Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Varit hos barnmorskan idag. Första besöket sen inskrivningen vecka 12! SF-måttet var 24, precis på kurvan :) vågen visade +4 kg sen inskrivningen. Hjärtljuden låg på 140. Barnmorskan var nöjd, då är jag också nöjd :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Jag är i vecka 25+2 idag :) då är du bara 2 dagar före mig! Läste i mina gamla trådar (när vi skulle börja bebisverkstan) och du kommer ju från samma tråd. Visst plussade du på första försöket också? Precis som jag :) ja det första gången vi hörde hjärtat. var riktigt häftigt. Lille karatekid gillade inte den där apparaten och försökte knuffa/sparka bort den :P haha. En argsint liten en ;) men då mäter dom säkert dig nästa vecka :)

• Alltochinget
    solala skrev 2011-10-13 14:25:14 följande:
    Vaknade inatt med kramp i vaden. JÖSSES! Det var den sjukaste kramp jag varit med om. Tips på hur jag förebygger och hanterar krampen när den kommer?
    Försök sträcka ut vadmuskeln när det händer och undvika att sträcka på tårna, det är de tipsen jag vet.  Jag har fått så flera gånger. Har hört att det ska hjälpa att dricka mycket vatten men jag vet inte... Jag har inte lyckats sträcka ut vadmuskeln just när det händer. Det gör så jävla ont så jag ligger bara helt still (och spänd, vilket inte gör det bättre) och skriker rakt ut :P haha
  • Alltochinget

Jaha ok då förstår jag :) men 2 dagar hit eller 4 dagar dit, typ i fas :D hihi. Jag har en kompis som har öppnat bebisverkstan nu och jag hoppas verkligen det tar sig fort för henne. Skulle vara så kul att få en magkompis :D det finns ju dom som lyckats på första försöket trots allt ;) som du säger, vilken gåva! Långt ifrån alla har det så. Har börjat följa drömmen om ett barn. Kom flera tårar under första avsnittet. De som försökt i NIO år, helt sjukt! Men sen fick dom hämta hem sin söta flicka till slut :)

• Alltochinget

Vi har handlat babyskydd eftersom det var på rea. Annars har vi bara kläder :) ska väl köpa säng och skötbord i november. Vill ha det mesta klart innan december när advent och jul kommer :) vagn har vi beställt, den kommer i slutet av december.

• Alltochinget

Jag har också fått mer och vattniga flytningar. Känner hur det rinner till flera gånger per dag.

• Alltochinget

Här räknar jag med att gå över och få en februaribebis (BF 23 jan). Känner att det är lika bra att vara inställd på att det (kan) bli så :)

• Alltochinget

Vecka 27 (26+0) idag! Nu ska tydligen bebis väga ca 1 kg och vara drygt 35 cm lång! Känns sjukt att den kan vara "så stor" redan :)

• Alltochinget

Ja det verkar ju rätt sent?! Vi fick tid 14, 21, 28 november (BF 23 jan). Jag tyckte det var alldeles lagom i tid men BM påpekade att vi gick gå tidigare än vanligt pga julhelger, trettondag osv.

Svar på tråden Januaribebis 2012