Januaribebis 2012
Sen fick jg ju det muntliga beskedet igår, och hon skulle då skicka papprena direkt. Så 1,5 vecka kanske man kan säga max eftersom jag tror brevet kommer imorgon eller fredag. Så känn ingen onödig stress.
PS. Sen kan man väl gå en gång och känner man att det inte alls passar en så kan man ju bara skippa resten av mötena? :) DS
Åh, jag är så glad! Fick brev från försäkringskassan nu om att jag får beviljad helt graviditetspenning från 13 november! :D
En fråga om det finns någon insatt här :p Jag har ju precis blivit halvtidssjukskriven och ska skicka in papper om det på måndag för då har jag vart hemma 2 veckor och sen får jag vänta på svar om dom godkänner det eller inte. Och jag vet att sjukskrivning alltid går före graviditetspenning, men hur funkar det om man har helt gp och halv sjukskrivning? Är man halvtidssjukskriven då och så får man fylla upp med halv gp för det man skulle ha jobbat då eller?
Har pratat med fk nu och hon visste inte riktigt hur jag skulle fylla i den där blanketten man får med eftersom jag precis blivit sjukskriven och inte vet om jag får det beviljat eller inte så hon skulle be en handläggare som har hand om gp att ringa upp mig så jag får hjälp att fylla i den. Men verkade som att graviditetspenningen fyller upp resten för det jag inte är sjukskriven i och med att jag fått full gp. Men hon verkade ju inte jätteinsatt så det blir bra att få prata med nån som är mer inriktad på det :)
Min mage bara växer för varje dag just nu känns det som och bebis sparkar jättehögt upp (känns som att livmodern går nästan 5 cm ovanför naveln och jag är v 23+6) och det är jobbigt att andas på nätterna för det trycker så. Om det är så här jobbigt nu, hur är det då om 3 månader? :o Minns att jag hade väldigt jobbigt att andas i slutet med sonen eftersom han låg så högt upp men minns inte att det började så här tidigt ju. Inatt höll jag på att bli tokig för jag visste inte hur jag skulle ligga för andning och foglossning >.<