• zatori

Januaribebis 2012

Frökenolson:

Jo, det känns kul att ha en vagn, även om det egentligen inte var tänkt att vi skulle köpa en redan nu. Och inte heller den varianten som det blev. Jag satt och slösurfade på Blocket bara och tänkte kolla hur utbudet ser ut på begagnade vagnar inför framtida köp. Och vips, där var den. Och till vrakpris. Ibland blir det bara så. :)

• zatori
    Carolaj83 skrev 2011-07-10 21:31:53 följande:
    fler som tänker söka havandeskaps penning?
    Japp. Men när är det man ska söka det egentligen. Vecka 20 har jag för mig att jag hört nånstans? Allt som har med papper och sånt att göra vad gäller graviditet och havandeskapspenning och föräldrapenning och sånt är rena grekiskan för mig!
  • zatori
    fröken nilsson skrev 2011-07-12 20:26:13 följande:
    Är det några som har lite gravidbloggar man skulle följa? :)
    Jag har en blogg. Men jag skriver inte enbart om min graviditet utan mycket allmänt om min vardag också. :) millablom.blogspot.com
  • zatori
    Alltochinget skrev 2011-07-13 12:25:25 följande:
    Kub gick jättebra! Myran sprattlade, vinkade och drack fostervatten. Så jävla häftigt! :D och hjärtat tickade på... Jag är så lycklig!
    Skönt! Och låg risk förstår jag eftersom det var det du var där för att undersöka? ;)
  • zatori
    annasmörblomma skrev 2011-07-14 09:40:09 följande:
    Hej! En snabb fråga: Vad smörjer ni era magar med för att minimera risken för bristningar/töjmärken?
    Och när ska man börja smörja? Jag har börjat (är supernojig kring just detta!) men det känns väldigt tidigt! Går in i v 13 idag, tjoho!
    Jag smörjer med babyolja. Inte för att det kanske hjälper sådär jättemycket mot bristningar eftersom jag läst att det är hormonerna som påverkar mycket. Men det känns bra och magen blir mjuk! :) Jag har smörjt några veckor och det blir inte varje dag heller ännu. Jag är också i vecka 13.
  • zatori

Question: Hur mycket har ni gått upp/ner i vikt sedan starten?Och vilken vecka är ni i? Intressant att jämföra lite.

• zatori

Jag har gått upp 1/2 kilo än så länge. Vecka 13 (12+3) Kul att höra hur det är för er andra.

Går nästan alltid omkring i leggings och tunika eller klänning så klädproblem är inget problem för mig så attt säga. Särskilt inte nu på sommaren. Och jeans kan man ju som leia skrev, sätta en gummisnodd i. :) Tror inte jag kommer köpa speciellt mycket mammakläder faktiskt. Kanske någon tröjförlängare och en varm jacka eftersom det kan vara bra att kunna knäppa den i smällkalla vintern. Och gravidtights. Annars tror jag att jag klarar mig ganska bra med mina tunikor och klänningar även senare i graviditeten.

• zatori

Tack alla! <3
    Allting gick bra på testet och vi fick låg sannolikhet för alla trisomier. 1:5000 på Downs Syndrom och 1:20000 på de andra två. Känns jätteskönt!

Fick se en aktiv liten bebis som sprattlade och hoppade och vevade med både armar och ben. Att man kan känna sån otrolig kärlek till sitt barn redan.... Bebisen var 6,2 cm lång. Fick även boka in tiden för rutinultraljudet! Det blir den 22/8 så det är inte jättelänge kvar! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012