Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Januaribebis 2012

En del har skrivit vad de jobbar med:
    Jag hakar på, jag driver ett bageri, cafe och butik ihop med min syster. Jag har mest haft hand om bageriet och menyer inköp, bröllop, middagar et.c.
    Men nu isommar har jag bara varit i bageriet några dagar i veckan då det är så tungt, det går ganska bra men kommer inte fungera länge till. Planerar att söka gp till början av november, men jag vet inte om det går. jobbet är ju väldigt tungt och stressigt, men jag tror de är hårdare om man äger företaget, man kan ju göra "allt". Jag har dock inte hand om admin och kan inte det särskillt bra fullt ut, då vi har AB hoppas jag de ser mej som anställd istället..

Vi ska sälja bolaget och hoppas att sälja senast årsskiftet..
    Ska bli skönt att kunna släppa det när man är hemma sen, det hade jag inte kunnat annars..

Ska försöka få hjälp med försäkringskassan av en bankman via jobbet, han hade mycket bra råd när man hade eget.. Bara att hålla tummarna!

Idag mår jag skit, huvudet sprängs (Har problem med nacken..)och förkylningen är starkt på intågande! Blää
    Men det känns som ett piss i havet att gnälla om när man läser om vad som händer andra i tråden.. <3

• Frökenolson
    minjalin skrev 2011-08-19 07:41:44 följande:
    Rul idag kl 10:30 :p
    det kommer gå fint, hoppas liten är medgörlig så ni får några bra bilder =)
  • Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-08-19 08:20:19 följande:
    Rul idag kl 11.30....såååå nervöst!
    Äntligen som du längtat :) Det kommer gå fint ska du se!
  • Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-08-19 08:30:08 följande:
    ja nedräkningen började i v11....19+0 idag hoppas verkligen allt e bra så man äntligen kan släppa den satans oron som gnagt inombords! Åker till landet direkt efter undersökningen så det blir uppdatering på måndag!
    va? inte förns på måndag, är du tokig!! Vi kommer ju undra oss galna =) Kan du inte uppdatera via telefon? skulle ni ta reda på kön?
  • Frökenolson
    Majskorn skrev 2011-08-20 14:42:10 följande:
    Rul igår...
    Allt såg toppen ut med liten och "han" låg still nästan hela tiden så det gick bra =) Jag blev flyttad 3 dagar så nya BF är 16e januari! Min man fick gåshud och blev aldeles tårögd, nu tar han det verkligen på allvar och är helt på att börja köpa prylar Jag blev helt förstummad och fick inte fram ett ord...det finaste lilla liv jag sett <3
    Grattis, va kul!! Härligt att mannen blev så rörd!
  • Frökenolson
    tvillingen skrev 2011-08-21 17:50:26 följande:
    Jag har en liten fråga till er som är lite mer erfarna än mig (första barnet).
    Jag har börjat få ont i svanken och i svanskotan mest hela tiden men det är värst när jag ligger ner och sitter. Kan detta vara foglossning??
    har ingen erfarenhet sen innan men jag har som du och har haft sen dag ett av grav. och det har blivit värre.
    Det har med fogarna att göra, man får det på olika sätt, har även haft skitont i ljumskarna men det har gått över tack och lov...
  • Frökenolson

Grattis till lyckade RUL tjejer!

Själv känner jag mej väldigt trött och sleten, haft haft så ont i huvudet den senaste veckan pga av nackproblem och det verkar inte vilja ge med sej, ska sova en stund nu och hoppas det försvinner...

Köpte lite mer mammakläder idag och lite mer till bebisen, jättefina pojkkläder, men dom skulle nog passa på en lite tjej med om det skulle bli en ;)
    Jag tycker att kappahls newbiekläder känns supersköna och fina!

• Frökenolson
    ccecy skrev 2011-08-23 16:55:05 följande:

Var på RUL idag, och allt var okej, blev flyttad 9dagar, från 26.1 till 17.1 och det gjorde att hela mitt liv gick i 1000delar igen. Är dock överlycklig att allt är som det skall!

oj vilket flytt, 9 dagar framåt, det måste vara ovanligt, eller? Kul, då är du mer än en vecka längre gången helt plötsligt =)
  • Frökenolson

God morgon!
    Idag skall jag och lyssna på hjärtljuden, ska bli så kul!

Igårkväll tumlade liten runt för fullt i magen, så himla mysigt, ropade på sambon men som vanligt lite seg reaktion så den hann lugna sej lite även om den fortfarande höll på, så sambon fick inte känna denna gången heller, jag kände det tydligt fortfarande men jag antar att det inte känns så tydligt fortfarande som jag tror, bara jag som känner.. Men det kommer ju snart!

Ha en fin dag alla!

• Frökenolson

Härligt att höra hjärtljuden denna morgon, 150 slag/minut. Sparkar hördes också tydligt, mysigt!

Svar på tråden Januaribebis 2012