som gäller?
  • roxylady
    annazelda skrev 2011-06-14 20:25:04 följande:
    Paet:
    Oj det vet jag inte men om du bokat så vet de ju i vilken vecka du är i å annars borde de ju sagt nåt :)
    Jo sant.. men jag har inte ringt nånstans än. Är ju bara inskriven hos en av dem BM som hör till vår vårdcentral så att säga. Nu är det avskiljt men vi hör till den barnmorskemottagningen.. hmm.. får se vad de säger när man säger hur långt gången man är :)
    Jalica skrev 2011-06-14 20:23:29 följande:
    Förlåt om jag hoppar in här och ställer en fråga till alla er gravida.
    Undrar bara om nån hade bruna flytningar innan ni plussade??? Jag har BIM om några dagar och fick det ikväll.......
    Hmm nää jag fick inte det iaf.. fick ingenting.
  • roxylady

Jag mår bara mer och mer illa för varje dag verkar det som. Jag som trodde att jag skulle klara mig utan det.
    Det är ganska lindrigt men jag kan inte äta vad som helst riktigt.. då mår jag bara ännu sämre om jag äter nått som mitt nya sinne inte vill ha. Men detta är tillräckligt för att det ska vara störande.. jag är nu i v7+6.. Har det blivit värre å värre för er som det blivit för mig? Är det verkligen mer säkert att ha illamående än att inte ha det alls eller är det bara en myt?

• roxylady
    erajka skrev 2011-06-15 21:25:58 följande:
    jag har samma problem, mår illa av många grejer jag stoppar i munnen. Får tvinga i mig mat, läkaren tyckte jag skulle äta saker med mkt kalorier om jag inte får i mig så mkt
    Ja men visst är det jobbigt? Man är inte sugen på något alls men är ändå hungrig!! Vilken ond cirkel! haha!
    Men det som funkat är drickyoggi. Det har gått ned :)

Okej! Får prova det extra mkt å se om det funkar :)
  • roxylady

Jag mår faktiskt inte illa när jag bara kommit till jobbet. Kan komma en släng innan förmiddagsmackan och innan lunch. Blir det värre så stannar jag nog hemma. Men så illa är det inte ännu som tur är. Men jag är ett åskmoln på jobbet kan jag ju säga haha!

• roxylady

Har fått tjej på den ena och den här på FL blev det kille. Hmmm! Haha! Det är i stort sett bara tjejor på min sida och bara killar på sambons sida. Ja bara å vara nyfiken till Januari då! Haha

• roxylady

Fy vad jag mår illa just nu.. undrar om det är fler som mår illa utan att kunna kräkas?? Rynkar på näsan

• roxylady
    RaraS skrev 2011-06-16 11:56:38 följande:

Jag mådde illa utan att kräkas i tre veckor...och de veckorna var hemska.

Nu har jag börjat kräkas istället och mår bättre..., men kräks bara två gånger per dag, morgon och kväll....mer vill jag inte börja kräkas fler gånger per dag för då vet jag inte hur jag ska lyckas hålla det hemligt här på jobbet....

Ursch.. jag verkar ha det så.. försöker proppa i mig nått men det hjälps inte.. suck. Hur kan HCG vara så illamåendeframkallande? :(

Skönt att du kan kräkas nu i alla fall! Önskar att jag också kunde göra det! Ja precis. Det är svårt redan nu som det är.. mådde värst imorse så jag sitter faktiskt fortfarande hemma och mår illa.. blir värre å värre för varje dag.. törs inte tänka på hur det är i helgen:S Känner mig som bakis hela tiden om man ska jämnföra det med något.
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-06-16 12:04:36 följande:
    Jag mår också illa ibland utan att kunna spy. Jag tycker det är värre än att spy, för jag mår ofta lite bättre efter att jag spytt. Ett tag iaf :)
    Visst är det skit? Ja precis! Man mår ju i alla fall bättre för en stund om man får ur sig lite. Kan man kräkas ut hormonet också? haha. Närå.. det ska ju finnas till där för den lille.
    Syoss skrev 2011-06-16 12:04:40 följande:
    Så var det för mig mellan v.5 och v.9, skitjobbigt! Sen gick illamåendet nästan över helt. Nu lider jag mest av det om det går för långt mellan måltiderna. Är i v.10 nu :)
    Ursch vad jobbigt!! Jag fick det nu för snart en vecka sedan. Gick in i v9(8+0) idag. Hoppas det går över snart :)
Svar på tråden Januaribebis 2012