• curiosa

Januaribebis 2012

v 9+0, idag går jag in i v10. Jippie.
    Till midsommar är jag v 12+0 :)

• curiosa
    roxylady skrev 2011-06-04 12:58:40 följande:
    Härligt då har du inte långt kvar tills du snart vågar tala om varför du kanske inte tar det där glaset med vinet? :) Längtar tills jag är så långt gången. Men funderade på en sak.. då är du ca en månad före mig. Är du ändå beräknad till Januari då? Eller precis nyårsafton kanske? :)
    Jag är beräknad till 6 januari (och har v 12+0 på midsommardagen och inte midsommarafton men det är ju typ samma sak :-P )

Jag dricker så sällan alkohol och kör jämt när vi är ngnstans så det är ingen som kommer att fundera över det. Sen så vet alla de närmaste oxå redan så det gör ju att det blir ännu lättare :)
  • curiosa
    Sessissen skrev 2011-06-04 13:01:45 följande:
    finns de något receptfritt läkemedel mot illamåendet som man kan köpa?
    Postafen är suveränt för mig. Ja eller var, nu har mitt slutat (kan va lite ibland men inte så mkt)
  • curiosa
    Astrogirl skrev 2011-06-06 08:17:24 följande:
    V 6+1 idag & mår fortfarande toppen. Blir orolig när jag inte har några symptom. Rädd för MA som sist.
    Vad skönt utan symtom :)
    Jag mår oxå bra nu men jag tror att det beror på att jag lärt mig hur och när jag skall äta för att må bra.
  • curiosa
    Snösport skrev 2011-06-06 09:18:33 följande:
    Samma här v6+0 idag, men var lite snurrig i magen igår och lite idag men inte på morgonen mer på förmiddagen...men inget mer så jag mår toppen och målar friggeboden + ska måla fönster men då ska jag dra på mej en mask för Beckers visste inte om den vattenlösliga färgen är ok att måla med när man är gravid...har de aldrig fått den frågan innan= konstigt!
    Ska bara grundmåla så ska avvakta tills jag kollat upp på tisdag för annars får mannen måla.

Någon som har koll.. Beckers vattenlösliga fönsterfärg?  vanlig färg om man står utomhus som är vattenlöslig är ju ingen fara, det har jag kollat.
    Definitivt om den är vattenlöslig så är den helt ofarlig för alla, gravida som inte gravida.
  • curiosa

Mår så illa idag och har ont i ena skinkan (strålar ut från svanskotan och vidare ut i skinkan) på ena sidan så jag håller på att bli tokig.
    Vill verkligen inte iväg till min praktikplats utan bara ligga hemma här istället och ta det lugnt. Men missar jag det idag så får jag ta igen det på måndag istället och det vill jag ju inte heller.
    Idag är det lite jobbigt att vara gravid, hoppas det jobbiga snabbt går över igen.

• curiosa
    zatori skrev 2011-06-09 00:24:19 följande:
    Nu råkade jag läsa att missfallsrisken är som störst i vecka 9 och fram till vecka 12 ungefär. Jag som liksom trodde att det minskade liiite för varje vecka och att det typ var vanligast i vecka 4-6 eller så. Tji fick jag. Kan det inte bara bli måndag så man får se OM det är någon liten en på plats i magen. Gah!
    Det är väl två perioder som den är som störst?
    Första när hjärtat skall börja slå och nästa när moderkakan skall ta över försörjningen.
  • curiosa
    misssally skrev 2011-06-09 20:19:09 följande:

Är det någon som vet vad ett normalt HB-värde ska ligga på :) Jag var på inskrivning igår och hade ett Hb på 119 vilket hon sade var normalt, tillochmed lite över.. Är det något farligt tro? Jag är i v9 (8+4)

Ett HB på 119 är normalt men högt är det verkligen inte.
    På labbet på den vct jag praktiserar nu så är referensvärdena på kvinnor mellan 116-140 (övre gränsen är jag inte 100 på nedre vet jag då jag hade det idag)
    Tog hon det kapillärt eller venöst?
    Om kapillärt tog hon två så du fick ett medelvärde?
  • curiosa

Vi ska på inskrivning på måndag och då är jag i v 10+2. Bm ville att vi skulle komma tidigare men eftersom jag har vart på praktik så fick det vänta.
    Inget hälsosamtal här och det är jag glad för, all info finns ju på nätet

• curiosa
    Butikslager skrev 2011-06-10 21:08:58 följande:
    Våran akut har ingen ul-maskin så får snällt vänta till måndag hur som helst. Och det är inte säkert det finns gynläkare då heller. Blöder fortfarande rött blod, inga klumpar. Inte jättemycket heller. Som mens typ.

Lite molvärk, ingen mensvärk som annars. Men har ett tryck neråt, som att inälvorna ska trilla ut. Den känslan känner jag igen från tidigare MF.

Får se, får se.. Känner mig frustrerad och arg. Vill kasta sönder något. Jag är less på all otur.
    Efter mitt vul så blödde jag oxå och hade lite ont (typ lättare mensvärk)
    Så det kan ju vara så oxå.
Svar på tråden Januaribebis 2012