• roxylady

Januaribebis 2012

Är det bara jag som snurrar runt på natten och sover så sjukt oroligt??

• roxylady
    Frökenolson skrev 2011-06-22 09:24:11 följande:
    nej, jag sover också oroligt till och från, mycket drömmar..
    Känner du dig också inte tillräckligt utsövd när du vaknat sedan? Gud jag skulle behöva sovmorgon varje dag :(
  • roxylady

Ringde min BM imorse och bad om att få ett tidigare ultralud än v17-18 som vi har här.. hon sa att det var störtomöjligt även om jag hade en räjäl rädsla för MA.. det är ju rena rama mardrömmen. Jag sa att jag har ju inet sådär jätte kraftiga symptom som alla andra verkar ha och hon sa att det är normalt och att man inte ska känna så mkt nu? trodde det inte fanns något som heter ska??? Jag blir så ledsen.. jag får gå runt i min omedvetenskap ända till aug :(

• roxylady
    Butikslager skrev 2011-06-23 12:25:02 följande:
    Kring vecka 10 brukar ju symptomen avta.
    RIng privat gyn och boka om du är orolig!

Kram!
    Ja fast det har varit rättså lite med symptomen rätt länge.. iofs varit illamående, men det kan man ju vara ändå. Man vågar inte förlita sig på någonting alls :( Jo jag ska försöka se om den kliniken som jag tror gör det kan göra det. Håller tummarna på det :)

Tack för dina ord :)

Hur går det för dig föresten? Har du fått svar eller varit inne? Hoppas hoppas allt är bra med er!! Är lite dålig på att uppdatera mig här inne :(

Kram!
  • roxylady
    MoaW skrev 2011-06-23 14:05:49 följande:
    Jag fick MF i vecka 9 i slutet av november 2010. När vi blev gravida igen var jag rätt lugn men eftersom jag aldrig haft tydliga symtom var jag också lite nojig över att det inte skulle finnas något i magen. Så för att mentalt börja greppa att jag är gravid bokade vi ett privat ultraljud och betalade 600 kr för det. Tycker att det var värt varenda krona att få se den lilla bebisen och ett bultande hjärta. Bor du i Stockholmsområdet så rekommenderar jag Ultraljudsbarnmorskorna dit vi gick (www.ultraljudsbarnmorskorna.se/) MYCKET seriösa och supertrevliga.

Hoppas det går bra!
    Är ju rädd för det.. så skulle ju verkligen vilja ha det där UL så man bara får se. Man vill ju bara få en lugn känsla trots att den kollen kanske inte garanterar något.

Har också fått tips av dem! Får ta och kika på det sedan :) Tack för tipset!
  • roxylady
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-23 15:18:30 följande:
    Jag tittade i BF-listan och vi verkar ligga väldigt lika i tid, jag går in i vecka 10 imorgon och mina symptom har också minskat den senaste veckan. Har mått väldigt illa men nu är det bättre så jag antar att det är olika för alla. Jag såg ju ett hjärta slå på vul i måndags så jag är egentligen inte orolig men samtidigt är det på nåt vis skönare att må illa för då känner man sig säker på att allt är ok. En kompis till mig mådde bara illa en vecka av sin graviditetet och hon har en fin dotter nu.

Oroa dig inte för mycket! Men självklart ska du försöka få ett vul om du vill. Jag ville nog mest bara säga att det är olika för alla.
    Kram
    Tack för dina fina ord Sunflower Sthlm :) Ja precis! Jag gick in i v10 idag :) Ja samma här!!
    Okej jo det är ju olika för alla.. det är det som jag blir så nojig över också i med att man vet inte när det är ok och normalt för just denna graviditeten :) Åh vad mysigt å se ett litet hjärta!! Grattis!!

Tack åter igen! Jo jag ska försöka göra det tänkte jag. En gång i alla fall innan RUL i slutet av aug.
    Kram!
  • roxylady
    Butikslager skrev 2011-06-23 15:14:08 följande:
    Jag hade inga andra symptom än lite molvärk och illamående med sonen.. Inte mer än så nu heller för den delen. Förrutom trött som tusan dom första veckorna.

Jag vet att det är jobbigt att inte veta säkert, men oftast går det ju faktiskt bra!
    Men när man är här inne matas man med allt dåligt som kan hända..

För oss flyter dagarna på. Vi har inte fått komma in utan har fått som svar att vi får vänta till det inbokade UL:et om tre veckor. Både jag och sambon känner oss säkra på att det är kört så jag går bara och väntar på "den stora blödningen". Håller mig förberedd med bindor i fickorna.

Kram
    Ok! Ja men så trött var jag också förut. Nu är jag ganska så normal. Kunde nästan somna vid 8 förut men nu är det lugnt!

Jo jag vet.. men man vågar ju inte hoppas på något.. alla i min familj vet inte ens att jag är gravid än.. Bara berättat det för mamma och äldsta systern.. så feg är jag! Jo visst är det så.. man vågar knappt kika i trådarna :(

Hoppas hoppas det inte är kört!! Hoppas det bara var en sådan blödning man kan ha när man är gravid! Håller alla mina tummar å tår jag har för er!!

Kram!
  • roxylady

Är det normalt att få ont i ischias nerven redan i v8 som jag var i när det började? Har det fortfarande och går in i v11 imorgon.. hrm... gör så ont när man ska ut å gå så man ser ut som en gammal tant ibland..

Butikslager skrev 2011-06-29 22:06:06 följande:
    Jag har haft lite fler blödningen, lite grann som tidigare.
    Illamåendet verkar ha lugnat ner sig.

Det är ju skönt, är det ingen bebis (som jag tror) så är det ju ett helvete att kräkas flera veckor i "onödan".
    Snart är det bara en vecka kvar innan vi ska på UL..

Jag räknar ner.
     Hoppas som sagt det är graviditetsblödningar du hade! Hm vore ju skumt om du till och med hade kräkts annars!
    Jag har en känsla av att du kan vara lugn. Vet inte varför men har bara en magkänsla och hoppas så mkt på att den stämmer!!! Vilket datum ska ni in? 
  • roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-06-29 22:53:06 följande:
    Annars är vi onormala båda två
    Haha ja Flört Är det i hela bakbenet från rumpan när du är ute å går som det känns? Jag trodde jag skulle dö första gången! Vet du vad det har att göra med? Har aldrig upplevt det tidigare!
  • roxylady
    Helena85 skrev 2011-06-29 22:59:40 följande:
    Jag har dom senaste dagarna fått jätte ont i ländryggen .. Är de foglossning redan? Inte kul alls. Har ju ett bra tag kvar att jobba då jag gick in i vecka 10 idag (9+0) .. är personlig assistent.
    Det har jag också känt. Men det kan vara ischias också läste jag. Så du kanske också fått detta? 
Svar på tråden Januaribebis 2012