• Cia80

Januaribebis 2012

Jamirl skrev 2011-12-29 22:38:48 följande:
    Tvättat åkpåsen.
    Tvättat lakan å kläder annars

Men ska jag tvätta nya kudden å handduken till skötbädden?
    Kudden kommer ju ha tvättat örngott på sig...

Jag har tvättat kudden. Tycker det känns lite fräschare.
  • Cia80
    MissT skrev 2011-12-30 14:21:59 följande:
    Bröstvärmare har jag köpt för med de andra barnen fick jag mjölkstockning väldigt lätt och kunde inte vara utan dem. Fick till och med köra med dubbla inlägg när det var riktigt kallt.
    Har även köpt en förpackning amininsginlägg för jag vill gärna ha det från början i fall att.....behövde det med de två andra. Även om jag inte hade så jätte mycket mjölk så läckte jag.

Jag har också köpt bröstvärmare och amningsinlägg. Tror minsann att allt är redo för bebis nu...så nu planerar vi att åka in imorgon kväll och sen föds bebis en minut över tolvslaget
  • Cia80
    MissT skrev 2011-12-30 14:43:48 följande:
    Förhoppningsvis gör du det. Det brukar ju ta lite tid innan det blir ordentlig mjölkstockning. Jag kunde ofta känna när det var på G och börja förebygga om det inte gått för långt. Men jag kände att jag inte ville chansa denna gång utan har köpt och packat ner i väskan.
    Cia80 skrev 2011-12-30 14:35:04 följande:
    Jag har också köpt bröstvärmare och amningsinlägg. Tror minsann att allt är redo för bebis nu...så nu planerar vi att åka in imorgon kväll och sen föds bebis en minut över tolvslaget
    Det gör vi också Har lagt in en beställning till den 1:e Tungan ute

Men med min vanliga tur så kommer nog inte bebis förrän i slutet på januari
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-31 11:20:31 följande:
    Nu är klockan 12:20 här :) så om ungefär 12timmar är bebis välkommen :D men blir väl först i slutet på månaden i vilket fall som helst!

Känner precis samma sak
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-31 11:39:12 följande:
    jag har 17dagar kvar! :) så de är ju inte heller många, men känns som att tiden kommer gå snabbt i vilket fall som helst, mest för ja inte alls känner mig beredd på en förlossning :p känns så avlägset, förstår inte riktigt att ja kommer vara en mamma inom max ca 30 dagar!  

Cia80  - Tur så är ja förstföderska dom säger ju att förlossningen tar länge då ;) så får ju hoppas den drar ut lite på tiden ifall den skulle ha lust o sätta igång idag, men de känns nog inte som att den skulle göra det! :D

Vi får se om de kommer någon bebis i tråden idag ännu!

Jag har slutat räkna ner till bf, istället har jag nedräkning till dess att bebis senast borde vara ute. Så inom 25 dagar är jag 2-barnsmamma, om nu allt går som det ska.
  • Cia80

Åh, vad spännande för er som det är på gång för.
    Här är det så lugnt som det kan vara. Su nu är det väl bara att ställa in sig på att gå över tiden

• Cia80
    fabler skrev 2012-01-01 10:01:41 följande:
    de tänker jag inte ställa in mig på förrens på torsdag då de är bf då kommer jag måla fan på väggen och tro att jag får lov att gå två veckor över.

Som tur är så är det faktiskt inte så jobbigt att va gravid just nu, enda är just de att jag måste kissa 100ggr på natten. Men sonen behövde jag aldrig kissa på natten men å andra sidan vaknade jag då varenda gång jag skulle vända på mig för att jag hade så ont och så är de inte nu.

Hehe
    Aj aj, jag undrar hur långt ner bebis ligger nu. För en liten stund sen så låg h*n garanterat på en nerv, för attans vad ont det gjorde...långt ner.
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-01 13:01:36 följande:
    Nä seriöst tjejer jag tror det är på G här.....nuuu håller min rygg på verkligen DÖDA mig. Bäst jag försöker packa ihop lite saker för jag är INTE klar ;)
    Lycka till!!
  • Cia80
    fair skrev 2012-01-01 13:36:09 följande:
    Åh, jag vill att nåt ska hända här med. Allt är ko lugnt. Vill ju ha bebis hos mig nu! Känns som att det är en evighet bort innan vi verkligen har vår lilla hos oss....

Känner precis likadant!
  • Cia80
    chicopico skrev 2012-01-01 13:49:10 följande:
    Jag vill också känna något.... Men jag gick över med dem andra två och har 2 veckor kvar till Bf med denna.

Samma här Så det är väl bara önsketänkande att nåt skulle dra igång snart.
Svar på tråden Januaribebis 2012