• curiosa

Januaribebis 2012

Sessissen skrev 2011-05-21 09:40:03 följande:
    kan ni beskriva eran "växtvärk" detta är mitt tredje barn men hade inte ont då. men nu har jag int i nedre delen av magen då och då oftast kvällstid . Behöver jag vara orolig? Är 6 år sedan jag var gravid sist. Tacksam för svar
    Min växtvärk är som mensvärk. Sen kan jag oxå känna att det drar i livmodern oxå.
    Ställer jag mig upp snabbt eller sträcker på mig så kan det hugga till.
  • curiosa

Jahopp imorgon var det då dags igen för vul. Tredje gången på lika många veckor. Hoppas nu på ett hjärta så vi slipper springa där mer.
    Så håll era tummar för oss imorgon kl 8:45.

• curiosa
    twistedtofit skrev 2011-05-23 19:44:14 följande:
    Helt slut! Mår illa till och från, men det hjälper att hålla sig sysselsatt! Magen är sjukt svullen och just nu är jag vansinnigt tröttt. Jag har gått en powerwalk med stavarna idag, det kändes motigt, men jag har lovat mig själv att gå minst 30 min per dag hela graviditeten! Nu är jag dessutom så hostig att jag inte kan träna vanligt.

Tränar ni? Vad i sånna fall?
    Nej jag tränar inte. Gjorde det inte innan och inte nu heller tyvärr.
    Går knappt enns.....
  • curiosa
    S 85 skrev 2011-05-24 10:19:16 följande:

Har fixat tidigt ultraljud den 9/6 är då i vecka 7 (6+4), då måste man väll kunna se ett hjärta eller? Glad

Vi kunde inte se se det i just 6+4 men idag 7+3 fanns det där men det är väldigt olika har jag hört.
  • curiosa

Hemma från gyn igen och idag så kunde man se ett pickande hjärta.
    Allt såg bra ut och tiden stämmer med med senaste mens.
    Så nu skall vi tillbax i mitten av juli igen (har cellförändingar oxå som de skall kolla)

v 7+3 idag och BF 6 januari :)

• curiosa
    MiAmore skrev 2011-05-24 11:35:47 följande:
    Här har det blivet lite aktivitet sedan jag var här sist. Kul! Jag har inte varit så aktiv på Fl dem 2-3 sista veckorna för att jag har verkligen INTE mått bra Har varit och är så SJUKT trött hela dagarna så det finns inte, och mitt illamående är riktigt intensivt till och från. Mår illa mer eller mindre hela dagarna, men ibland bara lite "diffust" och ibland som sagt riktigt intensivt. Spyr varje morgon sedan ca 1½ vecka tillbaka tror jag det är. Graviditeten är alltså inte speciellt snäll mot mig just nu. Det är jättejobbigt att gå till jobb, sitter och sover på varenda lediga stund. Och så får jag hitta på ursäkter varje gång mina kollegor undrar hur det egentligen är med mig, eftersom att jag bara är i v.8 (idag) och vi inte vill gå ut med det på jobb förens efter 12 fulla veckor. Jättejobbigt. Vi ska i alla fall berätta nyheten för våra föräldrar och syskon på sönd på morsdag, och det känns väldigt skönt. Hoppas ni mår bättre? *ler*
    Jag har idag berättat för mina föräldrar och min bror. Känns skönt att slippa humma om det mer. Och eftersom hjärtat slog idag så minskade ju mf risken oxå.....
  • curiosa
    MiAmore skrev 2011-05-24 11:45:10 följande:
    Hur berättade du nyheten och hur togs nyheten emot?
    Till mamma sa jag bara att jag hade nått att berätta till min pappa sa jag att han skulle bli morfar igen och till min bror (som själv väntar sitt tredje i sep) frågade jag honom om han ville bli morbror igen.
    Var jätte nervös innan dessa samtalen men nu är det gjort :)
  • curiosa
    shadowstorm skrev 2011-05-24 17:59:10 följande:
    Tror jag vill ha en city cross med mjuklift, men sist hade jag det inte...har ju en emmaljunga dou till sonen och den orkar jag fan inte lyfta den knäcker min rygg. Och var idag och kände på vagnar och helt klart så var city crossen den jag fastna för. ser väldigt lik ut den jag har men är super mycket lättare :)

Vad är bäst mjuklift eller citykorg? sist hade jag korg.
    Sist hade jag mjuklift men det var ju snart 9 år sedan så man kankse inte kan jämföra det .P
  • curiosa
    Stellan skrev 2011-05-25 12:22:50 följande:
    Nu har vi varit på vul där vi fick se en liten liten larv med bankande hjärta!!!! SÅ SKÖNT att få se att allt var ok! Läkaren flyttade mig till 6+2, fast det var svårt att mäta den lilla. Räknar nog efter det datumen till nästa koll.
    Grattis :)
  • curiosa

Har nu oxå sutiit och kollat runt bland vagnar och kommit fram till att jag vill ha en Teutonia igen. Prestige denna gången i någon grå/rutig färg.
    Hade mistral för 9 år sedan men nu har den små framhjul och jag vill att alla är lika stora så då får det bli Prestigen istället. Med mjuklift.

Synd att man inte kan köpa redan nu......

Svar på tråden Januaribebis 2012