pernillis skrev 2011-07-08 22:04:32 följande:
Jag väntar mitt första barn och kan absolut ingenting om barnvagnar, så snälla - ni som har barn, kan ni dela med er lite tips. Jag vill ha en smidig och enkel kombi (?) vagn, (om det är en sån man kan snurra handtaget på och använda både som ligg och sitt vagn. Relativ billig då vår ekonomi inte är den starkaste! Jättetacksam för svar!
Jag har valt bort Emmaljunga men bara för att jag inte gillar deras modeller (utseendet på dom) så det är ju egentligen bara en fåfängsgrej :P
Mode vagn som bugaboo tycker ajg är fruktansvärt fula och fattar inte att folk lägger så mkt pengar på!
Jag hade teutonia mistral med min minsta (för snart 10 år sedan) och jag gillar fortfarande teutonia bäst.
Så denna gången lutar det mot en mistral S med hårdlift. Gillar att man kan svänga överhandtaget och vända själva sitsen. Att svänga över handtaget kommer jag ihåg att jag gjorde ganska ofta om solen kom rätt in i vagnen.
Mistralen finns oxå med separat liggdel om man hellre vill ha det och priset är överenskommligt. Runt 8000kr med skötväska, lift, åkpåse, sittdel och chassi.
Sen finns ju massor av vagnar på blocket till ibland bra priser men de jag har sett så är försöker folk ta ut ett överpris för någr aår gamla vagnar.