• roxylady

Januaribebis 2012

V12+4 idag. Känner mer å mer en spänd liten boll under naveln som sträcker sig ned till blygbenet. Visst måste väl det vara livmodern jag känner? Ska den kännas lite sådär spänd/hård?

• roxylady

Imorgon kväll är det dax för UL. Är så nervös!! Hur ska jag kunna sova i natt!!!

• roxylady

Om ett par timmar så ska vi se den Lill*. Är på väg dit nu. Nervig som bara den nu!!

• roxylady

Nyss hemkommen från Sthlm (ja vi var väldigt sega hem). Nu har vi fått se våran lill*! Det känns så overkligt men så underbart! Jag som varit så orolig att allt inte varit som det ska. Den BM jag hade tyckte allt såg så bra ut. Hon kollade fingrarna, nacke och nästippen och tyckte allt såg normalt ut. Inga downsyndrom eller andra avikelser!
    Jag är i extas just nu! Var nästan inställd på att ingen var där. Men där fanns en liten människa som sparkade och sög på tummen. Blev framåtflyttad två dagar så jag är i v14(13+0) enligt UL. Men måste säga att jag kände mig lite spänd i lovmodern efter UL:et. Fler som gjort det?

Här har vi vårt lilla hjärtegryn!

• roxylady
    elinson skrev 2011-07-20 00:02:29 följande:
    Grattis! han/hon ser ut att ha det gott ;)

Gjorde UL idag vecka 13. Och magen har stått rätt ut sedan vi gick därifrån ;) Helt plötsligt såg jag gravid ut och som du säger väldigt spänd. 
    Hihi tack :) Ja verkligen :)

Och detsamma! Var det ditt första UL också?

Okej! Ja men visst var det nästan lite obehagligt efter? Jag är bättre nu men det kännss om jag har en spänd boll uner naveln! Är kanske livmodern sätt att skydda lite och gör sig hårdare? Släpper nog efter en natts sömn nu :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-19 20:09:35 följande:
    Paet, nu är jag spänd på att få veta hur det gick på UL? :) det gick säkert jättebra misstänker jag :)
    Ja nu finns det bildbevis! Solig
  • roxylady
    elinson skrev 2011-07-20 00:10:46 följande:
    Ja precis så.. en klump. Ska bli gott å sova o se om det släpper.
    Hehe min barnmorska var ganska våldsam tyckte jag då.. så hon rörde sig massor. Vet inte om jag tycker det var obehagligt. Bara lite ovant.
    Ja gud ja!! Är supertrött nu :)

Ja min med! Hon drog runt den lite här var. Men de vet ju hur man ska göra ändå trots allt.
    Hehe ja det var lite ovant! Man har ju inte vågat trycka så hårt på sig själv tidigare.
  • roxylady

Tack så jätte mkt hörni {#emotions_dlg.flower}

LillaEko: Tack :)

anonyym: Ja om man kan lita på detta UL:et att man blev framåtflyttad ett par dagar så ska jag vara där :)

shadowstorm: Jo jag misstänker också det. Men det gjorde inte ont i alla fall. Var bara lite svullet och omtumlad efteråt bara :) 

MiAmore: Tack så mlkt :) Ja jag tror också det :) När ska ni in?

ames: Tack så mkt :) Så kul att man kunde se så pass mkt som man kunde :) Okej! Men annars kan du boka tid hos privatklinik. Det var det jag gjorde. Känner mig mkt lugnare nu när jag vet att någon (så mkt som man kunde se nu) mår bra där inne :)

• roxylady
    MaHo89 skrev 2011-07-20 09:25:59 följande:
    Så kul att ni fått bilder!! :)
    Vi har ju varit 4 gånger redan men då allt varit så jobbigt så har vi aldrig fått någon bild :( Får vänta till rul. Men, vi har ju iaf fått se den lilla krabaten 4 gånger :))
    Ja men verkligen :) Vi fick flera st så man kan ge bort någon också. Känns ju mer verkligt nu :) H*n dök upp på skärmen direkt så det blev en liten chock på något vis hihih! Okej! När är det dags för RUL för din del? Ja och det är ju inte helt illa ;)
  • roxylady
    MiAmore skrev 2011-07-20 09:34:25 följande:
    Paet: Jag ska på rul den 11 aug. Sedan ska jag på en hjärtgranskning i graviditetsvecka 21, men tror att dem bara kommer kolla mitt hjärta då. Min mamma har ett hjärtfel (klaff fel) som kan vara ärftligt, därför jag ska på en sådan undersökning
    Okej det är ju riktigt snart :) Ja då är det skönt att få komma in på en extrakoll!!
    fabler skrev 2011-07-20 09:38:02 följande:
    paet: okej ja de skulle man kunna göra. Får kanske göra de nästa gång. Dessa 3.5 v har vi inte tid ändå och sen är vi framme vid RUL. Däremot skulle man kanske boka ett efter RUL för de är ju ganska lång tid kvar tills bf sen.
    Ja det tycker jag! I alla fall om du känner dig orolig och känner att du vill kolla så att allt är ok. Jag fick inte ens åka in på VUL innan heller här uppe där jag bor så tillslut gjorde jag vad som helst bara för att få se om någon var där inne eller inte. Var så skönt att få se. Ja precis! Jag kommer nog också kanske göra det. Får se om man har råd :)
Svar på tråden Januaribebis 2012