• curiosa

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-09-05 12:00:27 följande:
    Vår febertermometer är sönder, så vi ska köpa ny idag. Ni som har små barn, vad rekommenderar ni? Öron termometer? Rumpa?
    Jag har en för örat som vi haft sen sonen var liten, för sådär 11,5 år sedan!
    Den visar mkt mindre än vad en rektalt gör men eftersom jag vet om det så fungerar det bra ändå.
    Kanske dags att skaffa en ny iofs men eftersom den fungerar så blir det ju inte av.
  • curiosa

Så nu har jag vart iväg hos läkaren med mina sammandragningar och hon kunde inte känna någon förändring men jag ska till smvc och mäta med ul oxå för att vara på säkra sidan.
    Blev ss i två veckor och det kändes skönt iafl och nu ska jag vila!!

• curiosa
    fabler skrev 2011-09-06 21:16:23 följande:
    härligt att allt såg bra ut.

De e helt sjukt att vi redan är i september... igår var de exakt 4månader till bf för mig de är ju ingenting.
    Jag tycker att det är jätte lång tid kvar men så läste jag det du skrivit om bara 4 månader.
    GAAA det är ju snart!!!
    Hur ska vi hinna allt som ska göras innan den lille kommer???

Men glatt överraskad blev jag ju ändå (hade inte tänkt så långt!)
  • curiosa

Sist jag kolla vågen så hade jag gått upp ca 8kg, detta var nog för närmare 10 veckor sen.
    Jag har bestämt att jag inte ska ställa mig på vågen mera alls denna graviditet! (ja om inte jag får äggvita i urinen/högt bltr iom att jag innan haft preeklampsi)

• curiosa
    RaraS skrev 2011-09-07 15:44:29 följande:
    Tack! Skönt att det finns någon mer! Många här i tråden verkar inte ha gått upp så mycket. I vanliga fall skulle jag också kalla mig vältränad eftersom jag tränade olika pass två gånger per vecka och var ute och sprang med hunden nästan varje dag efter jobbet. Nu för tiden cyklar jag med hunden så han får rasta av sig och så går jag på vattengympa en gång per vecka och gravidyoga en gång per vecka....så ja, jag har förfallit, men jag hoppas jag får energin tillbaka när det här är över. Jag var hos BM i måndags och klagade över min trötthet och då tog hon blodvärdet igen och det låg på 110 nu, vid inskrivning 140, så hon sa att om man var van att ha högt blodvärde så kunde det göra mig trött, så nu äter jag järntabletter. Hoppas det hjälper! 

Men så länge jag inte känner att jag lägger på mig vätska eller fett så antar jag att viktuppgången är normal. Den craving jag har är morötter. Blir galen om morötterna är slut hemma och det borde ju inte vara så farligt att äta mycket av. Hoppas det inte blir 30 kg i alla fall! Jag startade på 64 kg (175 cm) och nu väger jag 72 kg...innan det här är över kanske jag kommer väga över 80 kg! Lika bra att vänja sig med tanken!  
    Jag är 179cm lång och startade på 87kg.....lägg då till de ca 8 jag gått upp! PANIK!
  • curiosa
    marickan skrev 2011-09-07 18:49:44 följande:
    Jag ids inte titta på vågen särskilt mycket, det är ju liksom meningen att man ska gå upp för att bebis och man själv ska må bra. Men hos BM blir man ju tvungen att väga sig och det verkar som att jag gått upp 4 kilo än så länge. Min erfarenhet säger att det inte spelar så stor roll om vågen börjar stiga mot siffror den aldrig gjort förut. Det handlar ändå bara om några veckor i ens liv. Flera kilo försvinner såklart vid förlossningen och amningen fullkomligt äter en. Så det är när man slutar amma som vikten börjar bli intressant igen, då kan det vara lätt att lägga på sig om man fortsätter äta på samma sätt som man behöver under amning. Jag tror inte att man behöver oroa sig så mycket över några kilo hit eller dit. Men självklart försöker jag äta sunt och undvika godis och onödiga sötsaker, motionera det jag klarar av med denna foglossning. Jag resonerar som så att mer kan jag ändå inte påverka.
    Tvungen blir man ju inte.
    Jag kommer att vägra så länge allt ser bra ut med urinprov och bltr.
    De kan aldrig tvinga en för hela bm grejen är frivillig.
  • curiosa

22+0 idag och en milstolpe till är uppnådd :)
    From idag så tillhör jag förlossningen och om den lille skulle bestämma sig att komma så blir chansen nu större och större att allt ska gå bra :)

Har fortfarande inte fått tiden till smvc men den skulle komma inom 2 veckor så den kommer säkert snart.

• curiosa

då har vi beställt bilstol oxå och det enda som är kvar är chassi och sittdelen till vagnen (liggdelen har vi redan)
    och lite små grejer såklart oxå men just det dyra.

Blev en Akta Graco logico. På jollyroom hade de bra erbjudande tom 18/9. Då kostade den bara 1275kr inkl bas och fri frakt!
    Det var det billigaste jag hittat den för :)
    Den kommer att passa bra på barnvagnschassit sen, vi ska köpa adapter så vi bara kan klicka på den.
    i min bil får inte vagnen plats i sin helhelt men chassit får det så det kommer att bli jätte bra.

• curiosa
    roxylady skrev 2011-09-09 09:11:52 följande:
    Vi ska också ha en akta graco logico :) Funderar på att köpa den hos jollyroom också. Köpte en gravidkudde hos dem. Beställde 13.00 i Onsdags och fick sms 09,00 dagen efter att den var framme på mitt uthämtningsställe :D Kan inte du uppdatera sedan och berätta hur lång tid det tog att få babyskyddet på posten? :D
    Kan jag.
    Jag beställde en baddräkt därifrån i sommras och det gick oxå jätte fort .)
    Egentligen kan jag ju åka och hämta (eller skicka bror som jobbar typ brevid) men det är smidigare att få hem den direkt :)
  • curiosa
    Some skrev 2011-09-09 09:16:18 följande:
    Folk är så obetänksamma. De tror att de har rätt att säga vad som helst bara för att man har en bebis i magen.
    När det gäller snitt så är det ju oerhört individuellt hur många man kan göra.
    Jag har en chef som alltid säger: Tjena tjockis.
    Visst det är med glimten i ögat men det börjar bli lite tjatigt.
    Sen så ska ju alla ta på magen, men det stör mig inte men man kan väl iafl fråga om det är ok??
Svar på tråden Januaribebis 2012