• curiosa

Januaribebis 2012

bebismys2011 skrev 2011-07-11 12:49:44 följande:
    Är det många av er som provat angelsound? Funderar på att köpa en till min sambo :)
    Jag köpte en på teknikmagasinet förra måndagen men jag har jätet svårt för att hitta nått hjärtljud med den.
    Kanske för tidigt ännu (14+1 idag) eller så ligger livmoderna framför, men svårt är det.
  • curiosa

Jahopp sjukskriven tom 18:e, en vecka framåt. Har stora problem med min mage (inte bebis magen utan den vanliga) och det är svårt att vara ute på språng utan toalett i närheten.
    Kanske ska försöka få klart skolarbete nu då så man bara kan ta det lugnt.

• curiosa
    bebismys2011 skrev 2011-07-11 13:38:44 följande:
    Caradan: Hittade du tillslut eller? Funderar på att köpa på teknikmagasinet också, vore ju kul om man kunde höra, är i v 13 imorgon
    Första gången jag testade så tror jag att jag hörde två korta gånger andra gången så hittade jag inte alls.
    Dock så känner jag av den flera gånger varje dag så jag är inte så orolig egentligen men en kul grej.
    Har inte testat mer efter det men skall kanske göra det ikväll igen och se om det går bättre nu en vecka senare.
  • curiosa
    minneli skrev 2011-07-11 11:57:30 följande:
    Nu har jag fått höra hjärtat slå! Är så lycklig =D
    GRATTIS :)
    Visst är det en underbar känsla.
  • curiosa
    tzetze skrev 2011-07-11 17:38:30 följande:
    Ha! Testade nu och hörde hjärtat! Vad glad jag blir. 148 slag / min fick jag det till.
    Vad skönt att höra att det är liv därinne....inte bara massa mat. Skrattande 
    Jag var oxå tvungen att testa nu igen och jag hittade oxå men det tog närmare 10 min innan jag fann det och jag har en bebis som inte alls gillar det för man får lyssna ordentligt när man väl får in det för den försvinner fort :P
  • curiosa
    bebismys2011 skrev 2011-07-11 19:44:11 följande:
    Vet någon föresten om det är skadligt för fostret med angelsound?? 
    Det råder väl delade meningar om det är det eller inte.
    Kanske är bra att inte lyssna varje dag flera gånger men en gång i veckan/varannan vecka borde ju inte vara någon fara.
    Min lilla visar tydligt att den inte tycker om det så nu kommer jag nog inte använda den mer eftersom jag känner av den oxå.
  • curiosa
    Stellan skrev 2011-07-12 12:37:29 följande:
    Funderar på att köpa ett angelsound på teknikmagasinet! Vad tycker ni som har ett? Onödigt eller bra investering ??
    Läs några sidor tillbaka skrevs en del om den då.
  • curiosa
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-12 13:07:46 följande:
    Hinner knappt titta in här, tiden bara rullar iväg Är i v. 15+0 idag, känner nåt som rör sig, men inte vet jag om det är bebisen eller vad det är=)  Inbillar mig iaf att det är lillisen som rör sig;) Är fjärde barnet och jag minns inte hur det var förra gången (3 år sen:)). Den 22:a är det ultraljud, ska bli skoj:)
    Jag känner oxå av min, vissa dagar mer andra dagar typ ingenting.
    15+0 för mig på lördag! Ska på ul 3/8 :)
  • curiosa

Extremt illamående just nu som jag inte riktigt vet hur jag ska bli av med.
    Nu är det ju inte ens varmt (bara 19 grader ute) men idag är dte nog som värst.....
    Ska försöka skriva upp hur jag mår en massa för att inet i framtiden få för mig att det var nog inte så farligt (är ju min tredje så jag behöver ju inga mer barn sen)
    Det är konstigt hur snabbt man glömmer!

• curiosa
    Niins skrev 2011-07-13 19:10:30 följande:
    Hej!! Fick min tid till RUL idag! 1 Aug blir det!!
    Nån som har gjort RUL på helsingborgslasarett??  
    KUL :) Två dagar innan mig.
    Längtar dit och det är ju faktiskt bara tre veckor kvar.
Svar på tråden Januaribebis 2012