• curiosa

Januaribebis 2012

Har ni sammandragningar/förvärkar?

Varje kväll nu de senaste dagarna har jag fått sammandragningar som gör ont. Känner inte nämnvärt att magen blir hårdare men det gör ont och sen så släpper det. För att komam igen efter en liten stund.
    Är ju bara i v 19 så det är ju lite tidigt tycker jag att redan känna av det.

• curiosa
    Ms J skrev 2011-08-12 15:29:30 följande:
    Hej tjejer!

Jag la till mig i presentationstråden för ett tag sedan men aldrig skrivit här. Vårt andra barn är beräknat till den 17 januari än så länge, ska på ul den 22/8. Längtar så!

Har ni andra börjat handla bebisgrejor? Jag vet att jag inte är riktigt klok men vi var faktiskt och hämtade den nya vagnen igår (köpte den på blocket) och försöker rättfärdiga det genom att intala mig och sambon att det kanske är lika bra då vagnen var splitter ny och kostade 1600kr mindre än i affären. "Vi sks ju dessutom på liten Sverigeturné nästa vecka och det kan vara bra att ha ifall dottern (nu 4 år fyllda) blir trött eller så....",  jag vet att jag inte låter klok! Ha ha ha!
    Vi har handlat liggdel till blivande vagnen, lite kläder, ett skötbord och idag en babybjörn active sele. Vagnen och bilstolen kommer att köpas/beställas runt v 25 tänkte jag.
    Letar beg vagn för att spara lite men verkar svårt att få tag i.
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-08-12 20:13:03 följande:
    Här är en länk till jeansen: www.hm.com/se/product/92121?article=92121-A Finns i andra färger också men jag gillade dom där just för att de var lite anorlunda, lite glansiga nästan :) och så tycker jag om tajta stuprörsjeans :) perfekta! Kan verkligen rekommendera!
    Kan dock säga att de är små i stl.
    Jag har L på det mesta av Hm mammakläder men på dessa kom jag inte ens i stl 46!
  • curiosa
    jessielarsson skrev 2011-08-12 19:49:12 följande:
    Skulle varit och lämnat urinprov idag på mvc för mina sammandragningar, men då dom minskat så tyckte jag inte att jag behövde lämna, ringde för att tala om detta, men bm tyckte att jag skulle lämna ändå. Jaja tyckte jag det är ju inte så svårt. Sa även att jag kan kolla på jobbet om jag har uvi men det ville hon inte jag skulle göra. Senare på eftermiddagen så ringde en annan bm och talade in på svararen att dom väntat mig idag men inte sett till mig. Hon hade iaf bokat en tid till läkaren för mina sammandragningar på tisdag, så jag får väl ta och lämna ett prov då med. Har haft 2 lugna dagar på jobbet och jag har inte haft en end sd. Så vi får väl se hur det blir i morron när jag ska jobba. Är en man kort på helgerna och vi har en dam som är väldigt dålig så det går mycket tid där inne.
    Har du onda sammandragningar?
    Jag har på em och kvällen en massa riktigt onda sm som faktiskt bröjar att oroa mig lite.
    Ska ringa bm på måndag.
  • curiosa
    minjalin skrev 2011-08-12 21:30:22 följande:
    Jag älskar HM's mammajeans (de vanliga jeansen) har ett par från förra grav i stl 38 som är för stora nu och har köpt ett par denna grav i stl 36 så på mig är det som vanliga stl. De i 36 är lite lite stora än så länge men ändå så de går att använda men man får dra upp dom lite ibland. Sen om jag växer ur dom så har jag ju mina i 38 från förra grav så det får räcka. Får bli leggings och mjukisbyxor också. Har ingen lust att lägga ner en förmögenhet på kläder man bara kan använda några månader :p Måste ju köpa mammavinterjacka den här gången också eftersom jag ska ha i januari. Sonen kom i november så jag klarade mig precis från att köpa vinterjacka :p
    Jag funderar oxå på det här med vinterjacka men tror nog att jag ska avstå det.
    Får hålla bilen varm med motorvärmare och stanna inne om det blir för kyligt.
    Kommer nog att bli alldeles för snål för att köpa en vinterjacka för någon månad.

Sonen fick jag i februari och jag har inget minne av att jag köpte någon jacka då. men så vägde jag ju oxå 20 kg mindre från start då så det kan ju varit så att jag kunde någonannans jacka just då.
    Nu får jag hitta ngn med jätte stl för tat kunna komma i den!
  • curiosa
    Ms J skrev 2011-08-14 08:14:45 följande:
    Brukar vakna rätt tidigtt jag med, surfar lite på mobilen och kollar grav apparna om  det står något nytt och kollar blocket om det kommit något nytt! Haha! Bra fint med semester ibland!

Jag ska till Vimmerby och Ölands djurpark nästa vecka och vi har ju ingen ståbräda då vi bara har ett barn på 4 år(än så länge), hade ni tagit med vagn till detta barn eller klarar hon flera hela dagar på sådana här äventyr? Vill ju inte avsluta dagen i parken bara för jag inte orkar bära henne när hon blir trött i benen då det kostar en slant att gå in på båda ställena.
    Jag hade inte tagit vagn till en 4 åring. Dock kanske din är van att åka vagn fortfarande???
    Mina har slutat med vagn vid 3 och efter det har vi inte ens haft ngn.....
    Finns ju skrinda om det skulle tryta.
  • curiosa

Idag har jag vart och lyssnat på hjärtat och tagit ett HB.
    Har huvudvärk nästan dagligen och trodde att mitt järnvärde var kasst men inte så farligt.
    Det var nu på 112 och fick rekomendationen att äta blodpudding två gånger i veckan och så dricker jag blutsaft oxå.

Hjärtljudet låg på 154 :)
    Var lite nervös inann för liten har inte vart så aktiv det senaste men visst fanns den där.

• curiosa
    isle skrev 2011-08-17 20:54:12 följande:
    vill bara länka in vad konsumentföreningen stockholm: EU snabbutreder aspartamets påverkan på gravida

Så här skriver Foodwire:

EU slår larm om aspartam Skrivet av Jonathan Newton    2011-05-26 Sötningsmedlet aspartam ska nu snabbgranskas på nytt i EU efter att det rests många oroliga frågetecken kring dess inverkan på gravida – och till och mad talats om att produkter med aspartam skulle förses med varningstext.
    EU-kommissionen har bett livsmedelsmyndigheten EFSA att göra en ny och fullständig utredning av hur säkert aspartam är redan till juli nästa år. Medlet skulle ses över år 2020, men nu begär man alltså en snabbgranskning, rapporterar Food Navigator.
    Detta sedan flera medlemmar i EU-parlamentet tryckt på med frågor om hur medlet påverkar gravida, och EU-parlamentet har till och med krävt varningstexter på produkter som innehåller ämnet. Samtidigt har det kommit oklara besked från EFSA:s egen studie av medlets inverkan både på gravida och som tänkbart cancerframkallande ämne. Den studien pågår just nu och väntas bli klar mot slutet av året.
    EFSA har tidigare tonat ner riskerna med aspartam, men kommissionens begäran visar att långt ifrån alla är övertygande om den utsagans riktighet.

31 maj: Här är länk till EFSAs information som kom idag. 

Jag har slutat med allt vad light heter. Innan jag blev gravid kunde jag dricka colalight men det var det enda i light produkter som kom in här.
    Nu är allt i light väg banlyst och vi äter bara rena produkter helst helt utan E nummer.
  • curiosa
    fabler skrev 2011-08-20 07:40:49 följande:
    Med sonen hade jag kramp vi vaden nästan varje natt på slutet av grav... och natten till i torsdags hade jag de och nu hade jag de i natt igen måste kolla vad man ska göra/äta för att undvika de. De gör ju så sjukt ont.

Idag ska jag nog till Falun och handla lite kläder till sonen och bebisen. Min favvo affär har lite erbjudanden plus att massa nyheter från NS, geggamojja och katvig har kommit.
    Magnesium brist brukar ge kramp i vad på natten även vätske brist men just magnesium.
    Vet inte om det är bra att äta magnesium tillskott som gravid men när man äter enl LCHF så fungerar det super så slipper man det till nästan 100%.
  • curiosa

Här blir det ny vagn.
    En Teutonia Mistral S med separat liggdel.
    Vagnen kommer antingen att bli svart eller mörkgrå och vi beställer den runt v 25 tänkte vi.
    Bilstol (akta Graco, logico) blir oxå ny.

Annars blir det bara begagnade saker men just vagn och speciellt bilstol vill jag ha nya.

Svar på tråden Januaribebis 2012