• Cia80

Januaribebis 2012

Krikiz skrev 2011-12-19 22:59:52 följande:
    Vi ringer grannen som kommer över och sover hos sonen och sedan sköter lämning på förskolan (om det är vardag). Annars får de knata över till grannen när de vaknat

Vi har också den planen att grannen lämnar på dagis. Men sen tänker jag, tänk om inte grannen är hemma. Man kan ju inte begära att de inte ska ha nåt liv fram tills vår bebis tittat ut
  • Cia80
    GoodEnough mom skrev 2011-12-20 16:41:51 följande:
    Var hos barnmorskan idag.
    Blodtryck: 120/75, puls 120 :O
    Flj: 145
    SF-mått: 35 och ligger nu lite över normalkurvan
    Vikt uppgång: 14kg

Liten ligger fortfarande fixerad och låg långt ned enligt barnmorskan som mumlade något om bebis innan nyår, men vi får väll se ;) 

Min skrutt är också fixerad men min bm pratade dock om att jag kommer få gå över denna gång också. Har dock ingen aning om vad hon grundar det på.
  • Cia80
    GoodEnough mom skrev 2011-12-20 17:07:17 följande:

Haha, ja de säger så olika barnmorskorna :D Så det ska bli spännande att se om de har rätt! ;) Hur mycket gick du över sist?  
    12 långa sega dagar.
  • Cia80

Grattis Yrla!!

Inom 4 veckor borde bebis kommit ut. Känns nästan lite läskigt samtidigt som jag så klart längtar efter att få träffa den lilla personen som ligger och bökar i min mage

• Cia80
    curiosa skrev 2011-12-25 10:54:50 följande:
    Så nu ska liten bara stanna en vecka till sen är den välkommen.
    Kommande vecka ska jag bara ta det lugnt, inget stressande och inget grejande alls hade jag tänkt.

Har en hel del sammandragningar men det är ändå ganska lugnt.

God fortsättning :)

Håller med
  • Cia80

Här är det full aktivitet i magen. Hoppas att det inte är ett tecken på att h*n vill komma ut

• Cia80
    fabler skrev 2011-12-27 19:55:14 följande:
    hihi ja men eller hur

Min kommer garanterat komma i januari
  • Cia80
    fabler skrev 2011-12-27 20:22:24 följande:
    jag insåg ju att de är ju faktiskt inte så många dagar att "härda ut" för att vara i januari. Så jag ska hålla igång nu i dagarna 4a för att sen slappa hela lördag kväll så de kan få sätta igång så bebisen kollar ut vid strax efter tolv

Jag har räknat ut att senast 26/1 borde bebis kommit ut. Så nu har jag ändrat min nedräkning till dess. Alltså inte till min BF, så alla dagar innan dess är bonus om bebis kommer. Hänger ni med?
Svar på tråden Januaribebis 2012