• roxylady

Januaribebis 2012

Dontbeshy skrev 2011-07-08 09:57:02 följande:
    Ja här har du en till utan hull.. är en 34. Tänkte passa på att förvarna för foglossningar när du är så smal..

Under mina graviditeter har jag gått från strl 34-44 i underdelar. Kan ju säga att det ser otroligt larvigt ut sen när bebisen är ute och höfterna inte riktigt dragit ihop sig även om magen gjort det.. (den försvan efter tre månader) Ser man mig från sidan är man jäääätte smal och kan gömma mig bakom ett litet träd typ men vänder jag mig mot trädet sticker höfterna ut som två skvaller kärringar

Så för er som oroa er ta det lugnt man kommer gå ner det mesta återställas till det ursprungliga. Vissa går tom ner mer.. =)
    Jag har faktiskt misstänkt att det kan vara så i med att det behövs ju lite mer plats.. så det kommer säkert att kännas. Min mamma var inte iika liten som mig så hon kände ju det inte. Vet inte om mina känningar liknande ischias kan ha något med det att göra?

Ja jag kan tänka mig det! Men det är det ju värt ;) Hahah det där var nog den roligaste jämföringen jag hört! haha! Men jag kan verkligen tänka mig det.

Jo det gör ju det tids nog :) Hur lång tid tog det för dig att komma tillbaka till ditt ursprungliga?
  • roxylady

Vi har faktiskt bestämt oss för en bugaboo cameleon då den kommer passa vårat hem, bil osv. Sedan har släktingar den som också är mkt nöjda med den. Vi vet ju att den kostar lite extra. Men varje år annars så åker vi utomlands för 20 tusen var för att kunna vara borta i 2 månader. Jämförde det och insåg att det skulle gå långt under 20 denna gången på att köpa den i med att vi inte reser. Blev ett bra resonemang! någon som har erfarenhet av den här? Vad tycker ni om den?

• roxylady

iiihhhh ska på UL i sthlm på Tisdag kväll! Är supernervös!!!
    Är dock orolig att allt verkligen är okej där inne.. därför jag gör detta. Bara för att man inte fått mkt till mage å så ännu.. och att man inte mår illa längre. Men det ska väl inte kännas så mkt nu? är 11+5 idag.

• roxylady
    iwannarock skrev 2011-07-12 11:59:43 följande:
    I går kväll hade vi en tid på Mama Mia i sthlm för ett UL, ville ju kolla om det va fler än en därinne och så att allt va ok med den lill* Ja det va en där inne en väldigt livlig liten rackare h*n sparkade och for runt som bara den gud va underbart det va att se. I dag går jag in i vecka 12+0 och BF den 23 januari, ska skriva in mig på listan  
    Åh det är till ett av deras mottagningar jag ska på tisdag! Hur mkt känner du som är 12+0?
    Hoppas också på att få se en liten sparkande bebis :)
  • roxylady
    iwannarock skrev 2011-07-12 12:07:11 följande:
    Min mage har växt ganska mycket (tycker jag själv iaf) och jag mår väldigt mycket illa och är konstant trött, hungrig hela tiden mår illa om jag äter för mycket vilket jag gör hahah . Men jag har trott att jag känt sparkar men jag vet inte om det bara är jag som inbillar mig, det är ju mitt 3,e barn så jag vet ju "hur dte ska kännas" men känns ändå som att det är för tidigt (???)
    Okej men är det ditt tredje så förstår jag att det är annorlunda för dig Glad
    Sägs ju att man får mage snabbare då? Jag känner ju ifos av att jag har något där med tanke på linamenten osv. Okej!! Ja illamående har jag varit.. och hungrig konstant är man ju också ;) man kan ju se att man har fått lite mage i alla fall men det är nog bara jag som märker av det.. iofs min sambo med :)

Nej då det tror jag inte :) Har en väninna som är i v14 nu och kände av ssin bebis för ett par veckor sen :) Vilken mama mia mottagning var du på?
  • roxylady
    jessielarsson skrev 2011-07-12 19:08:40 följande:
    Du behöver nog inte vara orolig för att du inte har någon mge, du är ju fortf ganska så tidigt i din graviditet. Och det där med illamåendet är så himla idividuellt, bättre att inte må illa än att göra det, är ju skit jobbigt att gå och må illa hela tiden. Så njut istället av din graviditet, snart kommer du börja pusta och stånka om hur stor magen är och hur tungt det är och hur jobbigt det är 
    Man har inte grav symtomer hela graviditeten, det man har sen är magen. Och det räcker!
    Tack för dina fina ord :) Jo man har ju precis börjat passera läskigaste tiden i alla fall.
    Jo jag är glad att jag inte mår illa längre.. var ju fruktansvärt jobbigt att må illa 24/7 tidigare.. men hade tur att det bara varade ca 2 veckor! Hoppas på få se att den lill* sprattlar av glatta livet på Tisdag kväll :)
    Hihi ska försöka göra det :) Ja då kommer man nog säkert tycka den är otymplig istället ;)
    Tack för dina ord återigen jessielarsson!
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-13 12:25:25 följande:
    Kub gick jättebra! Myran sprattlade, vinkade och drack fostervatten. Så jävla häftigt! :D och hjärtat tickade på... Jag är så lycklig!
    Gud vad roligt att höra!! Grattis!! Skrattande Förstår nu din nervositet du hade imorse.. ska in på UL nästa vecka. Känns jätte läskigt! Hoppas jag får se samma som dig!! :D
  • roxylady
    Carolaj83 skrev 2011-07-13 22:46:40 följande:

min bm skickade remiss igår på inskrivning för ul o redan idag hade jag brevet i lådan

tid 3 aug, men har ingen som kan ta mina barn o vill så gärna ha med min man som stöd om något skulle vara fel....tänkte ringa barnens förskola imorgon o kolla om dom kan vara där den dagen fast det är vår första sem vecka*HOPPAS*

någon mer som känner sig sjukt nere i perioder, känns så förbjudet, man borde o ska ju vara hur lycklig som helst nu, men jag känner mig galet nere på kvällarna....kanske min oro som gör de   

Jag kan också känna mig riktigt nere ibland.. nästan gråtfärdig utan att veta varför. Ja visst känns det ofärskämt?! Men man får ju tänka på att det är mkt som händer i kroppen :)
Svar på tråden Januaribebis 2012