ccecy skrev 2011-11-25 23:01:22 följande:
Pusselbiten86 - Okej! :) jag vet inte om det sista jag var på var ett TUL , men antar det, det är iofs rutin att alla gör ett sånt här runt v32. och sen har jag haft ett i v18, eller där runt :) Vad många ultraljud ni har haft annars, är det rutin med så många där ?
Cia80 - Jo det är ju faktist väldigt dumt, men jag antar att det har att göra med alla gravilitetspengar och sånt, här börjar man ta ut mammapenning 30dagar(senast) innan beräknadfödesel, så 10.12 går jag på mammaledigt :) och tidigast man får ta ut är 50 dagar (vardagar) och sen måste papperna vara ilämnade före ett visst datum osv. Massa krångel tycker jag! :) nja jag har nog inte hängt upp mig riktigt på det datumet, för i mitt huvud kommer bebis komma fredagen den 13onde, det oroar jag mig mer för, eller att h*n hinner komma före nyår
Ja, det har du ju rätt i. Haha...jag tänker också på fredagen den 13:e är ju beräknad till den 12:e...så det känns som att det kan vara i farozonen

Sen innan nyår är ju heller inte så kul om h*n kommer. Då får h*n isf komma innan lucia...sen är det kniiiip som gäller