Inlägg från: Alltochinget |Visa alla inlägg
  • Alltochinget

Januaribebis 2012

Skönt att höra :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Är det bra att träna bodypump, afrodans och andra gruppträning under graviditeten? Jag var på mitt första pump-pass igår sen vintras och funderade efteråt om det är bra? Har googlat runt och det verkar vara olika bud. Vissa säger att man ska undvika vissa övningar medan andra påstår att man kan träna allt sålänge det känns bra.

• Alltochinget

Vi har bara köpt en stor sak än. Ett brio primo babyskydd som var nedsatt från 1995 till 1295. Om två veckor ska vi äntligen beställa vagn då det är upp till 12 veckors leverans på emmaljungas vagnar. Det blir en emmaljunga nitro city. Har vänner och bekanta som har den och dom är supernöjda. Har även varit barnvakt till dessa barn flera gånger och lärt känna vagnen :)

• Alltochinget

Min syster har ett besafe izi sleep som dom varit nöjda med. Deras dotter satt i den tills hon var strax över året tom fast då är hon väldigt liten också :)

• Alltochinget

Jag ska vara ledig 100 % fram till ca 20 januari 2013 (alltså, exakt ett år) för då ska jag tillbaka till skolan. Måste komma tillbaka där jag slutade för att komma rätt i min utbildning.

• Alltochinget

Vi kommer köpa ett vägghängt skötbord som vi ska ha över tvättmaskin i badrummet. Har fått tips från kompisar som har barn att inte ha sköt ordet i bebisrummet utan på toa där det är nära till vatten osv. Bebisens rum är ganska litet också så skönt om man slipper den möbeln där inne :)

• Alltochinget

Idag har vi köpt vagn. Det blev en emmaljunga nitro city i färgen jeans black. Har beställt den till slutet av december. Längtar tills vi får hämta hem den :D

• Alltochinget

Jag tränar. Kör lite allt möjligt. Bodypump, zumba, afro, simning, vattengympa osv :) man kan väl träna så länge det känns bra. Tränar dock inte magen så mycket, tycker det känns lite obehagligt. Och det känns inre så nödvändigt att träna den heller. Kommer ju ändå bara bli större och större :)

• Alltochinget

Nu vet jag inte hur jag ska göra! Jag har känt bebisen flera gånger om dagen sen vecka 18, varje dag. Och den har varit väldigt aktiv, rena cirkusen i magen. Men igår och idag har jag känt bebisoch er sällan och när jag väl känner så är det inte alls lika starkt som innan. Bör jag oroa mig? Ska jag ringa min BM? Vi har tid torsdag morgon därför känns det dumt att ringa. Men tänk on bebis inte mår bra och jag bara undviker det?!

Svar på tråden Januaribebis 2012