• Cia80

Januaribebis 2012

shadowstorm skrev 2012-01-04 14:01:06 följande:
    Stackare :) Ja killarna är på helspänn nu....Jag vågar knappt ens ringa sambon och höra typ vad vi ska äta till middag utan han stressar upp sig och tror det är på G ;P

Sen är det ju inte tänkt vi ska leka akrobater när vi är höggravida ;)

Jag beställde en baddräkt idag, ska börja simma så man kommer iform snabbt nu efter lillan är ute, och återfå styrka tillbaka i ryggen :(

Min man är hur lugn som helst. Han är helt inne på att vi kommer gå över tiden även denna gång.
  • Cia80

Börjar få ondare nu. Funderar på om man ska trotsa vädret och ge sig ut på promenad för att hålla igång värkarna.

• Cia80

Tillbaka från promenaden. (Hade sällskap) Fick två rejäla värkar när vi gick. Värkarna fortsätter så nu ska jag börja klocka dem. Vågar dock inte hoppas för mycket.

• Cia80

Läste på en sida att det är lagom att åka till förlossningen om det är 5-6 minuter mellan värkarna som omföderska. Jag har nu haft 3 värkar med 3 minuters mellanrum. Jag får andas mig igenom dem, men är ändå hanterbara.

• Cia80
    bumbi 84 skrev 2012-01-04 20:11:46 följande:

Men vad är det här för fusk hoppas det håller i sig och att det ökar jag hade ringt in så vet dom iaf att det är på g.
    Jag har ringt och förvarnat. Tagit 2 panodil och avvaktar.nu.
  • Cia80
    C R skrev 2012-01-05 20:25:30 följande:
    Nu är var prinsessa här. Hon föddes i morse o är helt underbar!

Grattis!!
  • Cia80

Har inte haft en enda värk i natt. Men ska väl inte börja misströsta än, har ju inte ens nått bf än

• Cia80
    MissT skrev 2012-01-06 18:03:03 följande:

I går förmiddag kl 11.23 föddes vårt Pyre efter en snabb förlossning. Hon vägde 3175g och var 51cm lång.

Jag ringde in till förlossningen vid 7.30 på morgonen vilket läkaren sagt åt mig att göra. Var inställd på att åter få beskedet att det var fullt men det fick jag inte. Barnmorskan svarade att vi skulle skynda oss in så ingen annan hann före med skratt i rösten. Vi skyndade oss att göra oss i ordning, köra barnen till fritids och sedan bar det av till förlossningen för igångsättning. Kom nog in vid 8.20-tiden och fick ett rum direkt. Fick träffa "vår" BM och undersköterska och BM satte en kurva och vi pratade igenom kommande igångsättning. Vid 9 tog hon hål på hinnorna och saa att vi skulle ge det en timme och sedan sätta dropp om det inte startat innan det. Jag och maken tog en promenad vid 9.30 och strax därefter kom värkarna igång. De var täta från början pch gansak intensiva så v gick tillbaka. Väl på rummet hade jag ordentligt ont. När BM kom för att sätta dropp såg hon att det inte behövdes. Jag försökte andas genom värkarna, satte mig i duschen och undrade vad jag gett mig in på. Värkarna var ordentligt intensiva och täta. Hade stundtals 3st på 5 minuter. Började med lustgas när jag kom tillbaka in på rummet. Vid 11 undersökte BM mig och jag var öpen ca 5 cm och samtidigt väldigt mjuk så hon sa att hon kunde öppna mig mer än dessa 5 cm då kanterna nästan var helt borta. Provade att lägga mig på sidan och kände då hur hon trängde neråt. Fick vänd mig tillbaka till rygg för det gjorde så ont. BM stannade hos oss på rummet och berömde mig för hur jag skötte lustgasen och för att hon tyckte att jag kunde slapna av så bra mellan värkarna. Pyret fortsatte att pressa neråt och helt plötsligt känner jag ett enormt tryck neråt. BM märker att det är på gång men vi hinner inte ens få av mig trosorna ordentligt innan huvudet är ute. M ber mig försöka vänta på näst värk men det är inte lätt för det trycker på av sig själv. Helt plötsligt är hon ute. Klockan är 11.23 och mindre än två timmar efter första värken har jag hemme på mitt bröst. Inga stygn behövs. Det gck snabbt och intensivt men jag klarade det. Jag fick inte panik fast jag kände att den var på väg några gånger. Jag tog mig igenom förlossningen och nu är vi hemma med vårt lilla underverk.

Stort grattis!!!
  • Cia80
    Someday skrev 2012-01-06 18:46:47 följande:
    Vi är fortfarande hemma och segar på i latensfasen med värkar och sammadragningar som inte vill dra igång. Är ganska frustrerad och hoppas att det startar ordentligt snart. Börjar bli trött av all värk i kroppen. Mensvärken är väldigt stark både i rygg och mage och ner i låren. Det kommer starkare värkar då och då men det tar inte fart utan avtar när de kommit några stycken i rad på någon halvtimme. Men det verkar inte hända så mycket mer. För mer värkar än så har jag liksom inte. Blir dock inte smärtlindrad av panodil eller dusch och det ger sig inte när jag vilar heller...

Hoppas att det drar igång för dig på riktigt snart!
  • Cia80
    fabler skrev 2012-01-06 22:01:19 följande:
    jag har lite svårt att tro de bara, för ingen förlossning är ju de andre lik.... så då borde de inte börja på exakt samma sätt ! Men nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova lite i alla fall om de nu är så att bebisen tänker komma ut snart.

Lycka till om det är på gång!
  • Cia80
    fabler skrev 2012-01-07 12:03:47 följande:
    Våran lilla flicka kom imorse 7.29! När jag igår stängde av datorn och reste mig ur soffan så gick vattnet så då åkte vi in för koll och blev kvar. Har sovit knappt 1.5 timme inatt. Är kvar på förlossningen och väntar på barnläkaren sen hoppas vi få åka hem för det är magsjuka på bb.

Stort grattis!!
  • Cia80
    Patzie skrev 2012-01-08 16:28:00 följande:
    Jag tror det har börjat nu. Ska ringa barnvakterna. 

Lycka till!!
  • Cia80
    Usch, vaknade 5.50 och kan omöjligt somna om. Känns som att jag har ont i varenda led i kroppen. Om man ändå hade vaknat av värkar, men nä...sån tur ska man tydligen inte ha
    Känns som att det kommer bli en väldigt lång dag.

Lycka till för er som det verkar vara på gång för!
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-09 11:12:29 följande:
    Varför kan inte smärtan i ryggen bara släppa :( Den gör ont men mest att jag känne rmig heeeelt slut i ryggen, även värker mitt vänstra ben???

Här har du en till med värk i ryggen. Vad nu det ska vara bra för???
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-09 12:03:25 följande:
    Ja precis vad ska det vara bra för???!!

Nu vill man ju ha regelbundna värkar som går att klocka
    Får hoppas att nåt händer på vattengympan
  • Cia80
    fair skrev 2012-01-10 10:18:20 följande:
    Jag har två dagar kvar till BF. Känns så himla surt då dottern var en vecka tidig :P men det är bara att bita ihop, bebis kommer väl när hon kommer :)

Då har vi samma, bara det att min dotter var 12 dagar sen...så det är väl bara att fortsätta räkna
  • Cia80
    fair skrev 2012-01-10 12:37:56 följande:
    Ja det är nog så... :/
    Cia80 skrev 2012-01-10 10:22:16 följande:
    Då har vi samma, bara det att min dotter var 12 dagar sen...så det är väl bara att fortsätta räkna
    ja, och hoppas på att det inte blir 12 dagar fram som dom föds, utan snarare typ.... imorrn :P hahaÅh, nej, håller tummarna för att allt ska gå bra!

Har börjat få ondare nu...så skulle bebis vilja komma ut idag så är inte jag den första som säger nej
  • Cia80
    curiosa skrev 2012-01-10 16:27:58 följande:
    Ja då var vi hemma igen med lilla Emma som föddes i baksätet på bilen halvvägs till förlossningen i måndags kl 10.02.
    Hade ju haft känningar sen ca 1 på natten och vattnet gick vid 9 och sen åkte vi men hann som sagt inte in.
    Sambon fick agera barnmorska med sos i telefonen och hela Emma hann födas fram innan ambulansen var på plats.
    Nu gick allt bara bra och hon mår som en prinsessa.
    3990g och 52 cm lång, född i v 39+4 (precis som henne två äldre halvsyskon)
    Hade tänkt att amma henne men får henne inte att suga, inte ens med hjälp av personalen på bb så nu har vi gett henne tillägg. Det gör inte så mkt för min del för båda mina stora är flaskmatade men jag hade ställt mig in på att amma.
    Så nu hoppar vi vidare in i nästa grupp :)

Stort grattis! Skönt att allt gick bra!
  • Cia80

Igår kväll föddes min 2:a prinsessa. Nu är vi hemma och njuter och försöker lära känna varann

Svar på tråden Januaribebis 2012