• missable

Januaribebis 2012

Ms J skrev 2011-12-13 06:44:07 följande:
    Här trycker det oxå neråt fast inte så jag känner mig nödig utan mer att det ilar väldigt obehagligt(stannar gärna till när det är som värst för det gör rentav ont om jag rör mig) och som någon skrev trycker utåt. När jag var hos läkaren i lördags låg bebisen med huvudet neråt men väldigt högt. Trodde detta varsin den borrade ner sig men det behöver kanske inte vara huvudet utan små händer som krafsar. Vem vet, obehagligt i alla fall.

precis så känner jag med! det ilar i hela tjotabalängen och även i ljumskarna på mig, skit jobbigt! Har knappt sovit inatt, bebis har haft fullt upp i magen och min ena hund har plötsligt fått för sig att han ska sova hos oss i sängen så jag har hållt på och jaga undan honom halva natten... fattar inte varför han är sådan... skit irriterande, så idag blir det bruks i två timmar med grundläggande träning... suck suck suck!
  • missable
    fabler skrev 2011-12-13 07:08:10 följande:
    Jag är nog lite för fjompig där, skulle nog inte sätta på min pojk dessa flickkläder. Rött är ok men rosa med massa blommor går bort. Vill ju inte behöva förklara för alla att det är en pojk och inte en flicka. Men sen har vi ju en hel del unisex kläder som funkar på både och sen lite pojkiga kläder från sonen. Men även på vårat UL syntes de tre strecken jätte tydligt och även hjärtslagen har legat högt.

Då var lucia kommen sitter uppkrupen i soffan med sonen och kollar på lucia morgon. Ska strax kika på julkalendern för att sen äta lite mysfrukost innan de är dags att bege sig till dagis.

vi har ju inget rosa hatar rosa mycket rött och brunt sen har jag bara en klänning men den kan ju hon få hoppa om hon nu skulle mot förmodan vara en pojk

åh mys! längtar till vår första lucia, du får mysa extra åt mig iår :-P
  • missable
    LillaEko skrev 2011-12-13 07:36:40 följande:
    Har också mysmorgon med lucia-morgon på svt och så klart julkalendern. Fast jag får mysa med hunden, och en bökande bebis i magen.

Tänk att det bara är 18 dagar kvar att "knipa", helt ofattbart. Sen är bebis mer än välkommen ut.

visst låter det helt galet med 18dagar?? känns så overkligt?!!
  • missable
    shadowstorm skrev 2011-12-13 11:11:39 följande:
    jag överlevde magsjukan och bebisen är kvar i magen.....men fy jag tror aldrig jag känt mig så hjälplös, och så fruktansvärt ont det gjorde....
    high five på att du och bebis klarade er =)
  • missable
    fabler skrev 2011-12-13 12:55:31 följande:
    missable: vilka underbar bröllopsbilder du har här på fb.

Nu ska jag ta ett städryck här hemma innan de är dags att bege sig till fsk och hämta sonen, sen ska vi hem till min pappa på lite eftermiddagsfika innan sambon slutar jobbet.

tack ja dom är fina, helt sjukt att det gått 1 1/2 år i februari!!

ska på tul 27e december, så bara två veckor kvar... ska försöka slappna av lite, men kommer sätta in bilbarnstolen och likaså bbväskan när vi ska på tul om något skulle vara tokigt!!

var och fikade lussebulle och glögg hos grannen men är så trött nu!!

men visst har du slutat jobba nu?
  • missable
    roxylady skrev 2011-12-13 14:30:46 följande:
    Hur får man TUL? För gentligen har man ju ingen aning om hur liten/stor han är nu. Eller känner BM det väldigt bra när hon klämmer på en? Och tar SF mått?
    Precis som RaraS skrev så är det inte standard i vårt landsting heller, men mitt SF mått har hoppat så långt ner och har inte följt någon kurva de senaste 4 veckorna, från att ligga på översta kurvan och följa veckorna i centimeter, alltså v25 vär sfmått 25 cm, fram vecka 29. Sedan dess har mitt sfmått bara vuxit 1,5 cm och är nu i v 35 (34+2) jag har gått på tätate kontrollen sedan jag hoppade en kurva för jag har varit orolig och nu tyckte bm att ett TUL var i sin ordning, skall tillbaka den 23 dec för att mäta och prata förlossning sedan den 27 dec TUL, de hade inga tider innan jul, är ju då i vecka 37 (36+2) men som jag skrev tidigare så kommer jag se till att bilbarnstolen är i bilen, likaså bb-väska etc om det är något galet...
  • missable
    roxylady skrev 2011-12-13 16:36:51 följande:
    Okej.. får lita på SF måttet man har då att det är okej! Jag är inte heller speciellt stor förövrigt så tänker ju lite i dem banorna också. Men sedan kan man ju aldrig jämföra sig med någon alls egentligen.. Får vara glad åt att måttet ser bra ut än så länge.

På tal om att sätta in babyskyddet i bilen. När gör ni det? När sätter ni upp spjälsängen? BB väskan tror jag att jag packar vid nyår.. då är det tre veckor kvar till BF.
    Nä man ska ju inte jämnföra sig, men jag blev hispig som bara den när jag såg att kurvan hoppade så mycket! 
    Jag är inte heller stor, har bara gått upp 8 kg totalt, så länge kurvan följs fint så är det nog ingen fara!

Babyskyddet sätts in den 23:e eftersom vi ska iväg på jul, men isofixbasen är redan inkopplad, sen får den sitta där iom TUL om det skulle vara något  och de säger att de sätter igång eller liknande...
    BB väskan packades v30 och spjälsängen för tre veckor sen, men det är mest för min man var så hispig... haha!
    vagnen ska vi hämta i mellandagarna... 
  • missable
    roxylady skrev 2011-12-13 17:14:25 följande:
    Nä men precis man ska ju inte det.. men det är lätt att man gör det. Ja jag förstår det..

Okej! Jag har gått upp 13kg och jag fattar inte vart allt sitter faktiskt.. kan fortfarande ha samma storlek som jag alltid haft. Magen måste väga en hel del Nä jag hoppas det.

Okej ja men det är ju bra. Hihi det är lätt att man blir det Vi håller på att måla våran nu så vi tänkte vi kanske sätter upp den så fort den är helt klar! Bara för att se hur vi ska ha den osv. Hur ska ni ha eran? Tänkte att jag skulle ha den i fotändan av vår säng så man bara kan sätta sig upp mitt i natten och ta upp bebis om han vill äta. Om han ens nu kommer ligga särskilt mkt i den det vet man ju inte. De vill ju vara nära :) Vad skulle du ha för vagn?

Vagn var bland det första vi blev klara med förutom kläder tror jag! Så den har stått där i hörnet i vardagsrummet länge nu och ser fin ut

spjälsängen står brevid sängen så jag kan sitta på kanten, vi kommer inte ha bebisen i sängen för vi har en liten säng, det blir för trångt men spjälsängen står mot sängen när hon är född så det känns som om hon ligger hos mig...

Vagnen beställde vi i september för att hämta innan jul, men fick beskedet att vi får den i mellandagarna... suck! Det blev en emmaljunga classic sport med city korg super fiin, liggdelen har vi hemma, köpte den på rean så det vi väntar på är chassit och sittdelen... vad hade ni för vagn?
    fabler skrev 2011-12-13 18:38:08 följande:
    Vad bra att du fick tid för tul. Ja jag hade nog också satt in bilstolen och tagit med bb-väskan.

Japp i fredags gjorde jag min sista dag på jobbet så nu nallar jag föräldradagar istället och försöker fixa och dona lite här hemma. Skulle behöva ta tag i våran övervåning där de är ett enda kaos (den ska renoveras i sommar), men jag har ju även tid att göra de när bebisen väl har kommit ut.

Ja denna trötthet. När jag va hemma hos min pappa och han och sonen satt och lekte på golvet så satt jag själv och nickade till på en köksstol. Får se hur de kommer gå för mig på torsdag då jag ska på julbord med jobbet... och de ligger mitt ute i skogen och tar ca en timme för mig att åka dit. Lär väl va livsfarlig när jag åker hem därifrån i mörkret om jag är lika trött som idag. Blir kanske och sova lite på dagen när sonen är på dagis då.

hur känns det att vara hemma nu då? känns det som om du har en massa måsten eller kan du slappna av lite? Helt sjukt va trött man kan vara! Du får nog garanterat sova lite på dagen, har du inte någon arbetskamrat du kan åka med annars??

ja känns rätt skönt att tul är bokat men jag ska verkligen försöka slappna av nu fram tills dess... har ju så grymt ont i huvudet för jag spänner mig men tiden går fort, hoppas jag iaf!

håller på och stickar en grymt fin mössa till en garnaffär som ville ha den som prototyp och kanske sälja den

ska fixa lite matchande handledsvärmare till den med tänkte jag
  • missable

ames: ja sticka är en av mina passioner.. har stickat raggisar och vantar samt mössa till lillan i alpacka ull riktigt mysigt och mjukt! det är inte så svårt bara, köp rätt typ av garn, ull är ju bäst och rätt stickor så är du på god väg! Spännande med homeparty, finns ju så mycket roliga märken och en stor variation på saker så det är ju roligt lite va som Skönt att du kan ha något annat på gång med!! och homeparty är alltid kul att hålla i!

hoppas du får en mysig kväll på torsdag och att du inte är för trött!

paet: ja, super mysigt, vi sover i en 140 säng och känner oss inte trygga med henne mellan oss. Ååh buggaboon är skit fin juh! Kul!

--------

vi kommer nog bara ringa syrran eftersom hon skall vara med och meddela grannarna som ska hjälpa oss med hundarna, men sen har vi faktiskt inte tänkt på det mer än såå... kanske får ta en funderare på det!! bra att du to

• missable

bra att du tog upp det anonyym!! skulle det stå...

lilla eko; kan tänka mig att du går och småler när du ser vagnen, jag hade nog flinat som fan

Svar på tråden Januaribebis 2012