• curiosa

Januaribebis 2012

19,3% här, oj snart redan 20 %.
    Längtar tills man gått 20 veckor och börjar räkna ner. Nu räknar man bara upp ju.

Har en massa bruna flytningar idag men inget som oroar mig då jag vet med mig att jag har sköra slemhinnor och igår efter vul så blödde jag lite. Hade ev med mina cellförändringar att göra.

• curiosa

Hur fungerar era magar?
    Jag har sånna problem med min. Dricker lunelax två gånger om dagen men det hjälper inte,
    Ena dagen är jag jätte lös och nästa är det så trögt.
    Får jätte smärtor i magen med kramper om vart annat.

Några tips hur man kan få den att fungera normalt?

• curiosa
    bumbi 84 skrev 2011-05-25 21:59:36 följande:
    samma här! blir jätte uppblåst och får kramper. och lös ibland hård ibland.
    Pebbles82 skrev 2011-05-25 21:50:58 följande:
    Samma här. Ena dagen får jag kramp för att det är hårt, andra dagen får jag ont för att det är för löst. Nästan så jag tror att jag har rejäl mensvärk, sen är det bara tarmarna... :o
    Jasså då kanske det ska vara så här då.....Har inget minne av det från förr men som sagt så var det ju 9 år sedan sist.....
  • curiosa
    Butikslager skrev 2011-05-25 22:08:17 följande:
    Trött som tusan är bara förnamnet! Jag slocknade två timmar idag när sonen tog sin vila. DÖSKÖNT! Fast jag är ändå skittrött konstant och hela tiden.

Dessutom mår jag illa och kräks med jämna mellanrum. Helt plötsligt kommer det bara och jag måste kräkas för att det ska bli bättre. Har märkt idag att jag blir mest illamående när jag kör bil! Det är ju lagomt dumt!

Sen har jag växtvärk som tusan och är svullen som fan. Magen är lika stor nu som i vecka 15 med sonen.
    Yrseln är också jobbig. Känner mig lite halvlullig typ.

Nästa vecka ringer jag nog BM och ber om ett VUL.

Hur tidigt har ni vart på VUL och sett ett hjärta?

Med sonen var vi i vecka 9..? Tror jag..
    Vi såg inte i v 5+3 eller 6+3 men 7+3 fanns det där.
  • curiosa
    MaHo89 skrev 2011-05-27 14:30:54 följande:
    haha vet att det är tidigt men vi planerar utlandsresa i september och jag har varit ut på H&Ms hemsida och kollat kläder men typ allt är slut?? Ska de få in nytt sen eller ska de sluta med gravidkläder?? =(
    Har du vart i en butik och kollat?
    Här har de massa kläder i butikerna.
  • curiosa
    APEW skrev 2011-05-27 19:58:00 följande:
    Jag är yr när jag sitter tillochmed, det är inget övergående alls. Vad låter det som?
    Så var jag när jag väntade dottern. Var sjukskriven genom hela graviditeten pga det. Min bltr av dock bra så det hade inte med det att göra.
    Denna gången blir jag bara yr när det gått för länge mellan måltiderna.
  • curiosa

I natt har jag nog slått nått rekord i hur många gånger man kan vara uppe och kissa! Så jobbigt att inte få sova i ett sträck.....

• curiosa
    Someday skrev 2011-05-28 09:54:42 följande:
    Jag har varit uppe fyra gånger i natt och kissat! Jag brukar nästan aldrig gå upp. Trött! Har somnat kl 19 och sovit hela natten två kvällar i rad. Lagom roligt :(
    Jag mår illa dygnet runt! Vaknar på natten av att jag mår illa. Har svårt att få i mig mat. Har gått ner 2 kg redan. Väger 10 kg för mycket så visst det gör ju inget men tror inte att det är bra. Jag har är yr och matt i kroppen. Känner mig allmänt avslagen hela tiden! Som om jag lever i en egen dimma! Och samtidigt som jag mår illa är jag hungrig men kan inte förmå mig att äta. Jag har ömma bröst. Speciellt på kvällen när jag tar av mig BH:n.
    Känner så väl igen mig i det du skriver. Dock så är jag inte så jätte illamående men jag tar iofs en postafen varje morgon oxå....
    Men det känns som att man är i sin egna lilla värld hela tiden utan att typ nått/någon annan existerar!
    Längtar efter att bli mig själv igen.
  • curiosa

Får ni på er era gamla byxor fortfarande?
    Jag är nu i v 8+1 och visst får jag knäppt dom men då får jag oxå stå hela dagen för sitta går inte.
    Började i veckan med mamma byxor. Känns lite löjligt redan men så bekvämt :)

• curiosa
    MaJe2011 skrev 2011-05-29 10:11:18 följande:
    tänker bara kolla en sak.
    Mina bröst ömmar inte alls lika mkt längre. Kan de vara som så att det är MF på g?
    Jag har ju illamåendet, svullnaden & allt sånt kvar..
    Det gör inte mina heller. Dock så känner jag på humör, illamående mm att det är som det ska.
    Sen är jag öm i brösten om ex dottern lägger sig på dom men inte bara så där längre.
Svar på tråden Januaribebis 2012