-
Ja jag har fortsatt tilfällen när jag tar tag i närmaste vägg eller person ;) Men jag har låga järnvärden och lågt blodtryck så BM og läkarn tror det är det.Haanky skrev 2011-12-23 12:06:51 följande:fy!!! men har yrheten hållt i sig? min håller i sig länge tycker jag och kommer smygande på mig... -
Stort grattis LillaEko! Ta och fira med glögg och pepparkakor.
-
Jag känner likadant! Jag BF 30 januari men för min del får han gärna komma så fort de nya året startat. Ingen sa till mig hur jobbigt och ganska tråkigt (eftersom jag känner mig helt låst till soffan och lägenheten) det är att vara gravid.Noras skrev 2011-12-27 06:33:45 följande:Hej hej! Tänkte jag skulle hoppa in här... lite sent eftersom graviditeten snart är över, men hittade denna sida nu först och kände att det skulle vara roligt att få prata med någon annan som också är lika långt i graviditeten. Går inte riktigt att prata med sambon då han inte upplever saker och ting på samma sätt :D
Är som sagt gravid och väntas föda 19 Januari (men hoppas verkligen att det blir tidigare, gärna redan imorgon får bebis komma ut :D ) Just nu känns allt bara jobbigt om jag ska vara ärlig, och jag njuter inte det minsta av att vara gravid: har värk från bröstkorgen ända ner i fötterna, restless legs varje dag, sendrag i vaderna jämt och ständigt, kan inte ens dra av mig skorna utan att få sendrag. Jag har svårt att andas, får inte sova, värk i vänstra sidans revben så jag kan knappt röra mig/hosta/nysa/ligga på vänstra sidan, fruktansvärt ont på en punkt i magen så fort jag rör på mig, mår illa titt som tätt... Jaaa, som sagt, jag njuter inte alls just nu... :/
Hur är det med alla er andra? Hur mår ni nu så här mot slutet?
Men välkommen hit iallafall! -
har BF 30 januari... så det kan tyvärr lika gärna bli februari, även om jag INTE vill går över ;)Wicky81 skrev 2011-12-27 12:26:07 följande:En liten allmän fråga:
Är det bara jag som har BF i februari eller är det någon mer?
Börjar bli så avundsjuk på er som har så nära nu och på er som fått era små
Känns som en evighet innan det blir min tur.....minst en månad till lixom....Men på ett vis tycker jag det går fort men sååå långsamt endå...
Min lillasyster ska få en liten den 18e jan så jag väntar med spänning.
Sen verkar det som om vi äntligen har enats om ett namn till lillkillen där inne :D -
Ellinor, fantastiskt vackert namn!GoodEnough mom skrev 2011-12-27 13:40:53 följande:Nu har jag haft hemska sammandragningar med smärta två nätter på en vecka och trott att det varit på riktigt.. Men näe det är bara kroppen som luras och efter ett par timmar blir de oregelbundna igen och sedan lyckas man somna framåt morgonen. Så när ska man veta om det är dags? Jag kommer ju inte tro på det förrän vattnet går känns det som :S Någon som har namnförslag till en tös? Vi har ett par stycken som känns ok men inte mer.. Det ska passa till Ellinor som vår andra dotter heter :D
Jag stavar med ett L. Min syster heter Ingela och jag har alltid tyckt det passar ihop. Fast det kanske beror på att vi inte testat nått annat på henne ;)Jag kollar också varje gång, nu sist för 1 vecka sen..och har ny tid hos BM efter nyår.roxylady skrev 2011-12-27 13:33:06 följande:Jag börjar oroa mig varför min BM inte kollat mitt urin på över tio veckor nu.. hur ofta kollar era er?? Ska man inte göra det ofta??
Vet inte om det är önsketänkande, men jag har känslan av att jag går och kniper mest hela tiden, känner lite tryck nedåt och så fort jag böjer mig framåt så trycker det på som om jag behövde göra nr 2. Har haft en del värk på insidan låren och sammandragningar mest hela tiden.
Mina sammandragningar gör inte ont, magen blir hård och jag vaknar flera ggr på natt och den är stenhård. Man säger ju att sammandragningar inte gör ont men att värkar gör ont.. eller hur är det? -
Fair; man kan få ont i huvudet av högt blodtryck vilket kan vara förklaringen. Sen går blodtrycket upp naturligt i slutet av grav o behöver inte vara hf.
-
Jag får inte sova om kvällarna... är klar vaken fram till 2-3 för att sen kliva upp kl 7 och gå till jobbet, mindre kul.
Inatt vaknade jag av att jag låg på en blodig kudde. Näsblodet är tydligen tillbaka, blä!
Så ja, snälla lilla bebis skynda dig och bli färdig nu. Sen kom kom så fort du kan!
-
Jag fick tips från BM att köpa 2 stl större än vad jag har nu (v36) för att de ska kunna svälla. Gaahhh!? Det betyder F-G kupa!?
Jag har redan köpt amningsbh en för några veckor sedan som redan är för liten, men jag hoppas att jag kommer kunna använda den senare i vår när värsta mjölkspränget lagt sig.
-
Kom just på: Jag har köpt ammningslinne från Lindex (med inbyggd bh.. eller vad man nu ska kalla det lilla resårbandet) hur som helst så hoppas jag det kommer fungera efter BF och första veckorna, klämmer inte, gott med plats och jag slipper dra upp och ned en tröja. Bara att ha en goo mysig kofta utanpå.
-
butik, den hände bland ammnings bh. MEN jag bor i Norge så det kan hända att den inte finns kvar... finner den inte på hemsidan (varken den norska eller svenska).