• roxylady

Januaribebis 2012

Dontbeshy skrev 2011-07-04 19:28:39 följande:
    Ne det tycker jag inte..  90% av alla missfallen sker före v.12 och då på grund av att det varit något fel på fostret. Så det är inget nån kan göra något åt..

Jag vet att jag låter tråkig och textbokaktig men slappna av så gott du kan och låt tiden gå.. Det är oftast ingen fara. Man är bara orolig i onödan.. Vill du göra VUL gå till en privatklinik.. Det kan kosta lite men det är fortfarande bra om du kan slappna av.
    Jo det är sant.. men kände bara att om det har skett så vill man ju veta det nu och inte bli överraskad om några veckor för något som hänt för längesedan :(

Jo det är ju ett alternativ jag kollat mkt på. Dock krävs det ledighet från jobb osv. Då det inte finns här :( Men ja.. man får slappna av. Men orolig är man alltid trots man haft symptom! Tack för dina ord!
  • roxylady
    emelie654 skrev 2011-07-04 20:11:34 följande:
    Hej! Jag är precis i samma sits. Jag fick mitt missfall i v.11 men det hade slutat växa redan i vecka 4!! Jag är skitorolig att samma sak ska hända igen, men min BM säger bara "mår du bra, mår bebis bra" men det var ju inte sant förra gången:( Här jag bor finns inga privata alternativ inom 20-30 mil heller... Jättejobbigt!
    Ursch men gud vad hemskt.. det är ju riktigt länge och gå runt oventandes så :(
    Jo men så säger ju min med.. man kan ju tydligen till och med ha illamående och hela köret trots att det hänt.. så man går runt utlämnad och har ingen aning. Får inte kolla förens om 6-8 veckor.. herregud vad långt bort..
    Verkar som du har ett liknande landsting som mig :(
  • roxylady
    zatori skrev 2011-07-06 22:52:01 följande:
    Gah! Satan vad sent! Tänk om man inte kan det datumet då? Hoppas verkligen att man får kallelsen tidigare än veckan innan.
    Precis! Tycker att det är väldigt dåligt!! Jag har dock tur att mitt jobb kommer släppa iväg mig då oavsett. men tänker på andra.. man kan ju faktiskt gå och bli sjuk också!
  • roxylady
    Dontbeshy skrev 2011-07-07 21:37:05 följande:
    Jo då det har jag gjort i några veckor typ tre är i v.11+1 nu ..
    Hur ska den kännas då?
  • roxylady
    Dontbeshy skrev 2011-07-07 21:59:56 följande:
    Då bör du känna den ca 2-3 centimeter under naveln.. Om du lägger dig platt på rygg och andas in medan du trycker försiktigt ner och börjar vid naveln och går neråt så borde du känna som en hård kant.. det är levmodern..
    Försökte känna efter.. känner något pytte pytte lite som kanske eller kanske inte kan vara livmodern.. är osäker.. är det fel om man inte känner en markkant kant??
  • roxylady

Dontbeshy: ja jag får kolla med BM. Dock besöker man ju inte henne förens i oktober nästa gång:( men något hull har jag dock inte heller. Men det kanske är det lilla jag kände då när jag försökte hitta det.

• roxylady
    Dontbeshy skrev 2011-07-07 22:38:09 följande:
    Nej då det är det inte..
    Beroende på hur mycket hull man har själv så kan även känslan av hur markerad kanten är variera och som krikiz nämnde tidigare så beror de även på livmodern och hormonerna.

Innan jag träffade BM med mitt första barn hade jag också försökt men viste inte hur det skulle kännas eller vart jag skulle "leta" men när hon visade vart så vart det ju självklart..

Så be din BM visa dig om du vill veta..
    Okej.. ja jag är då 34/36 så något hull kan jag inte säga att jag har.. men jag känner i alla fall inte :( Kanske har bakåtlutad livmoder jag med :) 

Ja det är klart.. annat när någon visar var man ska känna :) 
  • roxylady

Svarade på det nyaste men ser ut som att jag svarade på det äldre inlägget. Sorry :)

Svar på tråden Januaribebis 2012