• elinson

Januaribebis 2012

coockiejar skrev 2012-01-08 14:05:05 följande:
    Bf+6 idag. Fler på övertid? Jag har ingen att färdknäpps med :) så dela gärna med er av allt annat ni vet som kan funka :) har massor av sammandragningar, mest hela tiden... Men unga värkar. Så promenader och annat känns som en halv omöjlighet med alla SD hela tiden. Slutklagat. Hoppas ni har en fin söndag :)
    http://ibrunostensland.blogspot.com/2011/12/kan-man-paskynda-forlossningen.html
    Gjorde en sammanställning på vad som ev. kan hjälpa att starta en födsel..
    Vi har väl snart provat det mesta, hinkar hallonbladste masserar, går i trappor och färdknäpper med resultatet att min foglossning är hemsk, sammandragningar men inga värkar...

• elinson

Kan dela lite..
    Pratade med en kompis igår som fick barn för 8 månader sedan.. hon hade gått 5 dagar övertid, ingen slempropp som släppt, inga tecken. Lade sig för att sova middag, vaknade av att det knäppte till i magen och sen gick vattnet 10 timmar senare låg lillkillen hennes på magen och inte i ;)

Försöker att inte hänga upp mig i att inte leta tecken utan ta dagarna lite som de kommer... men det är svårt. Bebis kommer när han vill. 

• elinson
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-08 21:06:26 följande:
    Den var FÖR MYCKET! Sprutande bröst och klämig. Det var amning när man gick på tur och på den fina restaurangen osv osv. Tänkte att de kanske visade den ännu. (Norslunds mvc)
    "bryst er best" 
    Haha, fick låna den av BM.. mycket propaganda i den ;) Den är ganska gammal när man hade en kraftig nedgång i ammande mammor och fler valde ersättning framför amming. Vet inte riktigt om det träffar riktigt rätt idag..? 
  • elinson
    Wicky81 skrev 2012-01-08 21:40:26 följande:
    Ingen annan som lider av huvudvärk????
    Jag har lågt blodtryck så jag vet att det inte är havandeskapsförgiftning på G.....Dom senaste dagarna har jag fått tagit värktabletter två ggr på dagen för att det kommer tillbaka.
    Som nu, jag tog en Alvedon vid lunchtid idag och nu måste jag ta en till.....
    ja jag! Har haft ett blodtryck på 60/100 sista tiden men sprängande huvudvärk. Har varit in och testat för havandeskapsförgiftning då jag en vid ett tillfälle förlorade synen på sidorna. Men ingen havandeskapsförgifning är det. Kanske är det spänningshuvudvärk eller sömnbrist kanske. 
  • elinson

Det där med att det kan gå fort:
    jag har pratat lite med min mamma om hennes förlossningar, när jag föddes blev jag igångsatt och det tog 5 timmar från att de startade droppet tills jag var ute. Med min syster hann de nästan inte in till FL och det tog 20 min från att hon kom in på FL tills min syster var ute (hon föddes i hel fosterhinna).

Med så snabba förlossningar jag packat BB-väskan och den står klar i bilen, Hoppas nu jag ärvt denna racer-förlossnings-egenskap av henne.

• elinson
    Pebbles82 skrev 2012-01-11 09:29:49 följande:
    missable: Jag har också IBS, efter att magen varit normal i stort sett hela graviditeten sist (och nu) så fick jag springa på toaletten med död doft i flera dagar. Bara någon dag efter att magen började bete sig kajko så började värkarna! 

Lite så jag hoppas på att det blir samma sak den här gången så att man får en liten föraning om vad som är på g! :) 
    En till IBS:are med galen mage sista veckan. Hoppas hoppas det är kroppen som förbereder sig och inte bara dåligt med plats där nere. 
  • elinson
    fair skrev 2012-01-12 09:48:39 följande:
    BF idag, jag ringde mvc eftersom jag tycker det känns långt att vänta två veckor till nästa besök. Fick en ny tid 19/1 så det känns skönt, dock inte hos min ordinarie bm. Frågade om det här med järndepåer. Men hon tyckte inte att jag behövde ta nåt sånt prov. Trots att jag själv känner att det hade kunnat vara svaret till varför jag mår som jag gör. Tur åtminstone att det inte är så länge kvar.
    Konstigt, det är ju lite bra att veta vad järndepåerna ligger på. Mitt HB har varit fint hela graviditeten men ferritin har rasat i botten och detta står i min journal utifall om jag skulle förlora mycket blod under FL. 
  • elinson

Jag fick ta ett ferritin i början av graviditeten för att bad om det, när jag sedan svimmande på jobbet en dag i vecka 25-30 så tog vi ett nytt vilket visade att det rasat långt under refernsvärdet, trots att HB varit konstant på 11 hela grav. Nu är det på uppgång dock ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012