• roxylady

Januaribebis 2012

Jag är i v13(12+0) och har gått upp 2kg :)

• roxylady
    Cvb skrev 2011-07-14 13:30:24 följande:
    Jag är i v12+3 och hade gått upp 2 kg redan i v 8, men nu har dom 2 kilona försvunnit. Beror nog på att jag hade ett helvetes sug på allt i början och inte nu längre. :)

Jag har en fundering på rul. Är det något man bokar själv, eller fixar bm det när man har inskrivningssamtal ? :)
    BM fixar det när du är på inskrivningen och så får du hem brevet i brevlådan med tiden sedan :) Det kan dock ta ett tag innan man fått tiden. Jag har inte fått den än och jag var inne 4/7.
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-07-14 13:39:17 följande:
    Veleda Havandeskapsolja. Tycker den är superbra och har en kompis som är i v.38, hon använder den ocksåoch har inte fått ett streck på magen:)
    Var köper man den nånstans? :)
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-07-14 13:59:14 följande:
    Finns på ica maxi, åhlens, Hälsokost, och vissa apotek:)
    Åh det ska jag komma ihåg! Tack så mkt för tipset :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-14 18:13:34 följande:
    TACK :D Det kommer säkert gå bra ska du se :) ska hålla mina tummar. vilken dag?
    Jag hoppas verkligen det!! På Tisdag kl 19 har vi tid. SÅ NERVÖS!! haha. Men det är mest för att man aldrig sett något förut så det är väl därför ;) Hur lång tid tog KUB:en? Såg att man kunde göra det med men det kostar 1600 så det kändes lite för saftigt.
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-14 18:37:55 följande:
    Va spännande! Det var det häftigaste jag gjort i hela mitt liv, detsamma sa min sambo. Nu känns det verkligt när man fått veta att det lever nån därinne :)
    Vi gjorde UL i ungefär 30 minuter och efteråt pratade vi lite medan datorn räknade ut risken för DS och barnmorskan skrev ut fotona. Tog väl 40 minuter totalt. Jag trodde inte vi skulle få se så länge, men hon var jättetrevlig och berättade för oss vad vi såg och vad bebis gjorde :)
    Åh ja det kan jag verkligen tänka mig!! Kommer nog kännas lika för oss med :D Visst ska man vara lite kissnödig när man gör det? Har läst det på informationen om RUL. Tänkte att det lär ju vara lika oavsett då?

Oj det var länge! Jag hoppas vi får se en stund också! Men den kliniken jag ska till har bra omdöme så jag hoppas det är så bra som andra säger :)

Åh vad spännande! Kickade h*n mkt? :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-07-14 19:54:20 följande:
    Paet, ja till mig sa dom att jag inte skulle kissa inom en timme innan UL. Det kommer säkert gå jättebra för er. Ska bli kul att höra hur det kändes för dig på tisdag :) Bebisen vände på sig och sprattlade flera gånger :) och det var så coolt att se när den drack fostervattnet! Man riktigt såg hur den öppnade munnen :O helt sjukt alltså! Vi fick tid för RUL 25 augusti också, bara 6 veckor dit (inklusive 4 veckor semester) så det kommer gå fort :)
    Okej ja då får jag dricka vatten i bilen ett par timmar innan.. tar två timmar att åka dit :)
    Åh men gud vad roligt!! Så man kan se det alltså? Gud vad häftigt!! Hoppas vi också kommer tat kunna se det.
    Ja det går ju fort!! Jag hoppas jag får det veckan innan v34(inte när jag är i v34 utan årets veckor) för då åker jag utomlands en vecka.. kan bli veckan efter men det vore ju roligast innan :) Ju tidigare dessto bättre!
    Skönt med 4 veckors semester :) Vad har ni för planer?
  • roxylady
    Pamper skrev 2011-07-15 10:38:53 följande:
    mammasidan.se/paket/gratis-babypaket

finns fler paket att beställa jag hämtade ut mitt paket från apoteket för ett tag sedan, verkar visst vara olika innehåll men jag fick, sked från bambina, v6 tuggummi, en tidning, 2st nappar och några hudvård produkter till bebisen
    Har sett sådana där paket lite här å var med.. undrade lite om man måste binda upp sig till nått då?
  • roxylady
    zatori skrev 2011-07-15 12:08:06 följande:
    Tack alla! <3
    Allting gick bra på testet och vi fick låg sannolikhet för alla trisomier. 1:5000 på Downs Syndrom och 1:20000 på de andra två. Känns jätteskönt!

Fick se en aktiv liten bebis som sprattlade och hoppade och vevade med både armar och ben. Att man kan känna sån otrolig kärlek till sitt barn redan.... Bebisen var 6,2 cm lång. Fick även boka in tiden för rutinultraljudet! Det blir den 22/8 så det är inte jättelänge kvar! :)
    Grattis gud vad roligt!!! Solig
  • roxylady

Måste bara reda ut en sak.. När är man egentligen i den andra trimestern? Jag trodde att det var när man kommit in i v13? Vissa sidor, appar och böcker säger så.. andra inte. Hmm... Någon som vet? :)

Svar på tråden Januaribebis 2012