Januaribebis 2012
Härligt paet! :)
Härligt paet! :)
Jag stör mig inte om nån säger att jag blivit tjock, för det har jag ju. Det hör ju till :) jag vet ju varför jag är tjock så därför tar jag inte illa upp. Hoppas på att få höra "va smal du har blivit" efter förlossningen också, men det återstår att se ;) hihi. Angående sockervärdet sa min BM att upp till 8,9 inte var nån fara (jag hade 6,2 sist)
Jag är väldigt splittrad när det gäller tiden som är kvar. Det känns som en evighet nu i vecka 27 men samtidigt låter 10 veckor som ingenting för er som är i v 30! Herregud, det är ju JUL om 2 månader!
Nån som har något att säga om väggskötbord? Vi har tänkt ha ett i badrummet. Har kollat på brio vegga eller Ikeas egna. Det skiljer ju 1500 i pris så jag undrar om ni har något att säga om dessa? Eller förslag på andra väggskötbord? Brio vegga har vi isf tänkt köpa begagnat. Kan få tag i ett förr 500 på blocket (samma pris som Ikeas).
Jag pluggar också. Näst sista terminen på lärarprogrammet, förskola-år 6. Denna termin slutar 20 januari och jag har BF 23 januari. Vore ju skönt att bli klar innan bebis kommer.
Var på IKEA igår och köpte spjälsäng med tillbehör (madrasser och spjälskydd). Det blev en hensvik, sambon tyckte bäst om den :) är sugen på att montera den men det känns lite väl tidigt. När kan man börja med sånt utan att det känns för tidigt?
Vi har också basen klart i bebisrummet. Har målat klart ihelgen. Och satt in en förvaringshylla som är ganska tom än så länge. Lite kläder, filtar och sängkläder till bebis Finns där för tillfället. Men det är bara sängen kvar som vi tänkt göra innan BF. Resten av rummet fixar vi när bebis kommit :)
Eftersom jag pluggar måste jag hoppa in i studierna igen där jag slutade. Jag kommer därför vara hemma 1 år med bebis och sedan får vi se hur vi gör. Antingen får han/hon börja dagis när den fyllt 1 år och pappa är hemma 1-2 dagar i veckan till en början eller så får pappa vara hemma på heltid i ett par månader till innan inskolningen börjar. Vi får se lite hur vi känner när det är dags. Jag kommer gå tillbaka till studierna efter mammaledigheten och det kommer därför inte bli långa dagar på dagis eftersom jag inte går så långa dagar i skolan och däribland en del självstudier som jag kan styra själv.
Min FP baseras på lönen jag hade innan studierna och den var inte så hög tyvärr så det ser ut som att jag kommer behöva ta ut 6-7 dagar i veckan för att vi inte ska behöva vända på varje krona. Det resulterar ju i att våra dagar kommer ta slut ganska fort, men så får det bli. När vi får nästa barn hoppas jag att min inkomst ökat lite i alla fall.
Men kan pappan bara ta ut 2 dagar i veckan, och jobba 3 efter att barnet fyllt 1?