• curiosa

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-07-14 09:44:50 följande:
    Question: Hur mycket har ni gått upp/ner i vikt sedan starten?Och vilken vecka är ni i? Intressant att jämföra lite.
    Ca +8 kg sen start och hoppas att det stannar på max 12 (hade alldeles för många extra kg innan jag blev gravid)
    v 14+5.
  • curiosa
    anmaelli skrev 2011-07-14 10:40:24 följande:
    Jag har inte gått upp någonting, max 1 kg i så fall (lite olika när man väger sig ju). Är i v 13 (12+1). Men magen har vuxit så jag förstår inte vart de kilona har tagits ifrån...

Tycker det börjar bli svårt med kläder. Gillar inte när det trycker på magen, och många av mina vanliga kläder har börjat göra det, men jag är långt ifrån så stor att jag kan köpa mammakläder redan. Hur gör ni? Så tråkigt att alltid se så tråkig ut :( 
    Jag har haft mammabyxor sen typ v 7. Finns ingen möjlighet att få knäppt mina vanliga med denna magen!
    Men visst är det tråkigt för jag går runt i mjukismammabyxor hela tiden tillsammans med nått långt linne och nån tröja....
  • curiosa
    Cvb skrev 2011-07-14 13:30:24 följande:
    Jag är i v12+3 och hade gått upp 2 kg redan i v 8, men nu har dom 2 kilona försvunnit. Beror nog på att jag hade ett helvetes sug på allt i början och inte nu längre. :)

Jag har en fundering på rul. Är det något man bokar själv, eller fixar bm det när man har inskrivningssamtal ? :)
    Det beror helt på var du bor. Här får man ringa själv men det berättade bm på inskrivningen.
  • curiosa

Hemma efter att nya cellprover är tagna. De gjorde dels på vanliga sättet men även med nån ättika för att se i förstorning och sen ett litet knipps.
    Han kunde se att det fanns där så nu är det bara att vänta och se vad svaren visar.

Bäst av allt var att han gjorde ett jätte snabbt ul oxå :)
    Kanske fick se 30 sek men hann iafl se att den lilla rörde sig en massa och att allt såg bra ut :)

Nu är det bara att vänta 3 veckor på rul.

• curiosa

V 15+0 går alltså in i v 16 nu!!!
    Helt hysteriskt vad tiden går fort.

Köpte faktiskt en liggdel till blivande vagnen igår, jätte tidigt jag vet men det var ett tillfälle jag inte ville missa.
    Nu skall jag bara ha resten av grejerna till den oxå :)
    Blev en Teutonia Mistral S precis som jag ahde planerat.

• curiosa
    fabler skrev 2011-07-18 07:37:10 följande:
    Idag är ju egentligen första "riktiga" semesterdagen och den börjar vi med regn. Men jag och sonen ska trottsa regnet genom att sätta på oss regnkläder och ut och plocka jordgubbar.
    Semester  är ju inte fel.
    Jag har vart hemma och sjukskriven i snart 2 veckor men på onsdag är det dags att gå tillbaka och jobba. Jag är dock bara timsanställd med sommarschema så jag har tre veckor kvar att jobba sen är jag arbetslös.....
    Kommer att klättra på väggarna innan det är januari och dags men det får väl gå.
    Likt nån annan här så har jag ett hus ett inreda framåt hösten :)
  • curiosa
    tvillingen skrev 2011-07-18 16:34:29 följande:
    Är det någon mer än mig som har väldiga problem med myrkrypningar i benen?? Och i så fall någon som vet vad som skulle kunna lindra det lite?
    Jag har det. Fast inte bara i benen (fast det är värst där) utan i hela kroppen.
    Ibland känns dte som att man håller på att bli tokig!
    Brukar röra på mig lite fram o tillbax här hemma när det är som värst, blir oftast bättre förtillfället då.
  • curiosa
    pernillis skrev 2011-07-21 18:48:30 följande:
    Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt små fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???
    Jag är i v 15+4 idag och känner vissa dagar en massa och andra inget alls. Kan även gå flera dagar i mellan oxå så jag skulle chansa på att det inte är någon fara alls.
    De flesta känner ju inte av bebisen alls ännu.
    Annars finns ju en doppler att köpa spom man kan testa med när man känner sig som mest orolig.
  • curiosa

Vi fick inte lyssna på hjärtat på inskrivningen men det kan ju bero på att jag var i v 10+2 då.
    Nu känner jag ju den lilla nästan varje dag så jag oroar mig inte ändå och bara knappt en vecka kvar till rul :)

• curiosa

vi har funderat på Emma eller Wilmer men det är svårt helst med killnamn tycker vi båda. Alla de bästa namnen är redan upptagna av vänners eller bekantas barn.

Svar på tråden Januaribebis 2012