• curiosa

Januaribebis 2012

Cia80 skrev 2011-05-29 10:35:51 följande:
    Jag har ju turen att ha "pyjamas" på jobbet Jobbar inom vården
    Det har jag oxå nu för jag praktiserar i vården. Suveräna kläder för gravida :)
  • curiosa
    Anso skrev 2011-05-29 17:07:54 följande:
    Får man vara med i den här tråden!?!
    Jag har bf 17 januari 2012!
    Jag har inte varit aktiv på fl på flera år, men nu då jag är gravid igen så tänkte jag satsa igen
    Grattis och välkommen :)
  • curiosa
    APEW skrev 2011-05-29 18:38:01 följande:
    Caradan: Hur skulle du beskriva att det kändes?  Hur beskrev du det för läkaren?
    Oj det var nu 9 år sedan men ja hur var det. Så pass yr att jag inte vågade sätta mig i bilen och köra, hade svårt att lokalisera i en butik för allt bara snurra.
    Fick stanna upp hela tiden och blunda för att "komma tillbax".
    Mitt bltr var dock bra hela tiden.
  • curiosa

Tycker att jag tappat alla symptom idag. För första gången på 2 veckor så har jag inte tagit postafen och jag har mått bra ändå.
    Huvudvärk är det enda jag har...hoppas på att det bara är tillfälligt men iofs illamåendet får gärna hålla sig borta.
    V 8+2 idag.

• curiosa
    Jessica82 skrev 2011-05-30 17:00:57 följande:

caradan.. var i 8+0 som mina symton försvann men idag 8+4 på vul konstaterades att bebis mår bra kanske är det mer vanligt än man tror att symtomen försvinner sådär hmmm

Jag var ju på vul och såg den lill* med hjärta och allt v 7+2 så egentligen är jag inte så orolig men visst så funderar man....
  • curiosa

Hahaha ni menar väl inte på allvar att ni fryser påläggs skinka mm innan ni äter det?
    Funderar på om man kan äta pizza etc????

Läste även här på fl på ett annat forum att det var nån som fråga om man fick dricka Loka Guava och äta Marabou mint....HJÄLP!

Varför skall många gravida vara så hysteriska?

• curiosa
    Missoctober88 skrev 2011-06-01 18:30:56 följande:
    Guava sägs enligt en gammal regel kunna framkalla missfall.. Tror inte jag på :)
    Ja fast mängden i en Loka är väl typ obefintlig och är det ens äkta Guava i den??
  • curiosa

Har idag försökt att sova ut ordentligt men det går bara inte. Vaknar var och varannan minut, upp och kissa. Ont i magen (när man sträcker sig och det typ smäller till i ligamenten!) ligger på magen/brösten och det är ju inte det minsta bekvämt mmmmmmmm.
    Känner mig ganska irriterad och grinig i dag och vill bara bli mig själv igen.
    Det enda som är bra är att det är lång ledigt och mitt illamående har minskat såpass att jag inte behöver postafen varje dag.

Fast man ska ju inte klaga, den lilla mår ju bra där inne och jag hade kunnat ha det 100 resor värre. (fast ibland måste man få klaga oxå :P )

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-02 12:10:56 följande:
    Angående det här med "vill ha en flicka"-trådarna.

Jag stör mig brutalt mycket på människor som inte vill ha barn i december! Som hoppar över ÄL kring februari-mars-april för att "slippa" få barn i december. För det är ju så hemskt med stackars decemberbarn.
    Dom vill gärna ha barn och har försökt länge, men hoppar över för vem vill ha ett barn född sent på året?

Jag själv är född i december och har aldrig lidit av det. Visst, det kanske var tråkigt när alla i klassen fyllde 18 utom jag, men se, december kom (fort) och jag blev också 18 tillslut! Nu är det väldigt skönt att fylla år sent :)

Jag ställde frågan i någon tråd om vi som är födda i december är mindre värda eller något. Det var ingen som hade ett svar på det. Men tydligen är det väldigt synd om oss stackare.
    Fast jag ser ju gärna att den lilla stannar tills januari istället för att komma i december....Får jag bestämma så hellre januari såklart.
    Hade några klasskompisar som är födda i dec och de hatade det, sist med allt hela tiden.

Så jo jag kan mkt väl förstå att man inte planerar att få barn i dec men ibland så händer det ju ändå :P
  • curiosa
    roxylady skrev 2011-06-02 20:57:03 följande:
    Är det fler än jag som kan bli lite lätt nedstämda till och från?? Har inte känt så tidigare...
    Japp, igår var en riktig skit dag och allt var dåligt och jag satt böla mest hela tiden. Känner mig ganska nedstämd idag med men hoppas på att det blir bättre än igår iafl...
Svar på tråden Januaribebis 2012