• curiosa

Januaribebis 2012

Hoppas att min baddräkt kommer idag för man flyter ju bort i denna värmen och jag har inga badkläder som passar.
    Beställde en på jollyroom som verkade bra.

• curiosa

Best tid till RUL idag och skall dit 3 aug är då i vecka 17+4. Spännande och känns inte alls så jätte långt borta :) (13+2 idag)

• curiosa

Köpte idag en Angelsound på teknikmagasinet men tyckte att det var jätte svårt att hitta rätt.
    Tror att jag lyckades två korta gånger men är inte 100.

Ni andra med samma, är det lätt för er att hitta?
    Någon speciell teknik?

• curiosa
    bumbi 84 skrev 2011-07-05 12:34:17 följande:
    det tar kanske max 10 sek för mig att hitta. se till att ha ordentligt med olja.

Jag får med vänta till Rul. 15 augusti är det dax. så jag är glad jag har min angelsound och vet att den åtminstonde lever  
    Ok jag får väl testa igen med mer klet. Jag har dock ingen olja utan det var nått man fick med som jag hade.
    kanske bättre med olja, vilken sort?
  • curiosa
    zatori skrev 2011-07-06 14:12:36 följande:
    En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(
    Det beror helt på var man bor. Här beställer man det själv medans ett par mil härifrån så får man en kallelse...
  • curiosa
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 13:21:09 följande:
    Idag hade jag verkligen kunnat gjort vad som helst för att ett par mammabyxor. Det trycker, svider och bultar över magen.. :( Men två dagar kvar på jobb, sen kan jag ta på mig andra kläder. Här skulle nyfikna i en strut tjejerna se på en gång att det var något konstigt annars.. ;) 

ames: Finns inget värre än huvudvärk, hade det några gånger med dottern men aldrig så ihållande som du verkar ha.. :( Hoppas det släpper snart!  
    Jag har endast använt mammabyxor sen v 7 typ. Finns inte en chans att få på sig något annat.
  • curiosa

Mår så sjukt dåligt i värmen så jag vet knappt vad jag skall ta mig till längre.
    Idag har jag legat i soffan hela dagen och gav mig bara ut nu för att hämta dottern. Kom hem precis och är helt spyfärdig.
    Jag ÄLSKAR värme, sommar och allt runt omkring men just nu så är det en pest.
    Längtar efter att få dra på mig tjocktröja och vinterjacka (som jag inte kommer att hitta någon iofs)....

• curiosa
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 16:55:02 följande:
    Fast jag mår nästan sämre nu som "nygravid" än jag gjorde som höggravid (har också dotter född i juli). Var bara sista veckan när värmeböljan försvann som jag svullnade upp och blev lite less.... 
    Nu får man ju må lite mer äckelpäckel hela tiden känns det som. Plus tröttheten. Gah! :D
    Jag var oxå höggravid i slutet av sommaren för snart 9 år sedan och det var inte alls bra det heller men faktiskt hellre höggravid än "ny" gravid.
    Jobbigt med värmen i båda lägen men just nu verkar ju värmen aldrig ta slut!
  • curiosa
    iwannarock skrev 2011-07-06 22:19:34 följande:

Halloj! Minns inte om jag skrev "in" mig här igår hahah kan det vara gravidminnet som talar

Väntar iaf 3,dje barnet och är i vecka 13 (om det stämmer) magen växer som bara den har hittat er magbildstråd och slängde in ett inlägg (inget foto) där häromdagen, ska slänga in ett kort på magen snart. Hur mår ni alla, mår ni fortfarande illa? Jag mår fruktansvärt illa i stort sett hela dagarna, i dag på stora parkeringen med massa folk och det bara kom helt plötsligt, va tvungen att försöka räta på mig lite och visa upp magen så alla skulle se att jag är gravid Hittade såna där åksjukeband i dag, tror nog inte att det funkar men kan vara värt att testa iaf, dom kostade 30 :-   

Grattis och välkommen hit,
    Jag mår ok, dock i denna värmen så mår jag skit. Längtar tills det blir svalare igen och jag är ändå sån som älskar sommaren och värmen men som gravid är det verkligen inte kul.
    Väntar oxå tredje barnet och är i v 13+5.
  • curiosa
    missable skrev 2011-07-07 13:43:05 följande:
    Går in i vecka tretton imorn och jag har heller inte gått upp ett ynka gram än. Jag har heller inte spytt och jag har kunnat äta som vanligt, men vår bm sade att det bara var bra, att extra kilorna kankse kommer senare =) Hoppas på det!
    Orättvist :P
    Jag har gått upp minst 8 kg redan (och tänker inte väga mig innan jag måste nästa gång) Men jag äter iofs en massa oxå men inet direkt fel saker men kroppen absorberar visst allt....
Svar på tråden Januaribebis 2012