• curiosa

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-15 07:48:59 följande:
    Här sitter jag och är skitnervös. Vid 10 så drar vi iväg!
    Lycka till.
    Sitter och vämntar på ett positivt besked i em.
  • curiosa

Idag tänker jag testa utan både blutsaft och vitaminer och se om jag mår bättre utan dom och så ta det på kvällen istället.. Hoppas att det blir bättre för man blir ju så hämmad när man mår dåligt.

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-06-16 21:32:32 följande:
    Är i v 12 (11+1) idag och har fått tillbaka min molvärk/dragningar igen. Någon mer som känt att det kommit tillbaka? Tycker inte jag känt av det på ett tag nu nämligen.
    Så blir man ju nojjig direkt :(
    Jag är i v 10+5 och känner av det igen jag oxå. Var jätte lugnt ett tag men nu så har jag som mensvärk typ jätte ofta och även att det hugger till.
    Försöker att intala mig att det är som det ska.
  • curiosa

Så då har jag fått min tid för att ta nytt cellprov. Skall in 14 juli och hoppas på att jag skall få se den lilla då oxå :)

Igår åt jag vitaminerna på kvällen efter en rejäl måltid och idag mår jag bra så jag får nog börja ta de på kvällen istället så g¨år det nog bra.

• curiosa
    SysterAnna skrev 2011-06-17 10:53:24 följande:
    Tips på vitaminer som iallafall jag inte tycker smakar apa är ACO kvinna. Dem innehåller det mesta som man behöver, är små och man behöver bara ta en/dag. Testade om det var apotekets, dem smakade apa, var stora och luktade pyton. Så gissa om jag var glad när jag hittade aco:s igen. Fanns på ica maxi bland annat. 
    Den tar jag med, min BM rekomenderade dom men jag mår så illa av dom så jag måste ta de på kvällen så jag sover bort det illamående.
    Annars så ä det smidigt eftersom det bara är en om dagen.
  • curiosa
    Sessan4 skrev 2011-06-17 13:16:31 följande:
    Ni som haft blödningar, hur mycket har det varit?? mitt började igår med bruna flytningar och idag är det mer rött på pappret, jag har trosskydd men hinner inte få så mycket i det för jag springer ofta på toa o kollar. då är pappret rött. det molar som mensvärk till o från, ringde 1177 och pratade med en spydig sköterska och sen en barnmorska på kvinnoavdelningen som sa att jag skulle avvakta och se.

Så nu är hela helgen förstörd, den kommer att kännas skitlång.. jag har en tid för vul på tisdag men har inga större förhoppningar om hjärtaktivitet Gråter
    Jag har blött två gånger (utan anledning, 2 ggr till pga vul) ena gången var det så pass mkt att jag vaknade av det och hade blod i sängen!
    Andra gången kom det oxå på morgonen men mindre.
    Båda blödningarna har slutat ganska direkt med bruna flytningar som efetrföljd.
    Har vart på vul tre gånger och allt har sett bra ut alla gånger.

Mina tidigare grav har jag oxå blött. med sonen rikligt i flera dagar och med dottern oxå rikligt fast kortare tid. Alla mår bra.

I samband med blödningarna har jag haft extra mendsvärk som till slut släppt.

Så det behöver verkligen inte vara nått allvarligt.
  • curiosa
    Cvb skrev 2011-06-17 21:26:59 följande:
    Ingen här som har eller fick ont i ischias (eller va de nu är för nerv) under graviditet ?
    Jag har så ont ibland att man får rulla ur sängen raklång och sedan på ett konstigt vis ta sig upp stående. =/ :p
    Tips på hur det kan bli bättre ?! Det skulle glädja mig !
    Jag kände av det ganska rejält efter att jag burit alldeles för tungt för ett par veckor sen. När jag vilar så blir det bättre men om jag bär igen eller belastar fel så gör det ont igen.
    Så jag tänker mig ganska mkt för vad och hur jag gör.
  • curiosa

11+0 idag. Går in i vecka 12 nu, oj vad snabbt tiden går!
    Vill in på ul snart igen för att kolla så allt står rätt till för nu är ju symtomen typ borta så man funderar ju massor och samtidigt så hinner man tom glömma av att man är gravid!

• curiosa
    Missoctober88 skrev 2011-06-18 23:16:50 följande:
    Jag ringde aldrig. Dit sitter på akuten nu
    Hoppas att allt gått bra för dig.
  • curiosa

Jag fattar inte varför jag envisas med att äta yoghurt (eller fil) på morgonen. Jag mår ALLTID illa av det men ändå är jag där!
    Graviditeten gör en inte bar atjock utan dum oxå verkar det som :P

Svar på tråden Januaribebis 2012