• curiosa

Januaribebis 2012

Jag är så nojig nu så jag vet inte längre. Känner att jag snart måste få komma in och se om allt är ok men samtidigt så är jag för snål för att betala 600kr privat och på sjukhuset kommer jag nog inte få göra ett till (har redan gjort tre fast de har jag inte gjort pga att jag varit orolig iofs)
    Kan inte vänta i typ 6-8 veckor till det går bara inte....

• curiosa
    shadowstorm skrev 2011-06-20 20:58:58 följande:
    Märks ju ganska väl att magen kommer snabbare med 2.a barnet  :) www.familjeliv.se/hem/shadowstorm/gallery/php... den går verkligen inte hålla in längre.Skrattande
    Sådär ser jag oxå redan ut...folk frågar inte ännu men tittar väldigt konstigt på mig och pratar med min mage och inte med mig längre.
    Jag vill dock vänta med att berätta det vitt och brett tills efter rul.
  • curiosa

Mår oförskämt bra nu för tiden. Tänker tillbaka några veckor och då var det ju kaos! Mådde dåligt jämt!
    Magen växer och knakar men jag döljer den inte, är ju ändå i v 11+4 så det borde ju inte vara någon fara hoppas jag.

Är mkt mera blödig nu än innan, kan knappt se nått på tvn utan en stor klump i halsen.

Inte alls så trött längre utan kan faktiskt jobba hela dagen och åka och handla efter el liknande. Det var bara att glömma för några veckor sen.

Hoppas på att få göra ett ul när jag skall inte och ta nya prover på cellförännringen och funderar på att skaffa en angelsound men vet inte....

Tids nog så kommer den ju att röra sig så jag kommer att bli tokig på det istället....

• curiosa
    MiAmore skrev 2011-06-22 14:28:46 följande:
    Vad skönt att du mår så bra Jag har mått helt ok nu två dagar på raken och hoppas att det ska fortsätta så. Mår annars inte alls bra. Mår illa konstant, spyr varje morgon och är fruktansvärt TRÖTT i princip 24h/dygnet. Är detta ditt första eller andra barn? Om det är ditt andra, när släppte det för dig med första?
    Det är mitt tredje men min minsta är 9 år :)
    Jag vet att jag mådde dåligt i 12-14 veckor med första och typ inte alls med andra och inte jätte mkt denna gången heller men tillräckligt.
  • curiosa

Så då har jag vart och shoppat på rean :)
    POP hade ganska bra rea sen att jag köpte till ordinarie behöver väl inte nämnas?
    POP är det enda stället som jag hittat som säljer mammabyxor med långa ben alla andra är för korta. Men ett par mjukisbyxor för 445kr är i maffigaste lagret tycker jag.

Sen så har vi en Name It butik som hade mamalicous kläder på rea. Klänningar för 75kr och tröjor för 50.
    Så jag hade med mig en himla massa hem.
    Skönt eftersom jag måste ha nått att ha på mig dels på jobbet men även hemma.

Klämde och kände lite på barnvagnar oxå, finns så många fina till bra pris men vi ska inte köpa vagn på minst 10 veckor till.

• curiosa

12+0 idag :)
    Känner mig inte gravid alls längre utan som vanligt. Ja kanske lite tröttare, lite mera gråtmild och lite mer humör men en himla skillnad sen kanske 4 veckor tillbax.
    En kompis ligger ca 4-6 veckor efter oss och jag känner så väl igen mig i det hon säger och gör. Så det är ju skönt att kommit förbi det.

Många vet nu men absolut inte alla, jag vill helst hålla det hemligt tills efter rul men igår frågade folk eftersom det syntes......

Känner mig oxå bakis idag efetrsom det blev så sent igår och jag sovit till halv tolv idag. Huvudvärk och illamående. Men det skall snart gå över för idag är det ju en strålande dag :)

• curiosa

13+0 idag men jag funderar på hur det står till egentligen.
    Har sån konstig smärta i typ vänster äggstock. Det hugger till och gör jätte ont men släpper lika fort.
    Inget blod och annars inget konstigt.

Nu syns det såpass att jag fått frågor från arbetskompisar mm , går inte att dölja längre. Blir dock väldigt orolig eftersom jag känner den smärtan jag gör....

• curiosa
    Endo86 skrev 2011-07-03 00:22:42 följande:
    hejsan. Pratade med min barnmorska om exakt samma problem och som ovanstående sa så är det bara ligament som känns.. helt normalt eftersom dom töjer sig så mycket när livmodern växer i den rekordfart den gör nu :) så allt e fint och njut av din graviditet :)

Själv har man fårr ishias nerven i kläm.. hmm inte kul vill jag lova.. någon som har tips på att lindra det lite??
    OK, vad skönt. Man blir ju nojjig för allt just nu eftersom jag mår bara bra och typ inte känner av grav alls längre...
  • curiosa
    Syoss skrev 2011-07-02 20:32:16 följande:
    Vi tecknade förra veckan, hos Folksam. Min sambo har försäkring där så vi tog där. Dock tog vi bara Grundskyddet som är gratis men jag ska försöka tjata till mig en uppgradering. Då betalar man en kostnad på 1050. Det är ju inget att diskutera egentligten, men sambon tyckte det räckte men grundskyddet. Jag ska nog få min vilja igenom ;)
    Jag tecknade nu på morgonen hos trygg hansa. Varför just dom är pga att mina andra barn har just där och då vill jag att alla ska ha samma.
    Tog den kostnadsfria till att börja med och ser allt bra ut på rul så ska jag nog lägga till den utökade.
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-07-03 19:35:24 följande:
    PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?
    Vi har haft sex typ 2 ggr sen pluset för 10 veckor sen och första gången var ok men andra hade jag ont i flera dagar efteråt så jag undviker det in i det längsta.

Jag tränar ingetalls. Cyklar till jobbet (400m!) Tar inte ens trappor längre där det finns så jag får väl skylla mig själv när jag blir gigantisk!!
Svar på tråden Januaribebis 2012