• curiosa

Januaribebis 2012

Butikslager skrev 2011-06-10 21:32:08 följande:
    Hur mycket har ni blödit då? Och hur länge?
    Jag blödde i v 6+3 denna graviditeten. Då var det såpass mkt att jag vaknade av det på natten! Vul samma dag konstaterade att allt var ok (och ett ul i 7+2 att det fortfarande var det)

När jag väntade sonen så blödde jag i flera dagar så att det rann längs benen (när det började). Han är nu 11 år.

Med dottern blödde jag oxå kraftigt och hon är en pigg och frisk 9 åring :)
  • curiosa

v10+0 idag, nu är det två siffrigt på riktigt :)
    Funderar på att boka ett ul om ca två veckor för att lugna ner mig själv, efter allt som händer här så känns det som man borde det....

• curiosa

Fast inte ska man få vara glad någongång!
    Gick på toa och hittade blod......och nu funderar jag på om det är därför jag inte känt mig gravid de sensate dagarna???

• curiosa

Kanske ändå att det går vägen, har slutat att blöda färskt blod och nu kommer det bara brunt.
    Dock så känner jag ibland i höger och ibland i vänster sida att det sticker till/hugger till och så har jag aldrig känt innan så jag vet inte alls.
    Så jobbigt att inte veta, skulle så gärna vilja göra ett vul för att veta och tror att jag skall ringa på måndag och se om jag kan få en tid för att kolla igen. (har ju vart inne 3 ggr innan alla helt utan problem att komma in)

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-11 22:40:00 följande:
    Inget blod alls idag!
    Jag är helt förvirrad! MF? Inte MF?

Fan för blod alltså. Måndag känns lååååångt borta. Och frågan är om det ens finns läkare här då som kan göra ett VUL. Det är väl bara att hoppas.

Dumma akut som inte har grejer.
     Som jag skrivit innan så blödde jag jätte mkt med båda mina stora barn. vet att det är en knapp tröst att veta att det kan vara normalt (jag är lika förstörd själv eftersom jag blödde idag med)

Vill bara att tiden skall gå fort nu så man kan vara lite säkrare men samtidigt så är man likadan genom hela och det är ju "bara" 30 veckor kvar. hur skall man stå ut??
  • curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-11 23:23:20 följande:
    Men när det kommit som en mens typ under 5 timmar, är inte det mycket?
    Jo det är det men jag gfick tillbaka och såg vad jag skrev när jag väntade sonen och då blödde jag som mens i några dagar....
  • curiosa
    RaraS skrev 2011-06-12 12:24:28 följande:
    Jag går in i vecka 10 idag och de senaste dagarna har jag verkligen börjat må bättre! Jag är fortfarande trött och illamående men inte alls så illa som innan. Faktiskt lite lagom för hade jag börjat må toppen hade jag väl oroat mig för det istället. Min mage är också kass, förstoppad på dagen/kvällen och på morgonen kommer allt ut på en gång, om man säger så...inte så kul...
    Så är min mage oxå...fast det är inte alltid som allt kommer på morgonen utan det kan komma jätte plötsligt och då är det akut!
  • curiosa

Imorgon bitti blir det inskrivning.

Jag vet inte men det känns inte bra, eftersom jag blödde igår och nu känner efter efter vart enda litet tecken på att nått skulle vara fel så känns det så onödigt att gå på inskrvning om det nu är nått som är fel..

Fast samtidigt varför skulle det vara nått fel, vi har sett hjärtat och blödningen igår var så minimal så det är ju löjligt och att jag tappat de flesta graviditetssymtomen har säkert med att göra att jag nu är i v 10+1 och de brukar ju lugna ner sig då....(peppar mig själv)

• curiosa

Har sådana problem med min mage så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
    Idag fick jag gå från en kurs som egentligen var obligatorisk för att jag fick sån kramp och mådde så dåligt.
    Efter ett toa besök hemma så blev det bättre men inte helt bra och jag vågar ju knappt gå ut för att dte kan hända precis när som helst........

• curiosa
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-13 16:33:21 följande:
    Jag har också helt absurda problem med min mage men jag har IBS så jag gissar att det är den som spökar. Brukar du ha problem med mage eller tarmar i vanliga fall? Jag har upptäckt att mina kramper kommer om jag inte ätit på länge, alltså om jag är alldeles för hungrig. Då svullnar min mage upp och jag måste akut på toa och när jag väl gjort nummer två så släpper krampen för det mesta. Har du märkt något mönster i ditt magont? I mitt fall har ett mellanmål precis innan jag går och lägger mig blivit ett måste för att inte vakna med kramp mitt i natten. *suck*
    När jag var rökare så hade jag samma problem men då var ju mönstret oxå att iefter att jag vart ute så kom det som ett brev på posten. När jag slutade så försvannd et nästan helt till att komma tillbaka nu som gravid.
    Jag har inte hittat ngt mönster alls idet ännu men hoppas att jag gör det för det hämmar ju en så att man inte vågar göra nått....
Svar på tråden Januaribebis 2012