-
nejdå du är inte ensam.. beräknad BF 30 januari... än så länge inga tydliga tecken på att något är på gång.Alltochinget skrev 2012-01-13 10:08:52 följande:Stort grattis! Snart är jag ensam kvar i tråden :P -
Grattis Leia! Låter som ni haft en förträfflig förlossning.minjalin skrev 2012-01-14 12:33:16 följande:Kl 07.12 föddes vår Elias. Han vägde 3630 g och var 50 cm lång. Jag vaknade 03.30 i natt av riktiga värkar och hade då läckt vatten 1 dygn. Vi åkte in och jag var nästan 4 cm öppen och mjuk. Kl 07.00 kom en bm och löste av och då var jag knappt öppen 6 cm. Sen öppnade jag mig 4 cm och krystade ut honom på 12 min och den smärtan går inte att beskriva. 1,5 krystvärk och bm han inte ens få på sig förkläde
vi mår bara bra och jag är mycket piggare än förra gången 
-
Klockar värkarna, molande mensvärk som kommer i vågor ca var 5:e minut sista timmen. Har tömt tarmen 4ggr sedan 3.00 inatt... kan det vara något?
Väntar in tills sambon kommer hem vid 15.00 sen ringer vi nog in till FL.
Min mamma hade två snabba förlossningar så jag vill inte riskera att vi inte hinner in eller behöver stressa.
Håll nu tummarna för att det håller i sig!
-
ja, dom gör det... :)bumbi 84 skrev 2012-01-14 14:21:36 följande:ökar dom i styrka? då kan det absolut vara dax -
hmm.. de har lugnat ner sig lite, men kommer fortsatt med ca 10 minuters mellanrum. Väntar med att ringa FL en timme till och se om de blir intensivare igen eller avtar helt. Blä!
-
Hemma igen efter en tur på fl. Jag är öppen 2 futtiga cm... Men bättre än inget. Fick värktabl med mig hem så nu hoppas vi det fortsätter. Efter undersökningen har jag iaf jäkligt mycket mer ont!
-
Leu står för leukocyter o är protein i urinen, tror jag ;) så ja det står för äggvita.
-
Hm jag trodde det var samma sak
-
jag har just suttit 3 timmar på Cafe med en kompis som väntar bebis i februari. Vi har planerat sommaren och allt kul som vi ska göra med våra små. Inte att livet tar slut, snarare börjar!
Alla kommentarer om att livet ändras, du kan inte göra si eller så.. det ignorerar jag. Bara för att den personen känner så betyder det inte att jag kommer det. Mitt barn, min familj kommer ju fortsätta med våra intressen men ja det kräver säkert mer planering ;)
-
Sitter med vidrig molande "mensvärk" nu önskar jag mig lite värkar i tillägg. Bara trist att gå så här ju..37+6 idag så jag kan väl kanske inte hoppas på för mycket!
Hur är formen hos er andra? Jag behöver massa sömn och känner av fogar så fort jag går i mer än 10 minuter.