• Cia80

Januaribebis 2012

Att jag inte lär mig att jag inte klarar att göra allt jag vill. Planen var att vi skulle baka. Tänkte även att jag skulle tvätta lite och det straffade ju sig. Ligger nu i soffan med min vän värmedynan och har så ont medans maken och dottern får baka.

• Cia80
    GoodEnough mom skrev 2011-11-28 21:44:28 följande:
    Idag blev min sambo min man <3 Har varit en underbar dag men nu är jag jättetrött, ska bli underbart att sova :D Min dotter är febrig fortfarande så det blir en hemmadag i morgon och en del pyssel. Vecka 34+0 i morgon, nu går det undan!! Hoppas ni andra har haft en lika bra dag som jag!

Grattis!!
  • Cia80

Grattis västeråsmamman! Skönt att allt gick bra.

• Cia80

Uppdatering från mig: Var hos bm idag och alla värden var bra + att skrutten fixerat sig
    Nu är det bara att invänta nyårsklockorna, sen är det fritt fram för bebis att komma ut  

• Cia80
    LillaEko skrev 2011-12-07 10:12:53 följande:
    90% avklarat idag, shit liksom, bara ynka 10% kvar till bf.
    Längtar ordentligt nu, men kluvet nog vill man ju klara nyåret. 

Håller med!
  • Cia80

Här är en till som får såna där ilningar ner mellan benen. Inte skönt för fem öre

• Cia80
    minjalin skrev 2011-12-14 18:26:13 följande:
    Men BF är 12 januari va? Jag hoppas på att min kommer nån vecka innan BF i alla fall men tror inte jag har sån tur :( Verkar som att många får andra barnet senare än första när man läser trådar på forumet och det är ingen uppmuntrande läsning >.< hade det inte vart december hade jag velat ha ut bebis inatt xD

Åh nej, stämmer det så kommer jag få "se fram emot" en igångsättning. För dottern kom på bf +12. Håller med dig om att man vill passera december.
  • Cia80
    minjalin skrev 2011-12-14 18:44:56 följande:
    Vi hoppas att ames har rätt tycker jag ;) En kompis fick sin första BF+12 eller nåt och andra på BF. En annan kompis fick på BF+13 och andra på BF+18. Min mamma fick första på BF, andra BF+2 och tredje på BF. Barmorskan som gjorde vårat RUL sa att hon tycker det känns som att dom som får första på BF får andra pca 2 dagar senare, men den som lever får se :P Men hur trött man än är på det nu så vill man ju som sagt passera december ;)

Jag håller med dig! Hade det varit vilken annan månad som helst så hade bebis varit välkommen ut när som, men inte nu inte
  • Cia80
    minjalin skrev 2011-12-14 19:54:12 följande:
    Ja du, jag vill inte gå över i alla fall utan får gärna nån vecka tidigare. Ska ha 12 januari :p Mår man jättebra så är det väl inte så farligt, men när man har svårt att sova, har ständigt ont och är konstant trött så vill man gärna ha ut bebis, eller i alla fall jag :P

Jag har berättat för bebis att det är fritt fram att komma ut bara nyårsklockorna har slagit
  • Cia80
    doriah skrev 2011-12-14 20:40:34 följande:
    Min första tjej låg kvar 10 dagar över tiden och lillasyster kom 6 timmar efter bf så det behöver inte bli såSolig 
    Den här gången har jag bf 3/1 jag vill helst inte ha tidigare...men den kommer när den kommer!

Ja, tyvärr kan man ju inte bestämma när bebis ska komma ut. Huvudsaken är ju ändå att allt går bra.
Svar på tråden Januaribebis 2012