• curiosa

Januaribebis 2012

Missoctober88 skrev 2011-06-13 15:53:37 följande:
    Satt framåtlutad och kände att det ryckte till/bubblade i livmodern..  Min mens var väldigt konstig månaderna innan jag vart gravid så jag kanske är längre gången än vad jag tror. Oavsett vad det här bubblet var så gav det mig hopp om att det finns ett litet pyre där inne som mår bra.
    jag har inte velat skriva det men jga har känt det samma.
    När jag väntade dottern så kände jag i v 12 så det är ju inte omjöligt men som sagt jag har inte vågat yttra det alls ännu.
  • curiosa
    L1984M skrev 2011-06-14 07:43:43 följande:
    Heej!
    Ny i tråden! Bor i Sala, Västmanland. Vi hade tänkt att få vårt andra barn tidigast i juni 2012 men oj så lätt det gick denna gången, när jag räknar själv är jag beräknad 21/1. Vi har en Smilla född april 2010 sedan tidigare, eftersom jag har väldigt oregelbunden mens så tog det nästan ett år med henne.
    Ska kika igenom denna tråden mer noggrant sen, tänka bara presentera mig lite snabbt, nu ska vi iväg på utflykt! :)
    Grattis och välkommen hit :)
  • curiosa

Detta med barnvagnar!
    Jag hade en Teutonia Mistral med mjuklift till min minsta (nu 9 år!) som jag älskade. Så när jag började titta lite smått denna gången så ser jag att Mistralen har små hjul fram?? Då vill jag inte ha den men Prestigen har stora runt om så det är inte omöjligt att det blir en sådan.
    Det jag gillar med Prestige/Mistral är att man kan byta håll med hjälp av att "slänga" över handtaget. Så smidigt när solen kommer åt fel håll när man går. Sen så tycker jag personligen att de är snyggast i färg och form oxå:)
    2011 modell var jätte billig nu såg jag oxå men jag tror att jag avvaktar iafl 10 veckor till innan jag ens funderar på att köpa, men kolla kan man ju alltid :)

• curiosa
    Niins skrev 2011-06-14 08:34:00 följande:
    Går in i v 12 idag! Känns helt sjukt vad tiden går fort!! Inskrivning imorgon, är så nervös! Är så rädd att jag får en hemsk barnmorska, har en del övervikt och är rädd för vad hon ska säga om detta!
    Min Bm påpeka igår att ja du vet väl att om man går upp mkt i vikt alt är överviktig innan så är det stor risk att barnet blir mkt stort oxå.
    Jag kontra henne med att jag gick upp nästan 30kg första gången och sonen vägde 3800g. Så nej det är inte säkert att det blir så.
    Men visst jag tycker ju inte om att de säger det för jag vet mkt väl redan om att jag är överviktig!

Lycka till imorgon, du ska se att du får en helt underbar bm :)
  • curiosa

Någon som märkt nått samband med illamående och vitamintabletter?
    Jag tänkte på det inann då jag drack blutsaft, en liten stund senare så mådde jag alltid illa.
    Idag har jag ätit Aco Kvinna och mår sådär lagom illa.
    Funderar på om det kan ha nått samband?

• curiosa
    MaJe2011 skrev 2011-06-14 11:26:20 följande:
    Hallå på er allihopa!
    Har nån av er fått tid för RUL ännu? Det har nämligen jag fått.
    Jag är v 8 (7+1) & igår damp kallelsen ner..
    Vi bokar våra tider själv genom att ringa när man är runt v 15. Så i mitten juli sitter jag på tfn för att få en tid ca 3 veckor senare.
  • curiosa
    zatori skrev 2011-06-14 14:08:34 följande:
    Oj vilken skillnad på ditt och mitt. Jag gjorde VUL i v 7+5 och min var 14,3 mm. Växer de så snabbt på bara några dagar? Häftigt isåfall! :)
    Och min var i v 7+2 13mm :) Skulle vara kul att veta hur stor den är nu.
  • curiosa
    zatori skrev 2011-06-14 15:19:58 följande:
    Ja, det förstår jag! Ska du göra KUB-testet sen?
    Nej vi får tyvärr betala för det eftersom jag är under 35 år. Annars så hade man ju fått en chans att se den lilla.
  • curiosa
    zatori skrev 2011-06-14 16:25:18 följande:
    Ah, okej. Konstigt att det inte är samma regler i alla landsting tycker jag. Då blir det en lång väntan på RUL för er då. :/
    Ja det blir ju det  men jag hoppas att jag får se den lilla strax innan v 15 då jag ska in för mina cellförändringar. Annars så trro ajg att jag skall boka ett ul privat bara för tat se att allt är som det ska.
  • curiosa
    shadowstorm skrev 2011-06-14 21:57:49 följande:
    hehe ursäkta nu är jag dum meeen jag tror inte nån av oss kan känna än. Jag har haft senaste veckan att det vibrerar och skakar därnere lika så hade jag när jag vänta sonen. Men det är ju nerver man kan inte känna bebisen den är knappt ens 1-2 cm :)

Sen även efter jag fått barn har jag insett hur lurad man kan bli eftersom jag fått "sparkar" av mina tarmar (vilket säkert flera av er som fått barn tidigare kännt hur otroligt likt det är en spark" till och med en gång i höstas då jag vart oroad att jag var gravid och inte visste om det för en hel kväll kände jag "sparkar" hehe

Så det jag menar är att kroppen kan lura en så sjukt, så inte meningen vara negativ men våra små ligger långt långt nere.
    Jag kan med 110% säkerhet säga att det är bebisen jag känt och eftersom jag är i v 11 (10+3) och enligt vad man läser så är den nu 4 cm i sitthöjd.
    1-2 cm var min när jag var på vul i v 7+2.

Med dottern kände jag i v 12 så visst går det.
Svar på tråden Januaribebis 2012