• Cia80

Januaribebis 2012

c3c, Har du inte hört det? När man frågar bm om i stort alla krämpor så säger hon att det är normalt Här har ni en till som har sovit superkasst inatt. Kan bara ligga antingen på höger eller vänster sida och jag måste vakna till varje gång jag ska vända mig. Inget roligt längre. Jaja, nu ska jag sluta gnälla. Ska till bm idag och fika på stan med dottern

• Cia80
    curiosa skrev 2011-12-19 09:21:40 följande:
    Inte många dagar kvar nu tills det är nytt år och sen efter det så är det ju fritt fram :)
    12 dagar är ju ingenting om man jämför med vad vi gått.
    Håller med! 12 dagar till sen blir det operation vräkning av bebis
    Har som grym mensvärk i magen och som går ut i ryggen.  
  • Cia80
    Majskorn skrev 2011-12-19 09:54:38 följande:

jag ska köra på samma...har hört att risinolja e bra för att driva ut bebisen också :)

Idag står bm-besök på schemat, men skulle mycket hellre vilja sitta i soffan hela dagen Dock har jag en sprallig dotter att ta hand om, då hon har jullov från dagis.
  • Cia80

Tärning, Tack så mycket! Händer nog inte så mycket roligt där. De vanliga kontrollerna.

• Cia80

BM-besöket avklarat och allt såg bra ut. Bebis är fortfarande fixerad.
    Nu är jag supertrött. Tyvärr vägrar dottern titta på film, så jag får väl snällt försöka hålla mig vaken.

• Cia80

Här står julmust högt i kurs och mjölk till maten

• Cia80
    ccecy skrev 2011-12-19 19:43:36 följande:
    som här då :D fast finns inte julmust eller mjölk hemma, så går nog vanlig saft före vatten :D

Julmust och mjölk måste finnas hemma!!
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-19 19:53:23 följande:
    Iblandd tar de slut för snabbt ;) och man hinner inte fylla på lagret :D bor helt ensam så kan int stor handla mjölk iaf :p för går mer ibland o sen mindre, så köper ja för mycke hinner de bli gammalt :p

Mmmm, här hemma går mjölk åt som smör Häromdagen köpte vi en hel drickaback med julmust, så nu är det bara att börja häva
  • Cia80
    elinson skrev 2011-12-19 22:38:10 följande:
    Nej helt riktig, om du kombinerar det med lite salt dock tex chips så kan man lägga på sig en del vätska. Eller min favorit... lakrits!

FUNFACT
    Sen är det ganska logiskt att man får cravings på Mjölk, behovet av Kalsium och D-vitamin ökar ganska markant sista trimestern och får inte bebisen det från maten så tar den av mammans skelett vilket kan leda till benskörhet längre fram.  

Åh nej, jag som äter chips och dricker julmust nu
  • Cia80

En fråga till er som har barn sen innan. Hur har ni "planerat" att göra ifall förlossningen drar igång sent så att ni behöver åka in på natten?

Svar på tråden Januaribebis 2012