• curiosa

Januaribebis 2012

APEW skrev 2011-08-20 16:08:29 följande:

Hej alla, och grattis till alla lyckade RUL.

Jag har en fråga.

Sedan en vecka tio dagar har jag börjat få sammandragningar. I början var det kanske 1-5 om dagen. sedan 5-10 om dagen. Nu igår jobbade jag långpass 8-19 och gick i stort sett hela dagen. Fick jättemånga sammandragningar under dagen, och däremellan var livmodern inte avslappnad utan kraftigt spänd konstant. Bara när jag satt ner, eller låg ner kunde den slappna av. Samma var det idag.

Detta är min första graviditet, och jag undrar om någon varit med om liknande, eller har några råd. Jag börjar känna mig orolig även om min barnmorska sagt att jag inte behöver oroa mig. Träffade henne i onsdags, och då var det ju inte lika ofta.

Om jag jobbar och står upp mkt så får jag onda sammandragningar som inte ger sig på kvällen heller.
    Men jag har märkt nu när jag vart ledig en vecka att de är helt borta.
    Ring din bm igen och berätta att de ökat.
  • curiosa
    smulan777 skrev 2011-08-20 18:44:04 följande:
    Caradan: vi har oxå tänkt köpa teutonia mistral s, känns som en fin kombo mellan terrängvagn och cityvagn. Tips; kolla kopbarnvagn.se, kanske kan spara någon 1000-lapp?

Är i vecka 19 imorgon och känner INGENTING! Första barnet och har 1,5 vecka kvar till RUL, känner mig lite nervös. Dessutom har jag en mycket liten mage. Ingen skulle kunna gissa att jag är gravid. Lite orolig blir man allt...
    Jag har kollat där men billigast är på Jollyroom.se. Där kostar vagn (sittdel och chassi) 6199kr + att man får 500kr att handla annat för vid ett annat köptillfälle och det tänker vi använda till bilstolen. Men det gäller tat man bor i närheten av Gbg för de skickar inte.

Annars så var babyproffsen billigast här med 6299kr (backaplan, Gbg)
    Men vi väntar i minst 5 veckor till att beställa.
  • curiosa
    APEW skrev 2011-08-20 20:46:56 följande:

Ska på RUL på måndag, och ber dem kolla lite extra att allt är ok.

Jag tycker oron över att något är fel, och alla knäppa krämpor man får, förtar lyckan över att vara gravid.
    Jag trivs inte alls, och önskar att jag kunde trycka på en knapp för att komma till Januari och slippa en lång graviditet.
    Hade gärna bett storken komma.
    Är det bara jag som känner så?

Nej verkligen inte.
    Jag är så trött på att vara gravid så det finns ju inte.
    Jag mår iofs bra har en mage som krånglar konstant och är redan trött på att vara tjock.

Men nu är det bara 20 veckor kvar.....
  • curiosa

Ledig (ja eller det kanske är fel ord, arbetslös är nog mer rätt) idag och grejar för fullt här hemma.
    Försöker att redan nu börja förbereda inför kommande flytt om tre månader.
    Då flyttar vi till pv som nu håller på förfullt att bygga ut sitt hus så vi alla ska få plats.
    Säljer av en massa saker som inte behövs och kollar över vad som kommer att behövas.
    Hinner knappt tänka på bebis nu men imorgon är det v 20+0, redan halvvägs. Hur ska jag hinna allt som ska göras???

• curiosa

20+0 idag och halvvägs på riktigt :)
    Bara 20 veckor kvar så är det klart (förhoppningsvis)

• curiosa
    fabler skrev 2011-08-25 19:56:36 följande:
    Nån som haft akta graco logico? De har erbjudande på den www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-... så skulle man ju vilja veta hur den är kontra brio primo www.babyland.se/brio-pkt-primo-svart-+-bas_x_... känns som de är nu man ska beställa babyskyddet. Dem rekomenderar att man ska prova dem i sin bil... men vi vet inte ens vad vi kommer ha för bil då så de blir lite svårt.

Vilka tråkigheter man fick läsa om idag då, en styrkekram till MaHo89. Finner inte ord!
    Hej
    Min bror har/har haft en sån och är jätte nöjda och vi ska oxå köpa den och från jollyroom tom.
    Vi ska köpa vagnen där i från oxå men vill vänta i kanske 4-6 veckor till känner vi.
    Jag tycker att aktan verkar säkrare då den är djupare och mer stabil.
  • curiosa

Så härligt när man passerat v 20 för då börjar nedräkningen. Innan tycker ajg att man bara räknar upp till v 20 men nu ner till v40.
    19 veckor kvar.....

• curiosa

Idag är en riktig skitdag med en massa illamående och blodsockerfall.
    Just nu är jag mer än glad över att vara arbetslös för jag hade aldrig klarat att åka till jobbet och vara aktiv en hel dag.
    Som tur är så kommer sådana hära dagar mer sällan men när de väl är här är det fruktansvärt :(

• curiosa
    coockiejar skrev 2011-08-30 16:27:15 följande:
    Ja, de har oxå på www.babytobe.se :)

Jag har hämtat ut den från apoteksgruppen och från barnens Hus :)

Var idag till Kappahl och köpte den stickade dressen från newbie...var på väg att ta den stora fodrade overallen oxå men tyckte den var så "sticksig". Men jag fick inte ta en body från newbe...fick ta en från deras "Ta 3 betala för 2" avdelning och där fanns inte en enda body i strlk 50 så jag fick ta en i 56. Vad olika det verkar vara i butikerna då med tanke på de oliak bodysarna man får med gratis.
    Men på lappen från kappahl står ju att det skall vara från Newbie sortimentet.
    Jag fick ta därifrån :)
  • curiosa

Måste verkligen skaffa mig en passande jacka märkte jag igår efter att jag stått ute i 4 timmar i skogen när sonen orienterade.
    Men jag hittar ju bara pop fleece som ett alternativ inga andra övht.

Har ni hittat några jackor som fungerar, i stora stl. Jag har ca 46 just nu och kommer ju inte att bli mindre direkt...

Svar på tråden Januaribebis 2012