• Cia80

Januaribebis 2012

minjalin skrev 2011-12-16 20:24:53 följande:
    Usch då! Det låter verkligen inget vidare. Skönt att allt slutade lyckligt i alla fall :)

Ja, det var verkligen skönt!
    Denna gång hoppas jag få uppleva en mer "normal" förlossning. Du vet när man får upp bebis på bröstet och all smärta är som bortblåst  
  • Cia80
    minjalin skrev 2011-12-16 21:11:31 följande:
    Det får vi väl innerligt hoppas att du får ^^
    Jag får säga detsamma!

Huh, sitter och tittar på Svenska Hjältar-galan och tårarna rinner. Undrar om jag ska skylla på gravidhormonerna  
  • Cia80

Nu har jag gråtit färdigt
    Maken är iväg och äter julbord och kommer inte hem förrän sent i natt. Så det tar emot att gå och lägga mig. 

ames,
    Åh, vad härligt! Ingen dålig julklapp

• Cia80
    Zaarah1984 skrev 2011-12-17 09:50:06 följande:
    Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.

Stort grattis!
  • Cia80

Har nu handlat det sista inför bebis ankomst, tror jag. Är det nåt vi missat får vi väl handla det sen. Svågern kom förbi med babyskyddet som vi ska låna av dem, så det ska jag tvätta upp nån dag här snart. Sen är vi redo att åka hem med bebis 
    Så nu kan jag nog slappna av och börja fokusera på julen istället   

• Cia80
    fabler skrev 2011-12-18 21:00:42 följande:
    vi har kopplat in babyskyddet i bilen nu, eller basen. Mest för att sonen ska vänja sig vid att inte mamma eller pappa kommer sitta bredvid honom. Vi skulle ha kopplat ur airbagen men har inte gjort de än. Men då kommer bebis få sitta fram istället.

Vi kommer nog ha båda barnen bak. Får se om det funkar
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-18 21:31:58 följande:
    Hm, ni som fått barn förut som vet vad det går ut på :p har en liten fråga, fick ni mera flytningar i slutet på gravliteten? eller vet nån om de är vanligt att man får de? har även börjat få mycke mera sammandragningar men dom tar inte sjukt, o håller inte i allt för länge, mår dåligt också! :(
    Jag har, som ames, också haft mer flytningar under hela den här graviditeten.
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-18 21:45:47 följande:

ames  & Cia80 - skönt o höra! så vet man att allt är som det skall iaf :)

Ja, du vet när man är gravid då är allt normalt
  • Cia80
    Haanky skrev 2011-12-18 21:52:21 följande:
    Tänk!! vissav er är redan i v37-38 och kan få när som!! :D:D längtar tills ja passerar v36 och bara känner efter om det börjar :D:D

Inte skrämma mig så Nyårsklockorna måste slå först
Svar på tråden Januaribebis 2012