• elinson

Januaribebis 2012

Majskorn skrev 2011-12-19 09:54:38 följande:
    jag ska köra på samma...har hört att risinolja e bra för att driva ut bebisen också :)
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=128

Risinolja verkar inte helt bra...  hämtat från niomånader.

Ricinolja
    Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
    Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.

Eftersom man inte vet säkert vad konsekvenserna av ricinoljeintag hon en gravid kvinna kan bli så är ricinolja inte något jag rekommenderar till gravida.
    Gudrun Abascal, leg. barnmorska (chefsbarnmorska på BB Stockholm
  • elinson
    kikidil skrev 2011-12-19 21:18:32 följande:
    Haha, och jag har hela tiden läst "I Bruno Stens land"! Skrattande  Tänkte att jag måste googla vem egentligen den där Bruno Sten är! Drömmer Hur korkad kan man vara??? Skrattande Men till mitt försvar måste jag säga att jag aldrig hört talas om brunost.
    Hahahaha! Underbart !!
  • elinson
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 22:34:23 följande:
    man samlar inte mer för att man dricker.
    Nej helt riktig, om du kombinerar det med lite salt dock tex chips så kan man lägga på sig en del vätska. Eller min favorit... lakrits!

FUNFACT
    Sen är det ganska logiskt att man får cravings på Mjölk, behovet av Kalsium och D-vitamin ökar ganska markant sista trimestern och får inte bebisen det från maten så tar den av mammans skelett vilket kan leda till benskörhet längre fram.  
  • elinson

Om vattnet går o han inte är fixerad så ska jag lägga mig ner o vänta på ambulans på instr. från BM. Om han är fixerad ska jag komma in med det är inte akut.

• elinson
    Empa86 skrev 2011-12-21 08:59:15 följande:
    Har något att göra med att navelsträngen inte ska komma i kläm va?
    ja precis, om huvudet inte är fixerad kan navelsträngen ligga i kläm (väldigt ovanligt dock).. men bra att de tar det säkra för de osäkra ;) Jag bor 5min från sjukhuset så det är ju lätt att åka in och checka. 
  • elinson
    LillaEko skrev 2011-12-22 10:05:54 följande:
    Bm tippar på att vi har bebis innan julafton?!?! Blödningen jag har är inte slemproppen utan beror på att jag håller på och börjar öppna mig och har sköra slemhinnor, en så kallad täckblödning. Har lite oregelbundna sammandragningar med mensvärk sen fem i morse och ont i ryggen.
    Så vi ska åka och hämta ut babyskyddet vi tänkt hyra idag. Känns ju lika bra att få in det i bilen nu när det är massa röda dagar i helgen.
    Whiiiii, så spännande!
    Åhh lycka till!! Fortsätt uppdatera oss så länge du kan, detta är ju så spännande!
  • elinson
    mabuse skrev 2011-12-23 09:31:31 följande:
    Vaknade klockan fem av en smärtsam värk. Började genast fantisera om att förlossningen startat Skrattande Men den gick över när jag varit och kissat. Dock var det som en ganska konstant kramp långt ner i livmodern tills jag somnade en timme senare - fast ändå inte fick sova eftersom det plötsligt inte gick att ligga på sidan som jag brukar för det trycker som sjutton ner mot ljumskarna och bak mot rumpan. Hur ska jag nu göra, ligga på rygg är ju outhärdligt!

Åh, vad jag önskar att det var förlossningen som satt igång, men jag googlade på tryck ned mot ljumskarna och det kan tydligen hålla på i veckor innan förlossningen :( Suck, vill vara en såndär som det bara huxflux sätter igång för...

Någon annan som haft kraftigt tryck nedåt ljumskarna? Är det bara att bebis fixerar sig?

Pusselbiten86 - fy vad jobbigt Rynkar på näsan styrkekram!
    Jag har tryck nedmot ljumskarna men inga andra tecken på att något är på gång.. Det kan ju vara dålig blodcirkulation man känner av med, då bebis stoppar blodflödet till benen via ljumskarna. Men ja... önsketänkande att förlossningen startar rätt efter nyåret, ska skynda mig in i vecka 37 bara ;)
  • elinson
    Haanky skrev 2011-12-23 10:34:02 följande:
    yr... nån mer som brukar bli yr ? mitt hålleri sig i typ en timme eller nått.. nån me bra tips? har provat me huvudet ner å ligga på sidan å dricka vatten
    haha, ja har svimmat på jobbet vid två tillfällen. Det sker som regel när jag gått uppför en trapp eller ansträngt mig lite. Jag brukar dricka lite vatten, sätta mig ner och vila lite så försvinner det.
Svar på tråden Januaribebis 2012