• minjalin

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-09-22 22:07:30 följande:
    nä det är inte många cm kvar till revbenen nu så den får nog växa utåt

Ja det är tyngre att andas mest hela tiden ligga på rygg går bara inte. och när sd kommer är det bra jobbigt!
    Jag har inte lågt bltr. hade 120/80 sist.  
    Åh vad skönt att höra nån mer som redan har jobbigt med andningen (ta det inte fel) ;) då behöver man nog inte oroa sig att det är nåt som är fel i alla fall :p Jag låg ju lite på plus med livmoderns placering förra besöket och det har växt massa nu så det känns som att bebis faktiskt kan ta lite plats från lungorna nu!
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-09-26 12:07:42 följande:
    Fick brevet om att gp nu är godkänd, så går hem den 7 nov, v45. Skönt!!!!!!!!!!
    Grattis! Vad skönt :) Min blev också godkänd så jag blir hemma från 13 nov :)
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-09-26 13:02:16 följande:
    Leia: vad skönt. Så har börjat nedräkningen nu, 6 veckor kvar :)
    Ja, det ska verkligen bli skönt. Sist fick jag bara 1/4 på samma arbetsplats men nu fick jag hel :p Är halvtidssjukskriven nu med från mina 75 % så jag hoppas det också går igenom hos fk. Vad jobbar du med? :)
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-09-26 15:22:13 följande:
    Jag jobbar som elevassistent på särgymnasiet i en klass med multihandikappade elever.
    Okej. Det låter tungt så det var ju skönt att din gp gick igenom :)
  • minjalin
    Kajsa84 skrev 2011-09-27 08:12:31 följande:
    Jag är halvtidsjukskriven från mina 90% och ska nu söka GP. Men hur skrev du i din ansökan? Min Barnmorska sa att jag inte skulle skicka in läkarintyget för då kommer dom hävda att jag ska vara sjukskriven istället för att få GP så nu är jag lite osäker på hur jag ska fylla i papprerna. Jag är sjukskriven pga sammandragningar och har öppnat mig en halv cm i livmodermunnen (insidan från barnets håll). Än så länge har jag bara varit det i en vecka och om en vecka ska jag tillbaka för att se hur det känns och om jag ska få nytt sjukintyg vilket läkaren trodde eftersom det är stressrelaterat och pga tungt jobb.

Hur många har fått beviljad GP fastän dom har varit delvis sjukskriven från sin tjänst?? Och hur ska jag då fylla i papprerna på bästa sätt?

Tack på förhand!      
    Jag hade ju inte blivit sjukskriven när jag skickade in om gp. Jag skrev att jag hade foglossning och jobbade med TENS och bälte och beskrev hur många av arbetsuppgifterna förvärrade min foglossning och att om dom ville ha ett läkarintyg så fick dom höra av sig så skulle jag fixa ett typ. Men som sa inget om sjukskrivning utan rätt som det var fick jag bara hem ett brev med att det var beviljat. Får se om sjukskrivningen går igenom lika lätt. Men borde man inte kunna blir heltidssjukskriven fram till fl om man har sånna sammandragningar som öppnar? Det är ju bättre än gp eftersom det gäller fram till förlossningen medan gp bara gäller till tionde dagen före bf?
  • minjalin

Vår son låg alltid på sidan i vår säng för jag ammade honom på sidan och så somnade han så. Men jag låg ju som skydd så han inte kunde trilla över på mage. Sen på dagarna sov han bara i bärsjal för han vägrade sova själv (han hade kolik så det underlättade ju inte direkt så bärsjalen var räddningen för att få honom att sova alls på dagarna) så hans huvud blev väldigt skonat. Får se hur det blir med den här. Hoppas på att den inte blir riktigt lika klängig som sin bror första 4 månaderna :p

• minjalin
    roxylady skrev 2011-09-29 13:31:10 följande:
    Okej! Hm kanske det finns där då :p Själv är jag i 22+5 idag. Har iofs inte försökt på en stund nu haha!
    Förra grav fick jag inte råmjölk förrän sista veckorna och då kom det ngåra droppar om jag pressade. Nu har jag haft det i nån månad men är ju bara några droppar om jag pressar. Och det är skönt det för läckande bröst har man nog med under amningen ;)
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-02 22:04:42 följande:
    @Nya mamman, vad roligt med 3D bilderna, och att magkänslan stämde! Grattis!

@Paet, ja dragsko längst ner saknade jag med, men det blir nog säkert bra! Tror du att man orkar bry sig? Till Jul/Nyår har jag min mammas gamla pälsjacka och den är supervarm, så jag tänker inte knäppa den ens, bara vara snygg då liksom, om man inte somnar innan tolvslaget HAHA!

@Två, Ja fem veckors mål har jag också haft, sen håller jag med dig om att december kommer gå super fort, men jag tror november blir segdragen, ska till Ullared 11 oktober och sen är det ju snart december! Börjar julpynta helgen innan 1:e advent iår, fyller 25 den 2 december och kommer ha kalas den 3e, så då blir det helt fullt ös, har verkligen bestämt mig för att jag orkar baka och fixa och dona, haha, återkommer om det när vi närmar oss...

Någon som varit i Ullared nyligen eller någon som ska dit snart??

Vi ska till Ullared den 12:e oktober :)
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-03 13:31:24 följande:
    Jag har ökat 4,5 kg sen min startvikt och är också fortfarande en 38:a.... bakifrån syns det ingenting alls =)
    Gällande din stress/irritation så är det nog samma för mig, fast jag är ju sjukskriven pga stress...
    GoodEnough mom skrev 2011-10-03 11:32:19 följande:
    Jag tyckte inte där var så mycket kläder just till de små, men där fanns endel annat man kom hem med istället :)
    Ska bli superkul att åka, bara jag orkar! Hoppas migränen släpper, för jag tycker det låter som om det är det! 

------------------------------------
    Nu måste jag få gnälla av mig lite! Blir så jävla less på försäkringskassan.... 

De tycker att jag är kapabel till att jobba med ett jobb utan stress... 
    Har varit sjukskriven från 28/7 för stress/sömnproblem. Sover typ 1,5 h per natt och blir stressad av att gå och handla, hur fan tror de att jag ska kunna jobba? Stressen gör ju att jag har sammandragningar etc, så nu ska jag till BM kl 15 för att få intyg ifrån henne, läkaren skall ringa 14:15 och väntar på att min psykolog skall ringa tillbaka då jag sökt henne. BLIR SÅ JÄVLA LESS! och hela magen blir ju stenhård av detta! Fattar inte hur folk tänker ibland... får väl ta ut föräldrapenning redan från 21/11 för visst är det 60 dagar innan man kan ta ut? Har ju levt på 1 lön sen juni och verkligen rullat på de sista slantarna i slutet av månaden... 

Det roliga är ju att de vill att jag ska börja söka jobb för att inte bli av med min SGI och jag frågade vad för jobb... då sade hon, ja kontor, eller butik, lite vad du vill. Okej, jag blev stressad så jag gick in i väggen av att jobba på kontor och i butik? Ja visst, jag kan ju lyfta kartongerna etc med min foglossning, sitta i kassan, okej det kan jag ju göra, så länge det inte är kö. Blir stressad av att stå i kön själv liksom! Fattar verkligen inte hur de tänker ibland!  

Sorry för en hel novell men suck! får total ångest av detta ju!
    Sök på du så de blir nöjda. Du lär nog knappast vara speciellt attraktiv på arbetsmarknaden som gravid och stressad ändå så du kan nog gå hemma och vila och bara skicka in lite ansökningar så dom blir nöjda ;) Fk är verkligen ett släkte för sig!!! Ska bli spännande att se om dom godkänner min halvtidssjukskrivning. Fick i alla fall hel graviditetspenning denna gången, medan jag bara fick 1/4 sist på samma jobb :p
  • minjalin
    missable skrev 2011-10-03 14:35:15 följande:
    Jo men då ändras SGIn och iom jag bara jobbat 75-80% så blir den SUPER låååg... 
    Ska som sagt till BM nu kl 15, sen läkaren på torsdag och så får vi se vad som händer!

Vad är du sjukskriven för?? Foglossningen eller? 
    Men du skrev väl att du skulle söka jobb för att inte bli av med din sgi? Eller missuppfattade jag totalt? Eller menade dom att du måste söka och få ett jobb innan förlossningen om du ska behålla din sgi? Vad har hänt med ditt gamla jobb?

Jag är sjukskriven för ljumskbråck, åderbråck i underlivet och foglossning. Jag går och står och lyfter hela dagarna i mitt jobb (jobbar i butik) så jag har jätteont när jag jobbar trots TENS och bälte.  
Svar på tråden Januaribebis 2012